Friday, April 8, 2011

Masuk meminang??? errrr......

Semalam, tetiba exclassmate aku msg. Tak pernah msg aku sebelum neh, tetiba msg malam tadi. Di awal msg, lebih kepada bertanya khabar dan pasal study. but then, timbul isu lain pulak..

"ko abes study bile ye?"

"akhir bulan 5 ni. ko?"

"Samalah. nanti boleh la aku masuk minang ko eh"

"hahahaha...cukup duit ker?"

"InsyaAllah..boleh ker?"

"Eh ko ni serius ker?"

"Serius la..."

"hahahaha..ko exam bile?" - buat-buat tukar topik..

"Bulan 5. Bila boleh masuk minang" -masih dengan topik yang sama.

"Ish..ko ni serius ker? xnak aku kawen. Muda lagi kot"

"xpela...aku tunggu. mungkin ade jodoh kita"

errrrrr...................

ish....gile apa. kenal pun macam tu je, bercinta pun tidak. Alih-alih nak masuk meminang, opkos aku akan reject awal-awal. huhu. Lain lah kalo orang yang aku suka cakap nak masuk meminang.

"Awak...bila saya boleh masuk minang awak yer"

"sekarang! sekarang!"-owh nampak macam desperate....bukan ini cara aku..

"ikut awak nak masuk meminang bila..saya terima jer" *blushing*....dalam hati cakap...minang sekarang lagi bagus....wakakakakaka

Tapi kan rasa gerun pulak bile dengar perkataaan masuk meminang, Kahwin. Rasa macam tak sesuai dan tak cukup umur je lagi untuk ke arah tuh.......

Walaupun aku selalu gedik-gedik cakap nak kawen, tapi tak bermakna dalam masa terdekat neh. Tunggulah 20-30 tahun lagik, eh lama sangat tuh...tunggu la 3-4 tahun lagi. Tunggu kerja diulu, kumpul harta banyak-banyak..baru leh kawen kan kan kan?


17 comments:

Raji berkata said...

woahhh hebat lah kau dh ad org nak melamar tuh ;D
hahaha

Hafzan Sarah said...

apa salahnya kawen awal..rock jugak ape..kekeke

lea said...

raji: hebat la sgt....huhu


HS: hahaha. saja je kasi gimik kat belakang tuh

Wafiy Suzly said...

dah ade yg minat tu..

putra87­™ said...

hahaha.. perghhh.. nk khwn dhhh.. :P

lea said...

lea tgu abg k kawen dulu la. takleh langkah bendul :P

mykhalis said...

wahhh.. dah ada orang setia menanti.. hehe

Blog terbaik

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

Razman said...

nk cakap kau hot la? haha. ni mesti pokcik ni!

Umie said...

siapa lelaki itu..loyar? mejistret?? apa??? ahli muzik??? sila tukar kerjaya dulu...kui3x

lea said...

man: haha. bukan die lah.....

kak umie: hahaha...student lagi ar kak...

- koroe - said...

orang dah nak.


apa lagi



kawen je terus. takyah susah2 nak kerja. kehkeh

nub said...

x sabor awok nak kawen. ahahhahaha

miss keroppi said...

lea..grab jer..bercinta after kawen lagi syok! :)

lea said...

syok eh?
ko ade pengalaman ker :P

Qaseh dalia adelia said...

tah2 dia dtg minang betul2 haaa

Alal Yaakub | PM said...

org nak meminang tu,terima je la..kehkeh

HazIQAH iKkI hAZiq said...

why not akak??

mungkin dia jodoh akak..

who knows??

apepun congrate...

n-n..

zaman sekarang susah nk jumpe laki ikhlas direct mcm tue...

maknanye betul2 readylah laki tue...