Friday, March 11, 2011

betul ker lelaki takut perempuan lagi pandai dr mereka?

Hi awak!

terlebih dahulu saya nak memohon maaf dari awak, kerna terlambat berterus terang dengan awak. Sebenarnya saya erm saya sebenarnya sudah lama simpan perasaan kat awak. Tapi saya malu nak menyatakannya. Sebab saya sedar, saya tak layak untuk awak. Saya tak belajar tinggi macam awak, xde ijazah macam awak, diploma apatah lagi.

Dulu, saya pernah simpan perasaan dekat seorang gadis ni. Dia pandai, student medic. disebabkan tidak mahu terlepas, saya terus menyatakan rasa hati saya. Namun, saya ditolak mentah-mentah kerna tidak sepandai die. bukan budak medik macam die. sejak hari tu, saya rasa down. sebab sebab tu jugak saya tidak berani untuk menyatakan isi hati saya pada awak. takut pisang berbuah dua kali.

saya terus tetapkan hati supaya berhenti untuk menyukai awak. Dan akhirnya, saya telah bertemu dengan seseorang yang setaraf dengan saya. Hanya mempunyai sijil kemahiran. kami belajar di tempat yang sama. Saya telah lamar telah die dan die menerima lamaran saya.

entahlah, saya tidak tahu kenapa saya terasa nak beritahu awak semua ini. Tapi saya rasa awak perlu tahu, awak pernah bertakhta dalam hati saya sebelum ini. Namun, disebabkan saya rasa kita tidak layak, saya cuba padamkan perasaan itu dan sekarang saya dah berjumpa dengan orang yang setaraf dengan saya. Mohon maaf sekali lagi sekiranya surat ini menganggu awak. moga awak pun bahagia.

hohoho...

betul ker lelaki akan rasa takut untuk melamar perempuan yang punyai akademik lebih tinggi dari mereka?

kaum lelaki apa pendapat kamu?

bagi aku,
seorang perempuan yang takdelah tinggi sangat taraf pendidikan merasakan
sijil akademik seseorang tu xlah penting sangat
yang penting adalah Harta, paras rupa harus ade kerja tetap

kalo belajar tinggi pun, then tak reti nak cari kerja
dan sibuk duk menganggur
or tak pun kejap kerja-kejap berhenti
tak guna jugak kan?

dan bagi aku jugak
Akademik kurang takpe, janji lelaki tu WAJIB pandai bace Doa Qunut :)


23 comments:

PUTERI CAHAYA said...

betul2,,,adek setuju sangat2...huhu...

echah mashuri said...

kalauuu dahhhh sygggggg cmneeeee:(

JIJI YU said...

aku pon penah kena cenggitu..pompuan tu mmg tolak aku mentah2 je..die ambik cikgu sains sebab die doctor..mentang2 le aku cikgu cikai2...hehehe...

lea said...

puteri: :)

echah: kalo dah syg...memang tak leh elak..

jiji yu: cikgu cikai2 cmne tuh? haha

HEROICzero said...

well, its true. lelaki akan rasa 'segan' dan rendah diri bila si gadis lebih baik taraf pendidikan nya dari si lelaki.

#FACT.

mungkin itu, ego cuma. =)

Wafiy Suzly said...

aku pun segan juga lau gitu, isk isk isk. bukan takut, tapi kadar ke diri.haha

AnNe said...

biasanya bakal mak @ bapak mentua lelaki tu yang kesah bakal menantu diorang tu taraf pendidikan stakat mana...
bagi ak la kan, pendidikan agama yang teguh tu paling penting...
kalau tak, camne nak bimbing isteri, kan?
^^,

Anisa Hang Tuah said...

lelaki selalu rejek saye
tsk.sedeyy

azi nur said...

kalau dah cuka...ape boley muatt...hohoo

mie said...

doa qunut?
dengan kata lain pandai sembahyang la
hheehehe

lea said...

hero: yeah! EGO..

wafi: jangan segan2..kalo hati dh berkenan

lea said...

anne: betul2 aku setuju sama ko :)
tp betul la, mak ayah la yg selalu kisah sal sijil 2 sume. ramai kawan yang kena kes ni..huhu

anesa: laa..kenapa awk direjek...

lea said...

azri: betul2..hehe

mie: dan dlm kata lain..selalu bangun pagi, solat subuh...haha

EIPUL said...

Hahaha,
aku tak kesah pun kalo pompuan lagi pandai dari aku, at least aku bleh mintak pinjam assignment kalo aku malas nak buat ngeeeee
*jahat gile, gurau jek

lea said...

hahahahha..tu eh niat ko...
gile jahat dowh..haha

deeya said...

aq nak cari lelaki yang ade kerja tetap .. fullstop ! eh jap jap . lagi 1 mesti nak yg pandai mengaji :)

PUTERI CAHAYA said...

bagi adek...dah die pilih org setaraf ngn die..xyah g gtaw dgn princess charming die sblom ne...mst girl tu terkedu baca surat tu...hehek...
apepon...tinggi mane pun pangkat girl tu...boy kene berani gtau...supaya x menyesal di kemudian hari...heheh...

Naddia said...

jap..ini surat utk kamu ke?

ok. sy pon tak suke laki lg bengap dr sy..nk flirt boleh..nk serious sy tgok akademik. muke blakang cite. dgn harapan dpt kawen dgn org successful dan goyang kaki kat umah. haha.

Raji berkata said...

hohoho aku pun setuju..
somehow perempuan bila lebih pndai dari lelaki mereka mngkin
err mngkin yer..
mngkin akan lebih ego skit ;D
so kalau dpt kawen pun nnti dorg akan asyik mempersoalkan jer
kenapa dorg lak kena buat tuh ini
walhal mereka lebih berkejaya..
cewahh cm ad pengalaman jer nih xD

Puan Capa said...

nak ajar uwais doa qunut la

Umie said...

wah, intro tu kisah benar tuan blog ye..hehe

mykhalis said...

bagi Khalis ada betulnye.. nak terang lebih2 tak berani.. hehe..nnt orang rumah cubit..cuma bile nak kawen,, kami cari yg blh taat dan hormat.. kalu kuang ajaqq mmg tak layan..

aLieF si Muncung ManiS said...

sesetgh laki takut,stgh lagi berani..dan alief trgolong dalam kategori berani...alief tak kisah,dia pelajran tiggi ke,rendah ke..alief tak takut nak luahkan perasaan cinta tu..sbb cinta tak mengira darjat dan pangkat..huhuhu...