Tuesday, March 17, 2009

7 soklan 7....tapi aku tak nak jawab 7..boleh?

aku tataw sejak akhir ni ramai pulak yang mau menge'tag' aku..tapi nasib baek ade sesetengah tag tue aku dah buat..so..xyah nak buat lagi...hehe..kali ni aku nak menjawab tag dr kak ida pulak...cam best jugak tag ni...semua soklan ni suh aku listkan 7..tapi aku malas nak pk sapai 7..so aku nak kasi jawapan ikut suka aku jer..boleh kan? ok..jom..jom..jawab tag ni bestnya...(tu pesan kak ida kat aku...hee).

1. 7 CIRI WANITA/LELAKI IDAMAN ANDA
7 jer ker..aku ade 2 pages ciri2 lelaki idaman aku taw..ok..ok..aku masukkan yang penting2 jer yer..lelaki idaman aku hendaklah..berkepala botak, berkulit sawo matang, rabun, tak tinggi tak rendah..sedang2...berduit, berumah, berkereta..ber-bla..bla...hehe...anda percaya ker?? jika ya..nampaknya aku telah berjaya menipu anda...hahaha actually ciri lelaki idaman aku cukuplah beliau seorang yang bertanggungjawab, caring dan setia.

2. 7 LELAKI/WANITA YANG ANDA MINATI SEPANJANG HIDUP
- Isnawi Md Amin..siapa die ni? die ni la bapak aku. aku memang respect kat die. seorang yang bertanggungjawab dan pandai urus rumah tangga..dan yang paling penting..die teror masak..bile la aku boleh kalah kan die ni...huhu.
- sapa lagi ek....hurm................................

3. 7 PERASAAN SEKIRANYA ANDA KELUAR DENGAN ORANG YANG ANDA MINATI
orang aku minati..means crush la yer??
hurm..xde perasaan kot..hahaha..
- first..mestilah berdebar-debar kan..dag dig dug jantung ku berdegupp..hehe
- then mungkin aku akan jadi wanita yang paling sopan sekali nanti..cover ayu gitu..hik3
- aku akan menjadi pendengar yang baek...confirm aku akan jadi pendiam bile kuar ngan si die..segan seyh..haha
- kalo kuar makan, makanan aku confirm takkan abes punyer...tgk muka die pun dah kenyang...
- then, kenangan kuar bersama si dia..akan menjadi kenangan seumur hidup..haha

4. 7 TEMPAT ISTIMEWA YANG INGIN DILAWATI DENGAN TEMAN ANDA
tempat istimewa???ntah la...aku ni bukan jenis yang suke melancong..hurm tapi kalo kuar ngan kawan-kawan biasa..aku suke lepak kat tepi pantai...ataw mana-mana tempat yang boleh duduk..boleh lepak bersama-sama dan bergosip2..hehe tapi kalo nak kuar dengan teman special..tempat mana-mana pun semua aku akan rase istimewa..janji bersama si dia..hehe

5. 7 BARANGAN/SESUATU ISTIMEWA YANG MUNGKIN ANDA AKAN HADIAHKAN KEPADA PASANGAN
- bear..yang pasti aku akan beli 2..satu utk aku..dan satu utk die...kitrg kena jaga bear tue sesama...wah bestnya...
- aku akan nyanyi lagu utk die tiap malam...hahaha..memang kesian la kan sapa yang jd pasangan aku tue..coz kena tadah telinga dengar suara sumbang aku...hik3
- bile tibe tarikh penting kitrg..macam besday ker..aniversary day ker..aku akan buat card..dan kasi kat die...save money..kalo beli kat kedai..mahal sgt...huhu
- aku akan buatkan video kisah cinta kami....boleh tunjuk kat anak cucu nanti...hehe

6. 7 LAGU YANG AKAN ANDA NYANYIKAN UTK PASANGAN/RAKAN
- bile berjauhan aku akan nyanyi..Bile terasa Rindu (dafi)
- Terlanjur cinta..(rossa dan pasha Ungu)
- No air...jordin sparks
- Cinta yang sempurna

7. RAKAN YANG DI "TAG"
- wanie..
- che joe
- cik rama-rama
- aisyah
- hakim..(jawab taw)
- lukman (ko pun..aku taw ko mesti suke nak jawab tag ni kan..hehe)
- Abg Kry

19 comments:

Dhada said...

Rajin bt tag .

Nem0 o0h Nem0 said...

nape suka laki rabun???

lea said...

dhada: tak semua yg rajin utk dijawab..tgk tag jugak la...n mood jugak..

nemo: eh..sy gurau jela...xpayah caya lorr..huhu

~syaQuost~ said...

iklan jap
tag sy pun tak jawab lagi..dah 2 tag sy untang..get ready..u will me in my list..hahahahahagaya gelak evil giler
iklan tamat

suke lelaki botak? i loike that jika itu betol.. hahaha.. malang sekali ia tipu..

wanita paling sopan kalo kuar dgn dia? plastik? i loike itu juga!

hahahaha..
=)

p/s: jadilah diri sendiri.. kompem dalam masa yg singkat.. si dia akan tinggalkan anda.. hahahaha okay ini tipu

lea said...

owh..sy ade hutang dgn kamu yer...nanti sy check balik..hehehe...

hahaha..itu hanyalah imaginasiku semata-mata la...
jangan percaya..yg tu jugak bohong..
hehe

a.b geldofg said...

aku dah boikot tag

lea said...

owh...
aku belum lagi...
hehehehe

pink_butterfly said...

rama2 dah bwat tag ni lor cik lea....
sori de morry~~~


klu nak bwat spotcek, ble cek entries under label tag....


hahaha~~~
takpa cik lea, rama2 tgu tag lain lak dr cik lea ya!!!!


=p

Liquid said...

ehehe malam2 nyanyi lagu untuk die..?!!

tu yg incek liquid plg suke sbb mmg bercita2 nk wife cmtuh... egegege =P

Monkey D Luffy said...

"berkepala botak, berkulit sawo matang, rabun, tak tinggi tak rendah..sedang2...berduit, berumah, berkereta"

INI AKU BOLEH!

"bertanggungjawab, caring dan setia"

INI AKU TAK BOLEH!

so? camana... aku boleh ker?

chanz said...

aku tak sesuai wat tag nih...coz aku cenderung utk merapu..hua3..
lgpun sumer org mesti nak yg baek2.
tapi takpe ar aku wat je tag ni..xD

lea said...

cik rama-rama: ala...sume tag cik rama2 dh buat...xpe2..nanti nak tag lagi la..hehe

liquid: walaupun suara mcm katak...incik liquid still mau ker?ngeh3.

kapten: hurmm..susah nak buat keputusan ni...kena rujuk mak bapak dulu...heee

lea said...

chanz: ko sudi nak menjawabnya? bagus2..nanti aku wat spotcheck..hehe

nenekrock said...

hehehehe semuah org nak kan ygterbaik
tapi dpt x dpt tu belakang cerita azam tu ptgkan yang

salam kenal ^ ^

lea said...

hehe..
betul2..
actually sy x kisah pun...
kalo dh jodoh..
trime seadanya...
poyo jerk ayat...
hahahahaha

chanz said...

silalah spotcheck..hehe

lea said...

okeyh..!!

justin_lover^^ said...

lia...ehem2
tlg jelaskan part rabun itu...
rabun dekat? rabun jauh? rabun itik? rabun huruf? ker..rabun warna? hehehe...
lia...dpn laki...mmg sopan gler..duduk bersimpuh...mkn gune tgn...jari-jemarinyer sgt gemalai...akan tetapi...tu semuanyer hipokrit...
cayalah ckp sy..sy penah menyaksikannyer di dpn mata
hehehehehe^^

p/s:lia jgn mrh eh? juz joking..aku syg kau..nanti kau xnk belanja aku nasi ayam...hehehe^^

lea said...

dpn lelaki?
ko ckp cm semua lelaki jer aku jd cm2
cume sorg lelaki jer jd hipokrit ok..
hahahahahha
dh..dh..
xnak igt lagi..
huhu