Monday, August 15, 2011

Sate telah mengecewakan aku!! grrrr


Pernah tak korang beli sate..pastu semangat la kan curah kuah kacang yang merah berkilat atau kekuningan tu terus ke dalam sate. Senang. Takyah nak celup2. Biarkan sate tu serasi bersama kuah kacangnya. Mesti pernah kan kan?

Tapi pernah kah korang, bila dah siap curah kuah kacang ke atas sate dan bersiap sedia nak makan. Sekali baru korang sedar, rupanya kuah kacang tu basi????

Pernah?

Tak pernah?

Ok! aku pernah! Baru je terjadi time nak berbuka tadi...


grrrrrr....


Dengar je azan magrihb tadi, eksaited la amek sate tuh. Gigit sekali. Rasa pelik. Gigit lagi sekali. Oh! Kuah kacang basi....

Kuah kacang tu dh siap bermesra dengan sate-sate pada setiap sudut. Tiada seinci sate pun yang tak disentuh oleh kuah kacang tuh

grrrr..lagi sekali

demn! terpaksa buang sate tuh

Nak makan takut sakit perut pulak esok

Plan nak g basuh je, tapi mesti dh tak best rasanya.


Gambar ni aku curik kat google jerk. Malas nak snap gambar sate yang dah tak suci tuh. har3

Lebih kurang cmni la keadaan sate aku tadi. Aku agak ada dalam 12 batang kot. Ntah. malas nak kira.

sayangnya..terpaksa buang camtuh je. sob3

esok lusa tulat sampailah raya..aku xnak beli sate kat kedai tu lagi....


39 comments:

Miz Novexx said...

bawak bertendang yer!!! ngehehehe
(^___^)V
raya nanti makanlah sate sampai lebam

bighagenjo said...

hihi~ siann, tade rezeki la tuh..

budakijaupendek said...

frustnye rasa kn? hehe =D

Cik Bell said...

ape lah peniaga macam nie...reprt kang! report kang! hehe

hamzah ian said...

sedapnya satay tuuuuuu

SoLy SoLicious said...

la..p balik kt pnjual sate tu..tuntut rugi..siyes ni..hhuu

ZWAN SABRI said...

bulan yang barakah ni pown still ada peniaga yang hanya nk kaut untung lebih je sampai makanan yg basi pown juai jugak.. HUHU


MySuaraBlog: Hidupkan Kad Raya

sergeant keroro said...

pengajaran la ni :)

fiq. said...

la, awat tak simpan bagi balik?huhu, baru ingat nak makan sate ngn tupat,,,dah anyam tupat dah ni,,hahahaha

Bidadari Syurga said...

alah siannya... sudahnya buka tadi makan apa?

dill said...

loh. kesian sama kamu. takpe.pasni bleh bli lagi. dari tempat lain~

dill.

ORLANDO AHMAD said...

alololololololo jangan marah, meh Gua pujuk meh heheeheh

Wanie said...

huwahuwa..boleh lak basi..tapi kuah kacang je kan basi? p siram banjir ye..huhu

bunga said...

leh lak jual yg basi..mybe dia xtau kot kan..

Lisa N.Yusof said...

alolo cian nye die...
jgn beli situ lagi ehh..

Abu Huzaifah said...

hehe.. alolo... kesian die... lepas ni cari tmpat lain k..

mr.syazwan said...

syg...

;(

xpe anggap je xde rezeki

next time beli tmpt lain

;)

Ungu Violet said...

wahhh...cedapnye sate lam gambar tuh...hihi

x bek taw niaga tipu2 org nih...pastuh xder sape nk gi kt gerai dia...padan muka..huhu

Robot | Sakti said...

erkkk..

kesiannya..

ni mesti kes beli dekat bazar ramadhan ni.

sifu im said...

sate skang dh la mahal giler..klu mengecewakan masakan dia tu..mmg ase cm nk g bakar je tuan jual sate tu

My Name is Mar said...

tergoda-_-"

ILA HonEyBuNNy said...

huwawawwa...

memang kuciwa la kan..ila kuah sate xsedapp pun ila dah kuciwa..lagikan basi...hehhe

**tukar2 lappy la..sbb mama ila marah kalau asyik online 24 guna lappy sndri..lau rosk dia xnk baiki..hehe....so kebas lappy semua org la..ngeh3..

ir yien 9897 said...

wah ini satu ikhtibar dan peringatan bagi yien..

lepas nie yien taknak lah curah kuah terus.. warhhh sangat sedih lah..

kasih suci said...

kesiannya...mungkin bukan rezeki Lea...

Diana @ bilakukatacinta said...

hati2..lepas ni jgn p beli kat kedai tu lagi...tu mesti kuah semalam tu..panaskan jek

syrupmasin said...

ta de rezeki lah tuh..oke beli lah lagi ari nih :P

Far8 budak baik said...

waaa kesian gile...
ni mesti mengidam habis kn..
hahahahaha..takpe..
nnti sebelum beli
satay rasa dulu..
ekeke..=)
nnti beli lah lagi..
klo aku dekat ngan kau..
mmg dah blnje dah

CIK PARO! said...

dieorang masak awal pagi la tuh..tu sebab da BASI..

H.J said...

basuh la..siram dengan air..haha

Umi Asura Sanusi said...

ciannye..tapi kan cite sal sate ni wat sye rase terliur pulak tgh2 ari ni.huhu

hana sudradjat said...

kesian kamu.

tapi takpe.kita ambil sebagai pengajaran jelah ek.

so conclusionnya:lain kali nak makan sate,kita mesti testing dulu kuah kacang dia. :)

Eazy Izzuddin said...

baru sedap2 nak makan..
sate basi..
memang....
tett...
:P

Iffah Afeefah said...

terok betol org tu grrrr

Jiejah Gorjes said...

sate my peberet!!!

mari kite berfikiran positip di bulan yg mulia ini ye.

mebi tukang jual tu tatau or tak terperasan kuah sambal dia dah rosak. yela org puasa mana bleh hidu sgt kan.

kadang kuah yg baru dimasak tak bleh di tutup panas2 ye potensi lauk bleh rosak a.k.a basi.

so mebi tukang jual tu nak cepat mebi terlmbt masak kuah maka dgn panas2 dia telah menutup bekas sambal itu tuk di angkut ke tempat niaga.

or mebi juga kuah tu telah di sediakan awal2 mebi pagi ke dlm kul 11 ke 12 ke dan lupa nak diperhangatkan balik seblm di bawa ke tapak niaga.

TAPI jika dia mmg dah tau kuah tu dah rosak dan sengaja menjual nye dosa itu dia la yg tanggung ye adik2 sekalian ngeeee... (^^,)v

Kapten Atok said...

bazaar - kualiti rendah, harga mahal

zati embong said...

alala kalau cm2 mmg xbaiklah.kesian je org2 lain jgak.

tiefazatie said...

alahai..lain kali cek dulu eh..sbelum tuang kuah tue..

xtau le die tau ek x kan dh basi nie..ala..g balik..ckp ngn die..kuah smlm basi pakcik!

siti kektus said...

alhamdulillah. setakat ni tak pernah kena lagi. ;)


sate mmg sedap lagi2 tgah panas. ;)

Tukang Karut said...

tak pe tak pe... nanti aku belanja sate kajang ek... jom jom jom...