Tuesday, September 13, 2011

Survey 'Aku Pendiam tak?'

Hari tu, ada kawan sekolah rendah aku kol. Tak pernah nak kol aku, tertiba kol. Nak kata kami kamceng dulu, tak jugak. Sebab kitorang memang tak pernah borak pun. Cuma sekarang neh, sejak jumpa balik dalam dunia facebook, kami mula bertegur sapa, beramah mesra,

Kitorang banyak bersembang pasal perkembangan budak kelas kami sorang sorang. Borak pasal Joyah dah kawen ke belum. Borak pasal Dolah, sambung belajar kat mana. Macam macam la nama keluar masa tengah borak tu. Dan sebagai penutup perbualan kami, dia sempat cakap kat aku...

"mu ni dah makin banyak cakap eh. Dulu rasanya senyap je dalam kelas. Nak dengar suara pun susah..hehehe"

errrr.... =.='

Lepas je kejadian neh, aku terus buat survey. Survey pendapat orang ramai tentang diri aku.Yeye..aku tau, aku tersangat rajin. Tak payah nak puji-puji. hahahaha..

Subjek 1: besfren sekolah menengah rendah (form 1-3)..

Aku: Dulu, aku pendiam tak?

Subjek 1: A'ah dulu nampak senyap je. Lembut je.
*itu jawapan betul, aku tak tokok tambah.har3*

Subjek 2: Besfren sekolah menengah atas (form4-5)

Aku: Dulu, aku pendiam tak?

Subjek 2: Pendiam la jugak. Tapi selalu sangat nyanyi-nyanyi dalam kelas masa prep.

errr?

subjek 3: Rakan matrik
Aku: Aku pendiam tak?

Subjek 3: Pendiam kalo jumpa orang yang sekepala kot. Kalo orang kenal tu boleh sekepala kot. Ko tak pendiam ah.
Subjek seterusnya: kawan-kawan satu universiti

Soklan yang sama ditujukan kepada beberapa kawan-kawan universiti aku. Mungkin sedikit bias, kerna bilangan subjek tidak sama tapi nak buat macam mana, rakan-rakan di zaman lain susah nak kontek...hehe

Subjek 4: Taklah pendiam sangat dan taklah cakap sangat. Sederhana dan berpatutan. (tersenyum lebar dengan jawapan die neh)

Subjek 5: Takpun. Ko sorang yang ramah. bising. degil. keras kepala. baik. bla bla bla(err terlebih sudah)

Subjek 6: tak. Ish ko tiba-tiba tanya soklan macamni dah 23 tahun kot. takkan tak kenal diri sendiri. Ceh. (gulp! kan dah kena marah tanya soklan bukan-bukan..huhu)

subjek 7: X eh, ko banyak cakap jugak..kalo jumpa regu..dalam kelas lecturer mengajar pon, ko sembang. (err...tu utk menghilangkan mengantuk dalam kelas..hehe)

Subjek 8: tak pun. Peramah jugak. Nape? Ada orang cakap kak lea pendiam ker? Macam tak percaya je...(dush dush..sampai macam tu sekali)..

Ekceli bila aku ajukan soklan "Aku pendiam tak?" Terus mereka jawab "Tak"..grrr... tapi aku paksa diorang bagi jawapan panjang sedikit. hahaha

Dalam banyak-banyak jawapan subjek tu. aku paling suka jawapan subjek no.4. har3...

Result from dis survey?

anda semua tentukan. hehe.


Kadang-kadang kita perlu minta pendapat rakan tentang diri kita.
Supaya kita taw kekurangan diri kita dan sebaliknya.
Dan bila dah dapat jawapannya, cubalah berubah untuk jadi lebih baik. :)




kata hata Lea: walau apa sekali pun, aku still gadis yang sopan lagi pemalu. *blushing*

HAHAHAHAH!


24 comments:

budakijaupendek said...

tima kecil fara pun diam.
mungkin jenis tak friendly.
tapi klo disapa, mgalahkan joyah meroyan.
so bg fara, tak kenal maka tak cinta.
apekahh?? haha

chiLleD...!! said...

kdg2 diam tu perlu..

nmpknya kak lea ni mcm ok lah..ada masanya dan ketikanya..hehe

cimOt said...

same!!dolu sye sgt pendiam ye!!
tp sekarang member bising sebab sye kuat dan byk ckp..

Tukang Karut said...

aku pun pendiam jugak kalau aku tak kenal orang tu cam ne... kalau kenal, siap la aku sakat habis habisan...

MiR said...

meh aku jawab kat cni
ko banyak ckp la.. :P

Bidadari Syurga said...

bagi akak... kamu semakin matang dan berubah mengikut keadaan... baguslah... memula memanglah... lelama kamu jadi diam ikut keadaan...

p/s: heeeeee.. ada perubahan... skang mesti peramah.... dan diam kalau tak kenal orang... heeeeeee kan kan kan...?

aimie amalina said...

heeeeee
comeinye...betol2..kwn ataw org lain merupakan cerminan terbaik buat kite kan?
heeeeee


p/s: momo?alololo comeinye...momo amik cos medical electronic..heeee.. name jek electronic..koje pon ssh..haisshh..sabo jela kan..hehehe..

JIJI YU said...

aku dari dulu hingga kini pendiam..caya tak

[sutera kasih] said...

wahhhh siap buat survey lg ekkk..hehe
dh mcm buat tesis pulak :P


p/s: aahhh..dh ramai masuk U, tu yg busy xdpt jenguk blog huhu..hello2 Lea IsNaw :)

Ungu Violet said...

ishh...kalo x kenal owang duk diam2 ajelah...nnti owang kata kepochi la plak...sume nk citer...huhu

dill said...

i pemalu.

>.<

dill.

ABU said...

wah kemain, siap ada soal dan jawab lagi hahahahaha..mmg mcm tu la kalau borak kawan lama..

sleeping_maniac90 said...

sme la.. ak dlu pn pndiam ar gak..
ssh nk bkk mlut. ngn certain org j ak bcakp..

fiq. said...

time kecik2 memang la, baru nak kenal dunia

bila dah besar, mungkin dah banyak pengalaman, words yang kita ada untuk dikongsikan =]





*eh2, lea peramah la, suke komen blog guwa..bhahaha

Lia Irdelia said...

saya pun pendiam jugak... wahhahahahaahhaa....

Fara E's said...

aku pun pendiam , caye tak ? haha

H.J said...

kira ramah la tu..haha

ORLANDO AHMAD said...

gua tak pendiam...

Umie Artoqiemie said...

ini dah kira pendiam ni, kalau kau tanya kawan2 aku , aku pendiam dak?.. memang jawapan mereka.. UMIE BISING GILA SIOTTTT.. hahaha.

merahitujambu said...

siap servey lagi tau..lawok laa awok ni...dulu lain skang lain..sy pendiam tgok org..kalau x kenal pendiam..kalau dh kenal..cm hantu..=p

d_LA said...

biasalah, kdg2 kite jd pendiam kdg2 jd kecoh gila..tp ade gak yg jenis kecoh x kira dok katne..yg ni mmg kategori peramah gila2..dla ikut keadaan gak..kdg2 jd blur, kdg2 jd byk ckp gila..

anamizu said...

eh kira peramah la tu..hehe

siti kektus said...

kite pon sejak dah makin besar ni baru reti bising banyak. dulu sikit2 je. haha ;p

bighagenjo said...

ai pendiam jugak, huhu..