Tuesday, January 20, 2009

ke mana hilangnya suaraku....

pernah dgr lagu siti nordiana x..tajuknya 'ke mana hilangnya cintamu'...x pernah??..alaa...
xpe...xpe..meh aku nyanyi utk korg..tapi aku nak tukar 'cinta' kepada 'suara'..boleh?

ke mana hilangnya suaraku....
yang dulu tersangat merdu...
lalalala.....

aku ni..buat rosak lagu jer kan..kalo siti nordiana taw mesti die kecewa..hahahaha biarlah peduli apa aku..hehe...

utk pengetahuan kalian, suara aku telah hilang kemerduannya hari ni...pagi td, aku bangun..tetibe suara aku xnak kuar..penat aku jerit..melalak...still xnak kuar-kuar..adeyh.
tapi bile dah beberapa jam, akhirnya dia sudi juga keluar. tu pun, dengan pitching dan nada yang berbeza dr sebelumnya. serak. sangat seksi gitu kata rakan-rakanku...seksi la sgt..seksa adalah...huhu..

untuk berlaku jujur, memang salah aku sendiri menyebabkan suara aku rosak..kenapa? mau tahu ker? sebenarnya macam ni, petang semalam, aku dan member pergi jalan-jalan cari money...cari sponsor atau sumbangan ikhlas dr pekedai-pekedai depan u aku. cuaca panas, tekak pun kering lah. bila dah penat berjalan, kitrg ternampak lah satu gerai, jual ABC, ais cendol. owh memang nikmat kalo ais-ais tue masuk ke dalam kerongkong..nyum3.

disebabkan begitu tertarik dengan keenakan ais batu campur a.k.a ABC tue, aku pun pergi la beli. padahal time tue, aku memang dh sakit tekak. baguslah kan minum ABC..ubat paling mujarab bagi org yg sakit tekak..batuk...hahahaha...

dan, tengoklah hasilnya hari ni...aku kehilangan suara...waaaaa....

tapi bile dah jadi mcm ni, baru lah aku dpt rase macam mana kehidupan seseorang yang tidak mampu utk bersuara..atau dgn kata yang lebih mudah dan senang nak faham..orang bisu. bertapa sukarnya mereka nak berbicara dengan orang laen. nak sampaikan maklumat atau berborak dengan rakan. syukur alhamdulillah..aku dilahirkan sempurna..boleh berbicara..boleh mendengar..boleh melihat ( walaupun terpaksa gune spek)..boleh mendengar ( walaupun kadang2 kurang dgr jugak apa org cakap...huhu)...boleh berjalan...boleh berlari..dan macam2 boleh lagi....

sekrg ni aku dah berjaya habiskan 2 botol air asam jawa taw..so, moga-moga esok pagi, kemerduan suara aku dpt dipulihkan kembali..ngeh3...

12 comments:

wunny_hunny said...

ish3...trus xde sore ea liya..
hik3..cian ko...ari2 la ko balun abc tu...ape ade hal skit tekak..kurg la skit ko brckp..hihi...

Liquid said...

hahaha. cian sama cik lea. itu asam jawa punye botol pun kasi rebus n minum pat kali sehari gerenti terus baek incek liquid jamin..!! agagagagaga

lea said...

wanie : ala wanie..suara aku cmni pun..aku still ckp x berhenti..xcaye tye zirah n nadia...mana leh aku diam...hahahaha....

liquid : ala..botol 2 dh buang la...xbleh la nak rebus...hehe=p

ab geldofg said...

kalau tk jadi juga...ko mnum air blacan pulak

lea said...

x sanggup kutelan air belancan 2...
huhu

aisyAh said...

semoga ok balik eh suara tu..
nnt USM panas je xhujan sbb kak lea xnyanyi..hoho~~

lea said...

hahaha..
eh mana aisyah taw
kak lea suke nyanyi ni..
hik3

vishalini said...

your blog is so cool to watch..i liked it,,,Hello i found your Blog quite intresting.Well i am Vishalini from india i'm also quite new to this blogging world.So now i am searching for my new friends.i found you in my one of my friend's blog friend's list.I hope you can be my one my friend forever.So i have added you in my blog roll.Hope you will also add me in your friends list.Anyways my dear friend happy Blogging....And stay in touch.Bye.

chanz said...

inflammation of voice box?
erk, apehal vishalini nih..?

Monkey D Luffy said...

ko belajar bahasa isyarat tak?

lea said...

inflammation ker?
i dun think so...huhu..
btw..suara aku dh elok sikit..hehe

hahaha..aku pun x faham ngan vishalini ni..
faham ker apa yg aku ckp?
huhu

lea said...

xbelajar pun...
xpela kapten..
suara aku dh ok dh..
hehe