Tuesday, September 27, 2011

Memang ko silap tanya orang la...

Hari tu, masa aku tengah bersiap nak keluar dengan kawan. Ada sebuah kereta datang berhenti betul-betul depan umah aku. Dengar je bunyi kereta, terus la aku berlari keluar umah kot-kot kawan aku dah sampai. Tapi rupanya bukan, seorang lelaki muda tercongok depan umah aku...

"Assalamualaikum..Err nak tanya umah kat belakang tu kosong ker?"

sambil tangan dia menunjuk ke arah umah kecil kat belakang umah aku.

"A'ah kosong."

"Umah sapa ek?"

"Umah ayah..nak sewa ker tapi umah tu takde tandas pun, ade telaga jer"

"Oh yeke? hurm kalo nak sewa jugak boleh ker?"

"Err kena berurusan dengan ayah la"

"oh..bagi no phone ayah boleh?"

"Ok jap eh.." terus aku berlalu cari pen dan kertas nak tulis no phone ayah aku.

"Nah..."

"Ok, terima kasih...awak kenal sapa saya?"

huh? adehh mamat neh, apa punya soklan da...

"err tak"

"Ok..takpelah..terima kasih ye.." terus berlalu.

Bila mamat tu blah, terus la aku tanya adik aku.

"Mad, orang tu sapa? tak kenal pun"

"Tu polis la.."

"oh yeke..huhuhu"

Polis ker? Sorilah..aku tak berapa kenal polis-polis kat kampung aku neh. Kalo geng geng csi Bukit Aman tu, aku kenal la jugak..sempat beramah mesra, bergurau senda satu masa dulu.

Tapi kan, aku kan betul-betul tak faham kenapa mesti die tanya soklan kenal die ke tak? Apa dia ingat die tu cukup femes sangat sampai semua orang kenal dia. Atau mungkin die nak test tahap kefemesan dia kot....tapi maaplah kamu tak cukup femes buat aku...

Lainlah kalo Shaheizy Sam yang tanya
"awak kenal siapa saya?"

"ish..abang sam ni, buat-buat tanya pulak..awakkan buah hati saya, mestilah kenal"
*blushing*

ha ha ha haktuih.



kata hati Lea: Nak tengok Bini-biniku Gangster, siapa nak teman?

24 comments:

Paris Lipton said...

kalo awk kt ipoh leh la sy tmn tgok buah ati sy sam *terik rmbut keke

Fara E's said...

yg last tuh , muahaha

Saiazuan said...

huhu nak test populariti dia kat area tu la kot.. huhu

dill said...

jom kite g tgk same2 lea!

dill.

Bella Bell said...

hai.. awak kenal saya x? hehehhehee..

Tukang Karut said...

Dill & Lea... jangan lupain aku kalau mahu nonton bini2ku gangster

Umie said...

dia salah tanya tu lea.. dia nak tanya ...no phone awak taknak kasi jugak ke? hehehe

aimie amalina said...

hahahhaha
lawok ah lia ni
betoi2
kikiki
x sume polis kite kenal kan
hehehehe


p/s: heee..mimi owg perak tapi ayah keje kat sbh..so dok sbh la..heeee

budakijaupendek said...

teringin nak tengok jgk lea! hehe
ohh mybe dia hingat dia hensemmmm sgt kot, nk usha lea tu. eheks!

Hanie_Dew said...

hensem tak polis tu? kalau hensem aku buat buat kenal. satu hari kalo ko betul betul jadi geng csi tu jangan lupe kitorg tau. eh abg sam tu buah hati aku la. mcm mana ko kenal?

kitorg cumel? ko laaaagi cumel kot.

iMBobo said...

amboi die tye mcmtu plak haha.. die nk ngorat ke tu?haha

Jue said...

Amboi abg polisi tu cam nak ngurat ko je hihi..sj la tanya camtu spy ko tringat2 soalan dia pastu automatik tringat ko hahahahaha

Ko pasti ko pompuan?potongan badan 38-24-36?wokeh! Kasi gambo utk direview, nanti aku add hahahahahaha gurau je lah!

sergeant keroro said...

awak kenal saya tak? :P

cik sakdi said...

haha pastu akak jwb la..sapemkau? majistret? lawyer?? hahha

meaw said...

apa motif tu tanya sal rumah tu?pelik..

muhamad hanif said...

polis je ?

ingat org terkaya dunia ke.

Ct Aja said...

ahhahaha, buang tabiat polis 2 kot, nak gk gak cite 2!!! kikiki

Jue said...

potongan badan ko 40-40-40? wah i loike! comel gitu! wokeh anda diterima!hahahaha

Naji Mahat said...

Bini-biniku gagster? Jom Lia! Tapi bukan kat ganu takde wayang ke?

tiefazatie said...

haha...motif?

Ungu Violet said...

haha...cian x glemer...huhu

irwan miswan said...

hahahah kalau tetibe saye yang datang dan tanye macam tu? hehehe kalau jawab tak kenal gak....grrrrr...memang kena pakai spek ataupon saye ni dah kembang hahahaha



skodeng sini...
tak tenang MMALAM PERTAMA kerana

Bell said...

hahahahahaa....polis tu bajet je lebih.....

bighagenjo said...

a ah kan, napa mesti dia nak tanya macam tu eh? dia nak try kamoo kot.. huhu