Tuesday, June 28, 2011

Dianggap adik kepada rakan sebaya

Di sebuah kedai makan, ketika itu aku dan kawan aku sedang makan kat situ. Makcik kedai begitu ramah bersembang dengan kami, tetapi kawan aku yang banyak melayan. Aku lebih banyak tersenyum je dari bercakap. Takde mood nak bersembang sangat.

makcik kedai: Adik ni umur berapa tahun? sekolah lagi?

Kawan aku: EH takdelah makcik. Dah lama abes sekolah. Dah 23 tahun pun...

*Kembang sekejap bila makcik itu ingat kami masih budak sekolah. Padahal dah boleh jadik cikgu sekolah pun..

Makcik kedai: Owh..abes yang ni adik ker? (sambil mata tengok ke arah aku)
Aku yang sedang minum air, hampir nak tersembur.


What? Adik? Aku adik kepada orang yang sama umur dengan aku?


Aku: eh taklah makcik. Kami sebaya la. Sama umur.

Makcik Kedai: Muka nampak macam budak, tu ingat adik dia.


Hoho! Agak-agak lah makcik.
Walaupun muka aku ni nampak macam budak sekali pun
Memang tak sesuailah aku jadi adik dia...huhu

Obviously kami nampak bukan adik beradik.
Muka kami sangat sangat sangat berbeza kot

Sorang mata sedikit sepet, sorang mata bulat
Sorang cerah sedikit, sorang hitam manis
Sorang muka bulat, sorang muka tirus...

aish..makcik makcik

p/s: Nampaknya muka aku lagi awet muda dr kawan aku la kan kan kan? hihihi...


18 comments:

apik pehe said...

hahaha..kompem nampak awet muda lagi tu..hehehe

Naji said...

ape rahsianya?? cer citer...

Puan Capa said...

ok2..ini mengugat kecomelan akak ni

cik Lea said...

apik: Haha...kurniaan Illahi....alhamdulillah =)

dr naji: Alaa..dr pun muka awet muda apa...xnampak macam bapa kepd 2 org anak pun..seyesly =)

cik Lea said...

Ahaaa...akak memang comel sokmo =)

tikahmodjaika said...

awet muda tue....ap rahsia??

cik Lea said...

xde rahsia pape pun la...huhu

HEROICzero said...

hehe anggap je itu pujian. =D

HEROICzero said...

hehe anggap je itu pujian. =D

Umie said...

kalau akak ngan bespren akak dulu pulak org suka ckp kitorang kembar..walaupun kitorang penat nafikan..orang taknak pecaya...sabo jela...

bagus la lea muka awet muda..takyah nak botox2 nie nanti...ekkeke

cik Lea said...

yeah...x elok pakai botox...

AnNe said...

hahaha...~
muka 'baby' face...
sbb tu la nampak muda...=P

Roza Ami Nanomiya said...

bangga ler tu


cute profil pic fb

jedi said...

ape rahsianya???

Scya Lollita said...

sep sep . org slalu anggap cik scya budak sekoah rendah T.T

mykhalis said...

elehhh.. kembang la tue..

Raden said...

kembang semangkok lerteeww

mr.syazwan said...

molek la tu anda nampak mudah kan kan???

eheh