Sunday, October 10, 2010

Dah dah tak yah makan megi lagi


Makan megi sokmo, tak elok untuk kesihatan.! Boleh menyebabkan kepala botak, sakit buah pinggang dan bla bla. tapi apa boleh buat itulah makanan ruji bila duk hostel kan kan? Antara alasan kenapa student suka makan megi:

1. Malas la nak pergi beli makanan kat cafe. Jauh benor tu. (padahal kena turun tangga satu tingkat je.)

2. Tengah pokai. (padahal kalo shopping, x ingat dunia)

3. Kena save duit nak buat hantaran kawen. (yang ni i like..i like..haha)

Megi makanan paling pantas dan cepat untuk dimasak tapi hati-hati, kalo makan megi secara tak terkawal boleh bawak padah taw.

Yang aku pelik kan, ari tu aku ade tanya kawan aku...

"ko makan ape weyh?"

"makan megi je" sambil tangan sedang membuka bungkusan mee segera cap Ruski.

bukankah Maggi dan Ruski dua jenis mee segera yang berbeza? takpelah, abaikan mungkin member aku ada masalah mata. Tapi takdelah sampai tahap buta huruf. Kalo buta huruf, xdelah boleh masuk U, ye tak?

Minggu lepas aku dah makan megi, semalam pun makan megi lagi. Ish..tak boleh dibiarkan ni. Sangat tak bagus untuk kesihatan. Jadi petang tadi, masa kat Giant supermarket, aku excited nak mencuba beli mee yang kena masak sendiri. means mee kosong dan xde perencah untuk kuah disediakan. Yelah kalo nak beli mee kuning, cam x sesuai untuk disimpan lama-lama.

Dan taraa...aku beli mende ni...

Mee telur. murah je rm1.50 sebungkus dan Indon mali...

Memandangkan xde perencah disediakan, jadi penat lah aku fikir resepi untuk masak mende ni. Sama ade nak masak macam mee goreng atau masak berkuah. Finally, aku decide nak masak masakan yang berkuah, best sikit boleh hirup hirup kuah. syruppp......syruppp...


ni dia mee telur aku siap dimasak! macam megi ayam je kan? tapi yang ni better sikit la sebab bebas dari perencah yang berbahaya. Perencah buat sendiri lagi selamat. Okeyh, mee telur ni untuk 5 orang makan taw, bukan aku melatak sorang2. Tu pun aku guna separuh plastik mee je. sangat untung kan?

haa..kepada budak-budak hostel,boleh la try wat mee ni. Mudah je tapi kena gune rice cooker la..nak guna water heater boleh tapi macam tak sesuai untuk masak mee ni, nak masak air boleh la.Haa... Kalo xde rice cooker kat hostel, balik try wat kat umah... sedap2..

eh eh nak resepi ker?

caranya korang buat macam nak masak sup je. tak reti masak sup? tanya Chef Goo. :P

13 comments:

Liquid said...

uuu... bule masak utk incek liquid neh ehehehe.

ey nk hbs dh ea praktikal, bile mau blanje incek liquid neh eheh

lea said...

jom skrg!..

xdtg dlm masa 15 min, cancel..muahahaha

lea said...

okey dh 15 min...

cancel.!..hik3 :P

Mr Noble said...

oo tak penah jumpa lagi mee cap ni :p

hamzah ian said...

baru gua tahu ada mende ni

lea said...

ade byk lagi jenis cmni..
nanti g la usha

PinQib said...

haha.. pasni nak makan ruski kawwww punyer

Jum Singgah yer
Latest entry di:

Kehebatan 2010 hanya untuk….

Liquid said...

baru 8 menet dah cancel, x adil neh ehehehe

lea said...

hahaha...tp stil lambat jugak:P

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

fuh...pagi2 tgk mee telur....
lapor! hehehh

E.d.Y said...

lama tak makan meggi...

meh join contest MORTAR BOARD..

http://danielzaidi.blogspot.com/2010/10/contest-mortar-board-beauty-in-ugly.html

Amni said...

Sedap! huhu... tapi macam maggi jugak dear.. hehehe

lea said...

laen sikit kot sebab kuahnya buat sendiri :)