Sunday, August 28, 2011

Harap takde orang spoil mood raya aku nanti

Macam tak percaya je kan lusa dah nak raya. So, camne persiapan korang? Baju raya berapa pasang? Kuih raya dah siap berapa balang? Tahun ni umah cat kaler? Banyak soklan aku tanya, macam lah korang nak jawab pun kan kan. huhuhu.

Persiapan raya aku biasa-biasa je. Bila dah besar ni, mood dah kurang sikit. Yelah, duit raya konpem susah nak dapat. sobs. Dulu excited je jalan satu kampung cari duit raya. Semua rumah aku masuk, janji dapat duit raya. HAHA. Tu dulu, sekarang dah tak berani nak buat macam tu.

Sebenarnya aku runsing gak ni. Yelah hari raya nanti, konpem2 la berjumpa dengan sanak sedara sekalian alam semua plus rakan-rakan lama. Aku tahu soklan pasti yang akan keluar nanti...

"Kerja kat mana sekarang?"

"Tak dapat kerja lagi ker?"

"Dah isi spa belum? zaman sekarang ni tak boleh nak memilih kerja sangat"

ish! aku malaslah nak jawab soklan-soklan neh. Aku dah isi spa dan dah hantar resume sume tapi nak buat camne, diorang tak berkenan dengan aku. Bayangkanlah, kalo 10 orang tanya aku soklan cenggini, bosan weh!

"Laa...tak dapat kerja lagi ye? Abes nak duit raya tak tahun ni?"

"Nak! Nak!"

Haaa..kalo soklan cenggini, eksaited jugak aku nak menjawabnya. ngeh3.

Dan lagi satu soklan yang malas aku nak jawab tapi akan selalu ditanya oleh kekawan lama...

"Ko dengan sapa sekarang?" (bercinta)

"Bila ko nak kawen eh?"

sobs lagi sekali....macam mana nak kawen, kalo kerja pun takde lagi. Dan yang paling penting calon pun takde lagi...grrrr

ish! betul la kata syrupmasin, nak raya ni perlu persediaan mental untuk menjawab soklan-soklan yang super duper mencabar neh.

29 comments:

muhamad hanif said...

wakakakkaa,


sabarlah yea, tu jugak sebagai persiapan menghadapi temuduga yang sgt psyhco.

dill said...

Tabahkan hati. Semoga berjaya mengharungi soalan penuh duri2.

Salam Aidilfitri, Lea ^^

dill.

Tukang Karut said...

hoho... soalan lazim ketika beraya...

d_LA said...

bab kawen tu mmg meruntun jiwa kalo ade yg tanya..serius bosan!tp lea mude lg..jgn risau yer..

GaRy™ said...

hhahaha.. besa la sedara2 kita tuh.. sebok je nak tau.. siap bagi soklan2 maut.. wakakakaka...

hana sudradjat said...

raya menjadi waktu sasaran untuk menghujani soalan-soalan.harap tabah ye kawan :)

syrupmasin said...

haha..tu la..mental dan fizikal kene kuat hadapi..kalau ta kite akan kalah :P

budakijaupendek said...

sama la kita lea.
klo boleh nk update spa setiap satu jam. muahahaha
soalan mcm tu dijawab dengan senyuman gatai je lea, haha

ILA HonEyBuNNy said...

aaah..tension kan kalau asyik tanya soalan cm tu..

xpa..raya neh kita senyummm ja sapa tanya...xpyh jawap..ehhehe

Zul Fattah said...

haha..sabaq na.. biase r tu.. aku dulu cam tu jugak..wekk..

nelly said...

Nelly The Strange nak ucap Selamat Hari Raya !!
:)

SoLy SoLicious said...

pernah ditanya bgitu..sgt xsuke...:((

bunga said...

hahaa..betul gak tu..haha..xpe2..insyAllah akan dapat keje nanti..yang penting yakin..yahh..cayokkk2..

putra87­™ said...

Bile nak khwn?? dh kje ke blum?? hehehe.. :P

Selamat Hari Raya!!! Maaf Zahir n Batin!!! Nak Duet Raya!!! :D

sifu im said...

bnyk nye soalan..ketuk je kepala klu de org tnya bnyk2..huhu..


selamat hari raya

wan azie said...

huhuhuh...da kena wat jwpn siap2 da ni....sbrang kemungkinan.....





^_^

Wanie said...

grrrr..jangan la ade tanye wanie soalan ni..
mau spoil mood..huhu

get ready mentally ye..

apik pehe said...

hehe..itu dah lumrah setiap kali raya..apik po nak tanyer gak ni..bile nk kawen?hehehehe

Anif Abdullah| AA said...

hahaha..memang camtu la soklan feveret sampai dah malas nak ckp..
orang kata,
dah xde modal.hehe...
so kene bersedia k... :)

Anif Abdullah| AA said...

hahaha..memang camtu la soklan feveret sampai dah malas nak ckp..
orang kata,
dah xde modal.hehe...
so kene bersedia k... :)

Nurnajwa said...

Selamat Hari Raya :)

ORLANDO AHMAD said...

Gua kalo orang sibuk2 tanyer2 ni gua jawab dengan jawapan paling bodoh yang makan dalam...heheheh

bunbun said...

balik kampung je. semua orang nak jadi tipikal. semua nak jaga tepi kain orang. ahaha

Puteri said...

alamak..soklan last tu paling mencabar nak jawap..

Anonymous said...

Its lіke you гead my minԁ! You seem to knοw а lot
about this, like you wrote thе boοk іn it
oг ѕomething. I thinκ that you can do
with some pics to drivе the meѕsage home a bit, but other than that,
thiѕ is gгeаt blog. A fantаstic read.
Ӏ will definitely be bacκ.
Here is my webpage : DiamondLinks.net

Anonymous said...

I'm very happy to uncover this web site. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely enjoyed every part of it and i also have you book marked to look at new stuff on your website.

Also visit my webpage: payday loans no credit check

Anonymous said...

What а materiаl of un-аmbiguitу anԁ pгesеrveness of
valuable familiarity cоnceгning unргeԁiсtеd emоtions.


Feel free to ѕurf tο my site :: payday loans no credit check
My site - payday loans no credit check

Anonymous said...

My fаmily аll the tіme say that
I am ωaѕtіng my time here аt web, howevег I κnow I am
getting familiаritу daily bу геаԁing such pleaѕant articles.



my page: instant payday loans

Anonymous said...

Үou aгe ѕo сool! I do nоt beliеvе
I've truly read through anything like that before. So good to find someone with some unique thoughts on this issue. Seriously.. thanks for starting this up. This site is something that is required on the internet, someone with a bit of originality!

Here is my web page: Www.innovationtrip.com