Tuesday, March 8, 2011

Rahsia rambut selembut Bayi....


tahun lepas, bertempat di Watson, Midvalley

Mata aku meliar mencari minyak Johnson
Stok minyak Johnson aku dah habis time tu
Aku guna minyak Johnson untuk buang mekap
ekceli bukan mekap pun, coz aku bukan suka mekap sangat
tapi just nak buang eyeliner pada mata
harus dibuang kalo tak makin bertambah eyeback pada mata aku

Jumpa je minyak Johnson tuh, terus aku amek

then, tetiba ade seorang lelaki turut amik minyak Johnson tu jugak
eh eh kawan aku, teman aku pada hari tuh

"eh, guna minyak Johnson jugak," tanya aku pelik.
Yelah, lelaki nak guna minyak Johnson nak buat apa

"A'ah nak pakai kat rambut"
jawab die selamba

"Ooooooo"

"Kenapa?"

"Takdelah, biasanya lelaki kan suka pakai gel rambut macam brylcream ker. Takde kot yang guna minyak Johnson"

"Hahahaha! memang dah biasa guna minyak Johnson pun"

uish...comel je kan lelaki pakai minyak Johnson pada rambut
macam budak-budak
mesti rambut die pun selembut rambut bayi
aku tak pernah cuba nak sentuh rambut dia pulak.
haram beb!..
tapi pada pandangan mata aku, rambut die macam lembut je
ohh....itulah rahsianya rupanya...

sejak hari tu, aku pun turut lumur minyak Johnson pada rambut
dengan harapan rambutku menjadi selembut bayi


23 comments:

Umie said...

cousin akak yg lelaki pun mmg pakai minyak johnson nih..terbukti lembut..;-)

lea said...

muiz pun kena pakai cmtu...hehe

Hafzan Sarah said...

nak pakai jugak ah..hehe :)

echah mashuri said...

ecah ret beli je.nk pkai mls.huhuhu

Liquid said...

biocream incek liquid xpenah pakai tapi brylcreem penah hee.

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

erk... ramai jek kawan aku pakai
letak kat rambut...
hahaah...

lea said...

HS: jom pakai beramai2..ngeh3

echah: tu ar kdg2 malas kan nak pakai

lea said...

incek Liquid: Brylcream eh? hahaha. mana la cik Lea taw~

LPLH: cmtu mesti ko x pakai kan

EIPUL said...

dulu time sekolah aku pakai gak minyak rambut jonsen bebi tu, sekarang tak dah, dah pandai pakai wax, keke

Puan Capa said...

KE pun guna baby johson

Warna Warni Kehidupan said...

ooowh..gune johnson je...

Trafalgar D' Law said...

bukan ade lemak babi ke? hahahaha.. saje je bagi ko was-was.. padan muke.. hahaha

aku pakai minyak petrol, rambut aku bukan setakat lembut.. gugur lagi.. wakakakaka...

-trafalgar d law-

FurBall said...

pergh!nih yang wat aku semangat nak cuba jugak nih..dah lah rambut mcm dawai besi nih..hohoho..lepas nih meh kt compare rambut k lea!!

PUTERI CAHAYA said...

kak...memang bes gne minyak ni...slaen lembut di rambut...juga lembut di tangan...hehek..

lea said...

eipul: ececece..nampaknya ko dh matang!

kak capa: mesti lembut mcm uwais kan kan

lea said...

W2K: a;ah..guna johnson dh. murah & selamat

trafalgar: gile ah...pakai petrok eh
nanti jupa aku nak cucuh api kat rambut ko
nak uji tahap keterbakaran rambut ko..haha

lea said...

furball: hahaha..b0leh2...
tapi mesti aku yg menang:P

cahaya: betul2..2 in 1...hehe

liyana said...

berkesan x lea? kita penah guna dulu tp rase berminyak2 lak rambut.. hehehe

p/s: bos kite pompuan lah.. hihi ;)

lea said...

ntah la berkesan ke tidak
bukan selalu pakai pun..hahaha
bau die pun best..hehe


oo..baru nak gosip2..hehe

Naddia said...

kalau gune minyak sapi maseh comel tak?

oranglidi said...

masa skolah dulu aku slalu pakai benda ni kat rambut. yang best bau jojoba tu.



tapi skang aku da x pakai mnyak rambut dah. haha

DuniakuAbstrak said...

kelemumur kot kalau pakai kat kepala

Raji berkata said...

wahhh nak try gak lah
nak rambut aku lembut boleh lentur2
huahua