Thursday, September 30, 2010

laen kali jangan gelakkan orang


Satu ketika dulu, aku pernah tergelak sendiri bila rumate aku bawa balik buku Saji. Dalam hati aku berkata, ishh...xde buku laen ke die nak beli. Buku Saji jugak die beli. Apa lah best sangat. Kalo beli buku remaja best gak...

Tapi tu satu masa dulu, cerita 3 tahun lepas. Kini mungkin aku dah dewasa kowt..sebab...
tadi tyme jejalan kat Midvalley...aku tertarik nak beli buku ni........

tadaa.....ok..buku jenis ni. bulan still sama, cuma tahun yg beza. aku x jupe carik pic yang sebijik sama cm buku aku beli td...nak amek gambo..malas plak.. hehe.

tetiba terasa excited pulak nak beli buku ni. Ade resepi sajian untuk juadah raya kat dalam ni. walaupun raya dah abes, apa aku kisah..ini utk masa depan la..ngeh3. taun depan aku nak try buat sendiri kuih-kuih raya dan kerepek untuk raya. Baek buat sendiri dr beli. Jimat dan rasa sangat puas hati.. kan? kan?

btw, masuk ni dah 4 buah buku masakan aku beli. Kakak aku selalu ckp, jangan beli buku masakan sebab terkadang tak leh percaya. Last2 ari tu die jugak yg curik buku masakan aku bawak balik ke rumah sewa die..hampeh je kan...haha


moral of da story: Jangan gelakkan orang sebab satu masa nanti, anda akan pasti lakukan apa yang mereka lakukan. kan? kan? hehe

3 comments:

Liquid said...

uh.. dh rajin nak blaja masak-masak ni dh ready lah ni...



ready nk berumah tangga ehehehehe

lea said...

dh lama ready dh...
tgu nak dpt green lite dr daddy...ngeh3

safiyyahosman said...

cey..boleh masak sedap2 la..hihi