Tuesday, December 7, 2010

Aku sebuah permaidani


Aku sebuah permaidani berwarna coklat, jenama tak tahu kerna aku buta huruf. Di mana dan bila aku dilahirkan, aku pun tak tahu sebab aku kan kecik lagi tyme tu. Namun yang pasti pembuatku telah menghantarku ke Mydin untuk dijual seolah-olah menjual permaidani di pasaraya. Aku diletakkan di atas rak bersama permaidani yang laen dan diletak tanda harga RM15.90. Setelah sekian lama menghuni di Mydin dan setelah ramai orang mengambil kesempatan ke atasku dengan meraba-raba badanku dan meramas-ramas buluku, akhirnya pagi ini seorang gadis yang comel datang membeliku. Finally, aku dapat tuan baru. Namun aku pelik kerna gadis itu membawaku ke Makmal Penyiasatan Kebakaran, Balai Bomba bukan ke rumah gadis tu. Hatiku mula rasa semacam, rasa macam tak best je. Kata hatiku benar, gadis itu telah menggunting badanku satu persatu. arghhh...sakitnya hanya Tuhan yang tahu. Kemudian aku disimbah dengan petrol dan dibakar. Aku menjerit sekuat hati namun gadis itu tak mendengarnya, pekak barangkali. Maka, tamatlah riwayat aku sebuah permaidani.

ditulis oleh budak umur 12 tahun


Kesiankan nasib permaidani itu dan lagi kesian kat gadis comel tu sebab terpaksa membakar duit rm15.90. hoho. Tapi demi final year project, segalanya terpaksa dihadapi. Kalo tak kang, tak dapat la segulung ijazah tahun depan. Tak boleh, tak boleh, nanti tak boleh kawen opss tak dapat kerja.

Actually utk FYP, aku terpaksa bakar carpet baru dan lama. Untuk carpet lama., nasib baek pegawai makmal tu sponsor, tapi untuk carpet baru aku kena beli sendiri. Takkan die nak sponsor sume kan. Haa ari tu kan aku lupa tajuk FYP aku, sekarang aku dah ingat. "Validation study of identification of ignitable liquid residues from fire debris sample by GC-MS coupled with ATD". Means, aku punyer projek kena identify ignitable liquid residues yang terdapat pada burnt carpet. Dah-dah taknak la cakap panjang-panjang sal mende ni, nanti korang bosan or pening pulak kan.

see see bertapa susah nya aku nak gunting carpet ni.

daripada berdiri....

Sampai duduk atas lantai. okeyh, untuk picture ni sempat aku posing kejap.

bermacam-macam gaya aku gunting carpet tu, habis hilang kesopanan aku. Nasib baek pegawai makmal dan bomba takde tyme tu . kalo tak jatuh saham ai.

carpet malang td yang telah siap digunting.

13 comments:

nur said...

haa..tu la tajuk yg k.lea lupa nk bgtaw dayah tu kan...ish3
dayah lg kesian carpet tu dr duit k.lea...hahahah.
nway, gud luck k.lea..
:)

lea said...

ish mana boleh, nasib kak lea lagi tragis dr beliau. haha.

btw, thanks :)

Liquid said...

panjang betui tajuk tu ea, patut lah lupe eheh.

cian sama itu permaidani... cian cian....

IxoR@ said...

Nak wat pe tu?

gunting-gunting karpet segala....

Eazy Izzuddin said...

selamat tinggal carpet...
xD

piNky LuCiA said...

selamat menyiapkan projek. hehe

lea said...

liquid: sangat panjang tajuknya kan kan?

lea said...

ixora: utk fyp la kak...hehe

lea said...

eazy: bye bye carpet..

pinky lucia: thanks!

Ainur Naseeha Roslan said...

pndainye bdk umur 12 thn tulis karangan mcm ni..hehe...slamat tgl carpet mydin..huhuu..

lea said...

hahaha..dulu kan tyme upsr ena tulis karangan cmni

justin_lover^^ said...

kate carpet tu buta huruf...tapi dia tau lak hage dia n dia tau dia dibwa ke mkml bomba...hahaha^^
klakalah...hehe^^

lea said...

carpet tu dgr gadis tu ckp

"ish mahal gile ko, rm15.90"

then

"jom aku bawak ko g balai bomba"

:P