Friday, October 8, 2010

Petang yang hangat!


Petang tadi, aku jalan-jalan ke Kl Central sorang-sorang setelah cabut lari dari kelas kat Jabatan Kimia Malaysia (JKM) dekat Petaling Jaya. Actually xde lah cabut lari sungguh-sungguh sebab aku keluar dari JKM pukul 4.30 petang dan kelas aku patutnya abes pukul 5.00 petang. Tapi memandangkan kerja aku dah setel awal maka tak salah kot kalo aku cabut awal..ngeh3.

Sambil jalan-jalan kat KL Central, aku terserempak dengan minah ni sedang merayau-rayau. Then semangat dowh, die jerit-jerit nama aku. segan jugak aku sebab orang sekeliling dah taw nama aku. takde privacy langsung. aish. Kemudian kami berbincang dan merasakan KL Central ni xbest pulak nak teruskan aktiviti kami. Maka, kami sepakat pergi Mid Valley untuk lepak lepak, makan makan, skodeng modeng. Lagi syok kot kat situ.

Ish, rasa berdosa pulak menipu korang. Ampun ampun! Actually aku memang dah plan nak jupe dengan si Wanie ni petang tadi. Patutnya aku temankan die pergi interview kerja kat Celcom Centre. Tapi kelas aku abes lambat pulak. so, jaz jupe2 camtu jela. btw, cik Wanie dah lulus interview die dan berjaya dapat kerja tu. Cepat cepat ucapkan tahniah buat die..Mana la taw kot2 die baek hati belanja korang nanti. Orang dah dapat kerja kan. Nanti kalo korang ter'call' celcom centre..haa..tu suara die la tu..ngeh3..

Kami keluar dengan baju kurung. Tiba-tiba terasa macam gadis melayu terakhir pulak. Sopan dan ayu gitu. Yelah aku kan baru balik dr kelas dan wanie pulak baru lepas interview. Opkos la kena pakai baju formal kan kan?

Wanie: Lia..lia..kite ni ada gaya dah kerja tak?

Aku: Ish..aku je kot. ko tak sebab ko pakai sandal. Aku pakai kasut. haha..

Wanie: Yelah yelah..aku tukar kasut sekarang. *sambil cuba nak kuarkan kasut dr beg die*

Aku: hahaha..tak perlu kowt.

Wanie: ekekekeke...

Lepak dengan wanie memang akan asyik gelak je. Die ni suka buat lawak tak senonoh. hahaha. Tapi tadi sayang kami hanya sempat jumpa 2 jam je kot coz die perlu balik awal. Nak kena balik seremban. Jauh kot dah la sorang-sorang pulak tue. ish banyak lagi gosip-gosip tak sempat dibincangkan...hik3 takpe2 next time insyaAllah boleh jupe lagi :)

Tapi yang kelakarnya, perjumpaan aku dengan Wanie tadi betul menimbulkan kontroversi. Boleh pulak dak kosmate aku salah faham ingat aku kuar date petang tadi. haha..ada pulak aku nak kuar date petang-petang balik-kelas-tak-mandi macam tu..ish3..



10 comments:

Mohd Nasri Md. Nasir said...

wahh..nk slalu call telekom centre r..hahaha

lea said...

haha..call jgn tak call..

wanie said...

HAHAHAA! hishh byk mklumat slh ni :P celcom la liya..intrvw kt ttdi..tu laa..gelak memanjangggg je :P smpai nek komuter yg slh..kikiki

lea said...

hahaha..okeyh! dh tukar :P

ko lah yg salah nak naek komuter.
aku betul je.
selamat je sampai ke bandar tasik selatan...hua3 :P

justin_lover^^ said...

wanie....congrats wanie....
lehlah kumpul duit nk kawen ni..haha^^

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

wanie... tahniah...
keje rajin2 k
hehehe

lea said...

sume orang nak mitak ko belanja tu wanie..haha

Tomato Gurl's Life said...

owh wanie dah dapat keje ek..tahniah wanie...eh lea ni budak kimia ek??huhu..

lea said...

eh tak la..
budak forensik :)

Mohd LukMan said...

aku nak gak.. wanie!! congrat!! haha