Saturday, September 3, 2011

Khazanah zaman muda-muda dulu

Hari tu, masa mengemas bilik terjumpa buku lama neh.

Khazanah lama. Khazanah zaman sekolah dulu.

Masih elok je keadaannya.

Dalam ni penuh dengan biodata kengkawan dulu dan adelah sikit2 ayat-ayat macam diari.

Nak tengok isi nya?

Seganlah...hihihi

-
-
-

Okeh! Ni muka surat pertama.

Biodata aku. Gambar harus di-sensored-kan.
Tulisan zaman kanak-kanak.
Seingat aku masa ni umur aku 14 tahun rasanya. tahun 2002.
No telefon umah dah potong, tu yang berani tak di-sensored-kan.

Tergelak aku bace biodata kengkawan aku.
Dalam banyak2 biodata tuh, yang ni paling aku gelak tahap babun.

Pesanan bermakna dari ex-rumate aku masa kat matrik dulu.

Dulu, aku suka nyanyi lagu dalam bilik kuat-kuat sambil pasang radio kuat-kuat.
Terkadang silap lirik pulak.
Yang member aku ni, boleh pulak gelakkan aku.

"Hahaha! salah lirik la Lea weh! kekekekeke. Cuba lagi"

amboi! seronok die gelakkan aku. grrrr

Tu zaman matrik, zaman universiti aku tak nyanyi sangat dalam bilik
Tunggu rumate keluar ataw balik rumah, baru aku melalak..ngeh3
Cuma nasib baik last sem ari tu, dapat bilik single
tiap masa la aku melalak..

ish3. anak dara apa ni suka melalak-lalak neh.

alah..Siti Nurhaliza masa zaman kanak-kanak pun, melalak jugak apa.



Kata Hati Lea: Rindu zaman sekolah menengah dulu...

32 comments:

sergeant keroro said...

comel jek tulisan tu XD

wanie said...

heyyyy aku lupaaaa bila aku tulis biodata tuuu!! hahahaha! sedeeyyynyaaa tulisan aku cenggitu rupanyaaa kakakakah!!

Bell said...

haha..biasanyer mmg camtu...mesti syok sendiri nyanyi lagu padahal lirik ke laut..ngeh3~

bunbun said...

hahaha kelakar kot adddooooi XD

Lea IsNaw! said...

wanie: eh aku xckp pun, tu biodata ko

perasan betul

hahahahaha :P

syrupmasin said...

hai cik melalak :P

ORLANDO AHMAD said...

keh3... comel

dill said...

dulu saye pun ade buku biodata. hihi

dill.

teha said...

sekola menengah mmg bestt ! :)

muhamad hanif said...

wakakakak,

mcm akak aku lah.

Tukang Karut said...

jom pi karok! aku belanja...

siti kektus said...

semua budak pompuan masa sekolah wajib ada buku biodata ni. hihihi



kite pon tak tau dah kat mana buku mcm ni sekrang. hhee ;)

My Name is Mar said...

Woooaaahhhh~~
Budak pompuan kat skola ske buat mende-mende macam ni dulu..

Naji said...

Hai terkenang masa belia remaja dulu...kat buku camni lah saya tulis biodata aweks, huhu

budakijaupendek said...

menyanyi dalam bilik, sama!
hehe

Lea IsNaw! said...

amboi2 dr..biodata aweks ye


ehem!

Sarah Mohd Saleh said...

wahhhhh..trs menerpa kenangan silam dahulu kala.mmg gemar mse kecik2 dlu wat biodata bgai sume...

iMBobo said...

haaa bila nak record album?hehe

alif haris said...

hehe budak pmpaun rajin buat cmtu kan :)
laki ade k buat cmtu ? err haha

bunga said...

hahaha..bunga pun selalu salah lirik..haha...

betul mmg rindu zaman sekolah dulu..:)

Ungu Violet said...

wat buku biodata siap tempek gambo paspot agi...hihi

Puteri said...

ye la.. rindu kat kengkawan sekolah kite juga...

apik pehe said...

hahaha..simpan lagi yer..apik pon ader gak

d_LA said...

rs nk gi cari gak rrr buku otograf zmn dahulu kala ni..mesti klakor thp gaban

sifu im said...

dulu ak sllu tngok kawan gegel aku wt buku ni..klu jmpe kat aku,mmg siap la..aku celop lam air kolah..haha

Hanie_Dew said...

tu la kan dulu dulu suka tulis biodata dalam diari. aku punya tah mane tah. kalau baca balik mesti tekenang zaman kanak kanan. haha

Wani said...

wo, 2002???
agak lamaaaa !

Jue said...

hahaha kan..dulu2 ade la mende gini tp lepas mummy wa terbaca..mood nulis tu dah xde sbb segan la.........

sbb dlm tu byk tulis psl org yg wa admire =P

Nurnajwa said...

Ahahahaa, kte ade byk buku lme yg pnuh dgn bio mmber. Smpan buat kenangan :)

Ble bce balik, ktwe tak igt.

Far8 budak baik said...

mesti nyanyi kuat kuat
dalam tandas sekali ni kannn..
teruk gile perangai..
x senonoh..
hahahahahahahahahaha..
aku pun rinduuuuu =p

SweetLikeWhat said...

hehe..zaman bebudak dulu rajin betui kutip biodata kawan-kawan.. :)

SoLy SoLicious said...

perghh..kitepun ade la..huhuh