Monday, May 2, 2011

My lecturers are awesome!

Aku kan, sayang betul dengan semua pensyarah forensik. Seyes sayang la terutamanya foreign lecturers. Untuk pengetahuan korang, lecturer aku majoriti adalah foreigner. Ada yang datang dari Bangladesh, India dan Pakistan.

Diorang memang awesome, punyai ilmu penyiasatan yang tinggi dan dah banyak berpengalaman dalam handle penyiasatan, memang bagus lah. Ada sorang lecturer tu memang sangat hebat, sume benda die tahu. Pernah sekali tu, kitrg berhenti makan di kedai keropok lekor..

"Guess, what flour she used?" Tanya lecturer aku pada tepung yang digunakan kakak tuh gentel-gentel keropok lekor. Semangat jer, die nak men teka teki dengan aku.

"Wheat flour" jawab aku dengan yakin. Dalam hati kata, ala, die mesti taktahu tepung apa coz die bukan makan pun keropok lekor.

"are u sure? try ask her"

"kakak, ni tepung apa eh?

"tepung kanji" (rasanya lah, aku dh lupa..har3)

"what she said?"

"Starch flour, sir"

"see, its not wheat flour because wheat flour bla bla bla bla"

hoho....hebat betul! sampai jenis tepung pun die tahu nak bezakan.

Cuma satu je yang tak tahan, die suka bercakap. Kadang-kadang penat nak layan...hehe...tapi die baik hati. aku suka.

*************************************************

Petang tadi, aku pergi menghantar kad jemputan BBQ Nite kat pensyarah-pensyarah kesayangan aku tuh dan pegawai sains. Sambil-sambil menghantar kad tu, meminta belas ehsan diorang utk hulurkan sumbangan utk BBQ tuh. Yelah, kami students masing-masing dh sengkek, dah tak mampu nak sponsor makanan pensyarah lagi...huuu...

Ekceli segan jugak nak mitak money dengan diorang. Yelah, mereka kan lecturer....

Tapi yang bestnya...foreign lecturers aku ni macam tahu-tahu je kami nak mitak sumbangan. Belum sempat kami nak mitak, die dh tanya dulu...

"so, you want me to support anything?"

"hee..yes sir!"

"So, how much?" sambil kuarkan duit.

"err..its up to you sir" - yelah takkan aku nak demand pulak kan. Orang dh nak kasi trima jela..ye dak?

"fifty ringgit. its enough?"

"owh..enough sir" - dalam hati, bagi lah lebih lagi..hahaha..

"ok, but if you want extra money, just come to see me"

"hehe..ok sir. thanks sir!"

baik hati kan lecturer aku! Tu yang buat aku sayang dengan mereka neh.

Sume lecturer aku baik-baik termasuk lah staff makmal. Diorang sangat ramah + supportive + baik hati.

Mesti rindu kat diorang pasni....

22 comments:

Liquid said...

bile nk antar kad jemputan kt incek liquid..?! incek liquid pon ley jgk nk support anything neh hahaha

lea said...

Elelele..yeye je
kot2 nak support habiskan makanan
kan kan kan? :P

fatin aimie said...

mr paneer! saya pon suka semua lec forensik! :)

aishah yusuf said...

nak join bbq gak bole k.lea??? hehe

lea said...

forensik 4th year only :P

Umie said...

akak doakan lea dpt tempat keja yg ade staff baik2x mcm lecturers lea skrg ni..;-)

lea said...

thanks kak umie!

harap2 mcm tu :)

Rozami said...

kacak2 tak?
sesuai untuk Pakcik Hashim tak?

lea said...

tak sesuai!

aku xnak lect aku dinodai

athirahzaki said...

foreigner pun tahu keropok buat dr ape
hebat
hohoho

Wafiy Suzly said...

seronok nye belajau dekat U!

HALIM said...

Best dapat lecturer macam tu...dengki la pulak! hehe

iniialahaku said...

fifteen????fiftyla..

mykhalis said...

tak pernah belajar ngan lecturer asing..hehe

apik pehe said...

hehe..bestnyer dapat lecturer camtu

mie said...

amacam gue plak rasa awesome..
heheheeeee

kau kesah ke?? said...

aku pon ada satu lecturer kalo bercakap tuu dia banyak menda dia nak bagitau. tapi dia best!

syahmi said...

nnt mesti rindu mr panneer..huhu

HEROICzero said...

HAHAHA untung kalau dapat lecturer mcm ni. rasa dekat dengan diorg. =)

Scya LollitA said...

wah wah . kdg2 org kate org yg x sbgse dgn kte lagi murah hati

adek dah besar said...

Cik belum kenal lagi siapa Mohd Mohiyuddin. Dia pun foreign Lecture gak.

Try tanya students Uia Dan UiTm..

He awesome too.!

FurBall said...

aku kenal bangat sape tuh..aloo....

di ablanje kitorang burger dulu..pergh..baanyak plak tuh..aku mbik yang mahal..ngeh3..