Thursday, July 28, 2011

Kita bekerja kena ikhlas kerna Allah taw taw


Bangun pagi tadi, sambil breakfast belek-belek handphone.

Oh! ada satu mesej, dapat semalam dah tapi tido lena sangat sampai tak sedar dapat mesej.


".....(rahsia)............. Buatlah kerja kerana Allah jangan kerna duit semata.
InsyaAllah u tak bosan. Ok. gud luck =) "

tersenyum. teringat perbualan kami semalam.
Aku mengadu kat die, kerja aku ni bosan dan bla bla bla
kesian dia, asyik dengar rungutan aku je

bila bace mesej tadi, terasa macam mendapat suntikan semangat pagi-pagi.

thanks my dear fren!

sebenarnya kan aku sedikit bosan dengan kerja baru aku neh,

sebab sebelum neh tak ramai customer, duk melangut tak buat apa, bosan doh!

padahal, itulah lumrah seorang peniaga kan?

tapi hari ni, customer ramai dan untung pun banyak
(padahal bukan masuk poket aku pun, gaji tetap sama >.<)

oh...seronok berjumpa dan melayan customer

dan aku pun dah berani nak berbicara pasal kain sutera, kalo dulu

"kak salmi, kain apa eh?"

"kak salmi, ni berapa eh?"

"kak salmi, kain ni dari mana eh?"



aku rasa bisnes memang sesuai dengan jiwa aku =)




p/s: rindu pulak nak berniaga dengan rakan-rakan di usm mcm dulu.

27 comments:

Tukang Karut said...

buat blogshop la... nanti aku support...

Lea IsNaw! said...

tak terfikir nak berniaga on9 lagi..

Sufy said...

sufy pun minat bisnes n slalu bt bisnes kecil2an..tu langkah paling baik tuk permulaan..chaiyok2..:)

Bidadari Syurga said...

tul tu... mcm yg tukang karut cakap... ada yg minat online shop gak... heeeeeeeee.

semangat dan jiwa berniaga tu bagus. akak tak reti. fail... mulut berat batu...

ïêmå å¢klê§ said...

keje jaga kedai ni kalau xde orang memang bosan+ngntuk..
kalau ramai cust 2 ok la, kadang2 melayan cust ni best gak..

Kapten Atok said...

yalah. try blogshop.
ko promot kain2 kat situ. ko mark up harga sikit untuk untung ko (kira gak kos pos)

luqman zakaria said...

bagus kan bile ade kawan yang always amek berat..hehe

wanie said...

tu la lumrah peniaga..turun naik..takpe. esok ko cutiiii! ekekeke

Lea IsNaw! said...

sufy: betul2.bermula dgn kecil-kecilan kan

BS:owh..kite lak suka promote kat org suh beli brg...hehehe..

iema: betul3..kalo ade cust memang sgt best...xsedar pun masa berlallu...

Lea IsNaw! said...

kapten: idea menarik. nanti aku fikir.


lukman: memang sgt bertuah dpt kwn mcm die...

wanie: tulah esok cuti..yey!

sergeant keroro said...

hehe, sabor jela.

yang penting ikhlas :)

Wanie said...

keje dekat kedai kain ke?
besala tak musim shopping lagi..hehe

MiR said...

jom bukak kedai makan on9
dengan aku..

ko masak aku post gambar :P

Lea IsNaw! said...

hahaha..amboi2...

then, untung bagi dua ye?

rayne rawt rawt said...

nak 3 meter . hahaha !!

Lea IsNaw! said...

nak buat kemeja ker?

Ujang9897 said...

semoga terus sukses..=)

Isteri Encek Bard said...

Alhamdulliah.. mudah-mudahan setiap apa yang dilakukan diberkati NYA

hamzah ian said...

lama aku tak niaga.. huhu

mr.syazwan said...

boleh lah meniaga ramadahan ni

sure masyukkkkkkkkk

=_=

missSenget said...

mau bisnes jugak~~

eh..jual kain?

beli byk2 dpt murah tak?

tiefazatie said...

btol2..chaiyok2!hee

dill said...

bila segala-galanya dilakukan kerana Allah, semuanya akan jadi mudah. insyaallah.

dill.

JIJI YU said...

da lama dah aku terpikir nak berniaga..nak eklas tu mmg susah le..

ORLANDO AHMAD said...

jadi tokey besar nanti jangan lupe member ehehhehe

Lisa N.Yusof said...

nega kain ke?

ILA HonEyBuNNy said...

wah...minat berniaga eh?

berniaga memang best kan...kena ada minat n hati yg ikhlas..lau kena gaya n cara..untung ooo..hehe