Sunday, July 31, 2011

Aku pun nak ucap selamat berpuasa jugak

Assalamualaikum wbt.

Haaa...pergi terawih tak tadi? Pergi? Bagus bagus bagus! Macam tulah yang kita nak dan harap-harap berterusan sampai ke penghujung ramadhan. Amin. =)

Tadi kan, aku pergi terawih di masjid depan umah kakak aku neh. Bersemangat waja neh nak solat sunat terawih malam pertama. Tapi sedikit hampa sebab tok imam tak bace pun zikir antara rakaat. Taw kan zikir yang mana. Setiap kali terawih aku mesti teruja-uja nak ikut tok imam dan tok bilal bace zikir tu. Bila bace zikir tu barulah rasa keseronokkan solat sunat terawih. Bila takde bacaan zikir tu tadi, rasa macam tak best jerk. Kalo korang, korang akan rasa macam tu jugak tak?

So di kesempatan yang ade neh, aku nak ucapkan selamat menyambut ramadhan buat semua muslim dan muslimat sekalian.

Esok jangan lupa bangun sahur taw taw..

Tapi sebelum tu, jangan lupa niat berpuasa. Kang buat penat je tak makan, tak minum, tak korek hidung tapi dikira tak berpuasa sebab lupa nak niat. Niat berpuasa tu wajib ye adik-adik...

Ingat tak macam nak niat? Meh akak ajar meh..ikut akak bace ye..

"nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aala"


Ok, pandai adik-adik neh! esok dah boleh berpuasa dah la =)

26 comments:

dill said...

Salam Ramadhan, Lea :)

dill.

MissViVio said...

hehe...harap2 cmtu la..especially smyg terawih..mla2 je pnuh saf..lpas 2, mkin b'kurg..huhu

Tukang Karut said...

kalau lupa sahur boleh qada' kan kan? huhu

ILA HonEyBuNNy said...

ila pun nak ucap jugak..ehheh

salam ramadhan semua..

jangan lupa sahur tau..ngeh3,,

Lea IsNaw! said...

dill: salam ramadhan jugak=)

missvivio:tulah harap2 masjid still penuh sampai lah penghujung ramadhan

Lea IsNaw! said...

TK: boleh3..tapi qada' lepas raya lah eh. :P

Ila: hehe..bersahurlah dgn ho ho horlick..hihi

tiefazatie said...

lalink..slmt berpuasa!hee

zulhilmi.tempoyak said...

slmt bukak posa..;p

Lea IsNaw! said...

wah..ni dh advanced.
pose belum lagi dh b'buka ye..

Far8 budak baik said...

aku pun teruja gak haha
selamat berpuasa ehh..
jangan lupe main meriam k..
hahahahaha...
pastu jgn lupe sahur..
bangun awal k..
pastu kuih raya nnti..
sila share2 ehh..nk rase jugakk =)

Lea IsNaw! said...

byknya pesanan
fuuhhh..semput bace..hehe

Bidadari Syurga said...

selamat berpuasa untuk adik dan family juga.

sergeant keroro said...

selamat berpuasa :)

p/s : kasi penuh puasa, leh? :P

Lea IsNaw! said...

BS: selamat berpuasa jugak kak =)

Sergeant: Kasi puasa penuh sehari esok? boleh aja =P

Chekgu Azrine said...

selamat berpuasa sis

zulhilmi.tempoyak said...

erk...silap tulis...
slh keyboard ni..;p

ïêmå å¢klê§ said...

selamat berpuasa lea..
klau dok umah konpem kena sahur punya la.....

Wanie said...

nak abiskan cepat kot sbb tu xde zikir..wanie tak pegi pun terawih tadi..huhu..selamat berpuasa ye..

oranglidi said...

slamat berpuasa!!!!!

missSenget said...

cik lea posa x ni?

hohoh..

slmt berpuasa~!

Lea IsNaw! said...

opkos pose miss senget
dh besar panjang mana leh ponteng2..hehe

Naji said...

selamat berpuasa Lea.

Lea IsNaw! said...

selamat berpuasa jugak dr =)

Sufy said...

smalam rasa conok je terawih, siap ada ceramah di antara rakaat2 solat tuh..btw, camat menunaikn ibdah puasa dear...dah join contest belum?meh la join, manatawu boleh menang..hehe

http://lilysufy.blogspot.com/2011/07/contest-ramadhan-2011-blog-lily-sufy.html

bunga said...

hehe..salam puasa..ehehe..

SimplySeoul said...

Selamat menjalani ibadah puasa...