Monday, January 12, 2009

Misi gagal...

aku xtaw apa la malang nasib aku. sandle aku boleh terputus lak masa otw nak balik bilik. maybe tulah bahana beli selipar murahan..tapi xdela murah sgt k. harga die lam rm10.00. agak mahal jugak aku rase. coz boleh beli topup tue. xpun boleh wat duit belanja makan aku utk 2 hari.

macam mane boleh terputus? btw, aku bukanlah gadis yg berjalan ganas sehingga boleh menyebabkan sandle aku terputus. masa kejadian, aku berjalan penuh keayuan. tapi mungkin disebabkan ter'over' ayu kot, kawan aku boleh terpijak aku nyer sandle. dan last2..tamat la riwayat sandle aku tue...huhu. cukup sadis coz tulah sandle yg aku selalu pakai wat g kelas. sebenarnya ade je kasut tapi aku ni jenis maals nak pakai kasut. kalo pakai pun tyme nak masuk la jer..2 pun coz kena ikut peraturan lab.

ok, berbalik pada kasut aku yg terputus 2. aku pun terus mengambil keputusan drastik nak g Kb tyme tue gak. nak beli sandle baru. masa tu lam kul 1 la dan aku memang xde kelas ptg ari ni. mula-mula kawan aku cm terkejut bila aku ckp nak KB, Kota Baru bukan Kampung Baru or Kebun Baru utk beli sandle baru. pulak tu aku ckp nak g sorg2. memang kawan aku ni tak suka aku kuar sorang2..bahaya kata die. caring kan die. tapi aku lebih senang kuar sorang2 coz xyah nak pk sal org len. xyah bergaduh nak g kedai mana or watsoever.

keputusan telah diambil dan kawan aku nak ikut aku pegi. so, lepas solat n lunch. kitrg pun pegi la tunggu bas. tapi yg tensionnya, tunggu punyer bas tak muncul-muncul pun..kat sejam kitrg tunggu. cuaca pun dh berubah. dr mendung dah bertukar hujan. so, nampak gayanya terpaksa lah batalkan keputusan nak g Kb. dan tak dapat la aku pakai sandle baru g kelas esok..sob3.


p/s: bila la jpa nak masuk ni...aku betul2 tengah kering kontang tahap cipan ni...huhuhuhu

12 comments:

Liquid said...

eheh. sangat kecian sama cik lea. pasneh beli sandal besi la smpi ble2 xbley putus. haha. sngt bagus idea incek liquid kan... kan... agagagagaga =P

lea said...

idea tue memang bagus..
tapi lea kena tgu cik liquid buat sandle besi tu utk lea..
coz sandle cm2 xde kat pasaran laa..
ngeh3

pink_butterfly said...

alala...ciannya sandal putus... jpa da msuk nti, bli sandal besi cam cik liquid 2 suggest ya...hehe...idea yg bernas tuh!

lea said...

hehe...
okeyh...
tapi takut la kalo pakai sandle tue..
nanti malas nak g kelas lak..
berat nak jalan..
huhu

wunny_hunny said...

hahaha...
padan muke =p
tu je yg ak len ckp~

Monkey D Luffy said...

dalam sejam tu kalau bertukang buat sandal kayu memang dh siap...

lea said...

wanie : ciss ko wanie..xkesian kat aku pun...sob3

kapten: ha'ah kan..apsal leh xterlintas pun nak buat sendri kan..hehe

sirNik said...

salam...lea.. tq kerana sudi melawat blog saya.. sila lah ambik..jangan segan2..:)

lea said...

xpela..cikgu...
tunggu cikgu jemput baru sy amek..
hhuhuhu

Nem0 o0h Nem0 said...

cianyer selipar terputus!
aku pun penah kena cmtu,tp pas tu selumber jalan kaki ayam..=p

aShaBuLz said...

hohohoho...cian dia. tak apa la...anggap tak ada rezki ja...hihihihi...

lea said...

nemo: sama la..dulu masa sekolah, penah gak sandle putus...pastu balik terpaksa berkaki ayam..huhu

ashabulz: yup...memang xde rezeki pun..huhu.xpela..die nak suh sandle barula tue..ngeh3..