Sunday, March 1, 2009

terkena virus ke'jiwang'an...

aku tataw naper, lepas balik dr taman negara itu hari. aku punyer minda, perasaan..laen benor. terasa macam kena sampuk dengan puteri bunian jer..eh..silap2. buat ape puteri bunian nak sampuk aku..patutnya putera bunian yg gantang lagi ensem la yg sampuk aku..baru masyokk...haha...

nak taw apa dh jadi sama aku...tanpa berjumpe doctor, ataw mana2 bomoh, pawang, bidan, ataw segala jenis..macam2 org yang mahir dengan ilmu perubatan ni..aku pun buat la diagnosis sendiri tentang perubahan yg berlaku pada diri aku..dan aku sedari...aku mendapat virus JIWANG.sp (virus baru ni...kalo aku publishkan..ada chance nak dpt Nobel prize x?..ngeh3) dr taman negara yg indah permai tue....mesti korang tertanya2 kan macam mana aku boleh terkena virus tue..adakah aku tido tak berselimut sepanjang aku kat sana? ataw mandi tak bersabun?

actually citer ni begini, masa duk kat sana, ade satu malam tue. kitorang diajak berkaraoke bersama2 orang kat sana. masa tengah2 memilih lagu 2..aku terperasan sume cd2 yang ade kat situ..lagu2 lama..era 90an...lagu2 tue memang best..!! ade lagu tue, aku rase mcm tak pernah dgr jer tajuk lagu n artis die..tapi bile dimaenkan lagu tue..aku boleh ikut turut serta nyanyi lagu tu..dengan mengalunkan irama dan suara yg aku rase tak begitu merdu dan sumbang..kira in da middle la suara aku neh...hahaha

aku suka dgr lagu2 era 90an...coz lagu tue dpt mengimbau zaman kanak-kanak aku..dan aku terigt masa aku di tingkatan 2..begitu bersemangat aku membuat satu buku koleksi lirik2 lagu..siap ade gambar2 artis lagi...hihi..pastu dengan confidence nya aku bawak buku tue pegi sekolah, nasib baek tak pernahkena rampas dengan mana2 cikgu...dan yang paling best, aku dan rakan-rakan akan melalak bersama2 kalo cikgu tak masuk kelas...haha...bile terigt balik nostalgia tue rase nak tergelak pulak..tapi aku rase ni..aktivti macam ni adalah aktiviti wajib bg bdk sekolah laa...coz aku terperasan adik aku yg form 4 pun ade buku lagu tue..kaklong aku dulu pun ade buku lagu...kawan2 aku pun sama....korang pun mesti penah buat jugak kan?...

kesan drpd terkena virus jiwang.sp tue, aku sekarang ni tengah mencari ataw men'download' lagu2 lama era 90an bukan era 60an ataw 50an..era P.Ramlee..Saloma ok...lagu macam tue tak dapat nak imbau nostalgia zaman muda aku coz masa lagu tue hot dimaenkan kat radio, aku belum dilahirkan lagi...ngeh3..

sekarang ni aku tertarik dengan lagu Olan..Salam Sejahtera..best taw lagu ni.pernah dgr tak?? kalo tak pernah dgr..korang pegi download sendiri dan dengar ok?..kalo korang rase malas nak mendownload ataw cari2 tapi tak jupe pulak..dan mempunyai keinginan tinggi utk mendengar lagu ni..boleh la kasi email korang..nanti aku send lagu tu kat korang...

p/s: korang ade lagu era 90an yg best2 utk dirokemen kat aku x??..kalo ade sila bgtaw..coz aku begitu teruja utk mendownloadnya dan jadikan koleksi lagu aku...=)

19 comments:

Dhada said...

Lagu dolu-dolu ta byk yg dhada tau so bila pi karaoke ta penah pun pilih lagu2 tu . Hehe

Liquid said...

hahaha incek liquid same jek cm cik dhada, nyanyi lagu skrg2 jek. bukan lagu dolu2. huhu.

incek liquid rekemenkan lagu Cinta bandar tasik selatan nyanyian olan tuh. coz incek liquid penah tinggal kt area ctu jgn tataw..!! n lagu neh dicipta sblom bandar tasek slatan neh dibuka lagik. hehe pelik2

wunny_hunny said...

wheeee~
tringat mase kite stay up zman mtrix dlu!~
o yeah! rndu giler beb!
ak suke lgu salam sjhtera tu! haha..
liya! dgr la lagu2 axl's..hehe..
lgu karoke ak ngn aie~

lya said...

uh boleh ;)
i just go to
http://www.hot-lyts.com/divlayouts.php

lea said...

dhada : lagu dulu yg lebih jiwang taw dhada..jgn tataw...hehehe

liquid : owh...lagu tue lea dh download la...agak best gak la...hehe

wunny:yup2..betul2..
rindu seyh zaman kite kat matrik..nyanyi sesama...dan paling aku tak bleh lupa bile ko tegur aku...cis...hahaa

Monkey D Luffy said...

ko memang jiwang kot

CJ-alhafiz said...

ahaha..... lagu yg kita duet tu hancusss!!!! suara aku mmg ke laut...
sumbang.....
mmg dilahirkan untuk x jd penyanyi...
gyahaha!!!!!

Doa Buat Kekasih - Kathy Ibrahim ft Ramli Sarip
Kita Insan Biasa - Shima ft Ramli Sarip
Naluri Cinta - Rohana Jalil ft To'ki

Jom duet lagu2 ni plak..... hahaha!!!

aisyAh said...

permaisuri - data

bayangan gurauan - mega

bukan aku tak cinta - iklim...

warghhh bnyk lagu2 lama yg best!!

cme tak ingat je~

lea said...

kapten: hurm..ye kot...aku pun rase aku ni jiwang karat...ngeh3..

che joe:hahaha..terigt pulak kite duet ari tue...suara aku pun bukan best sgt...nyaring je rasenya..
lagu yg ko rekomen ni..aku xpenah dgr pun..best ker?nanti aku cari...

aisyah:lagu2 tue kak lea dh ade la aisyah..lagu laen...heee

chanz said...

lagu lama memang bez.. muzik dia jek slow.. bila lagu lama dinyanyikan semula dengan muzik moden lagi bez..

ada dengar lagu jiwang ini?

Spring - Pesanan Buat Kekasih
Lestari - Mahligai dari Airmata(x sure la tajuk)

lagu aku suka masa kanak2 dulu..hua3

lea said...

eh..eh..
ko layan lagu jiwang jugak ker?
igtkan layan lagu jepun jer..
hehehehe...

lagu spring tue aku dh ade..
tapi kalo lagu lestari 2 xde lagi..
nanti aku try cari..
hehe..sonok ni kumpul lagu2 lama..

pink_butterfly said...

rama2 pn suka lagu 90an...lagu rock kapak..hehe...besh kan?

aisyAh said...

lagu mahligai dari air mata tu best+sedey..huhu~~

karam-zabarjad

sufi - damasutra kot~~

lea said...

rama-rama: betul2..lagu2 era 90-an..lagu rock kapak yg best...

fezaL Mohd said...

cari lagu rock jiwang.
search,wings perhh

layan dunia dan akhirat
hahahaha

menit said...

lia...cari lagu ni
spring-butakah cinta
huhu..sememangnyer cinta mmg buta
dan ramai yg terkene dgnnyer...huhu0_o

lea said...

love is blind???
betul2...
hehe...

kErOpPi said...

lea..virus lagu lama ko 2 da jangkit kat aku taw?? huhu=P

lea said...

hahahaha...aku taw...
kan ari tue aku baru bg folder lagu newboyz, antz, q-face kat ko kan...hihihi...