Wednesday, March 2, 2011

Cinta tak perlukan alasan


Kata orang, cinta sejati tidak memerlukan alasan mengapa kita mencintai seseorang itu

Tu orang yang kata, kambing lembu unta tatau la pulak diorang kata apa

Kes 1

abu: Ling..ling..kenapa ling suka kat B yer. B ni dah la tak ensem, perut buncit lak tu, pastu pipi tembam macam belon.

Siti: ling suka kat B sebab B comel macam teddy bear. Best nanti leh peluk2..hik3.

Selepas beberapa tahun kemudian, disebabkan terlalu busy dengan kerja, badan Abu makin menyusut.

Abu: Ling..nape sekarang ni asyik mengelak dengan B jer?

Siti: B dah makin kurus. Tak bestlah! Dah tak HOT! Kita clash jela.

Abu: Haaa???

Kes 2

Aminah: Abang, kenapa abang suka minah? Minah dah la budak kampung, tak tahu fesyen-fesyen ni. Pakai tudung bawal je, tak reti nak belit-belit shawl kat kepala.

Daniel: Abang suka kesederhaan Minah. Lagipun Minah nampak sweet je cmni. (sambil senyum memandang Minah..auwww!)

Aminah rasa tak selesa disamping Daniel. Daniel Nampak macho dengan pakaian yang berjenama sedangkan dia hanya memakai baju kurung. Lalu, die cuba mengubah dirinya..mencuba fesyen belit-belit shawl, pakai baju yang lebih bergaya. Satu hari,

Daniel: Minah, kita berpisah jela.

Aminah: Kenapa? Apa salah Minah?

Daniel: Minah tak macam dulu. Abang tak suka lah fesyen Minah sekarang . Belit-belit kepala dengan kain yang macam tali ni.

Aminah: tapi ni kan fesyen terkini bang.

Daniel: Fesyen tak fesyen. Abang tak suka. Dah kita putus!


Hakikatnya, tak perlu ada alasan kenapa kita mesti sukakan atau cintakan seseorang.

Kerna apabila hilang atau berubahnya alasan itu, mungkin CINTA pun akan turut sama berubah atau hilang kan kan?


20 comments:

cj'alhafiz said...

nice one!! eh...terkomen lak..ahaha

lea said...

haha..terkejut akhirnya my top silent reader kasi komen...

Cik Bucken said...

hoiyoooo dan pndai bg tips cintannn skng!! kuikuikuui!

Anisa Hang Tuah said...

saya lupa bagaimana rasanya bercinta
:|

Puan Capa said...

saya suka dia kerana.................kerana dia mencintai Allah lebih dari mencintai diriku

hanisah said...

If there was a reason, it is not even love in the first place. kot. Bkn ke klw love, it is supposed to be unconditional? Mcm mak sygkan anak dia. unconditional kan? then mcm soulmate kot. Klw perlu reasons bagai, and need sparks to continue, it is romance. not love. nisah rse laa..
><"

Liquid said...

betui3 =)

eh terjiwang lg ni ade pape ke ehehehehe

mr.syazwan said...

kadang2 1 perubahan membawa padah kan

kau kesah ke?? said...

err.. tak aham sangat tapi kadang-kadang apa yang ada kat diri kita tu dah jadi penarik kat orang. penah dengar orang cakap "tunjukkan diri sebenar, kerna mungkin itu yang menyebabkan orang suka" so tak yah belakon kan.

cik ciput said...

haha..bestnya entri kali ni.. =)

lea said...

cik bucken: dh lama dh reti. saja taknak tunjuk..hahaha

anesa: sy pun lupa...aish

lea said...

kak capa: saya suka alasan itu!!!

nisah: hehehe..betul2 aku setuju!

lea said...

liquid: hahaha..saja jela incek liquid

wan & k3: betul2..jadilah diri sendiri kan kan

cik ciput: thanks!

liyana said...

ye betul2 sgt setuju, takde jawapan bila kita dah betul2 mencintai sesorang, acece :D

Qaseh dalia adelia said...

yup bila bercinta tak perlu alasan tak perlu bersyarat nnt kbhgiaan tu mcm pura2 jerk..cukuplah sekadar menerima msg2 dgn seadanya n kbhgiaan itu lah yg sejati

Edy Zaidi said...

terlebih jiwang namanya ni
hehe

mie said...

fuh!!
tumpang join mood jiwang..
ehehe

aLieF si Muncung ManiS said...

bercinta lah dgn ikhlas..huhu/..peace..

Eazy Izzuddin said...

jiwang betul ni..
xD

Raji berkata said...

hohoho ni kes cinta bukan kerana dirinya sndri lah nih? ;D