Friday, October 28, 2011

11 Fakta tentang aku.

Assalamualaikum wbt & Hai hai

Pagi Jumaat ni terasa rajin tangan nak membuat tagged dari gadis-gadis comel Jue & Hanie. Ikutkan malas nak buat tagged ni, tapi takut pulak kena jurus cubit mak ketam oleh si Jue tu...uish...takut weh..muahahaha...

ok, 11 fakta tentang aku.

# aku ada blog, nama blog aku Lea IsNawi
# suka kaler pink, purple
# baru je celebrate besday 4 hari lepas
# baru dapat anak buah pertama, 4 hari lepas
# anak jati Ganu.
# suka benda-benda comel
# suka peluk cium cubit budak-budak sampai mereka sesak nafas. haha.
# suka kawan dengan ramai ramai orang
# tak suka perokok
# tak suka penipu, pembohong, pemutar belit dan seangkatan dengannya.
# pencinta yang setia. hihihi.


11 situasi si Jue & Hanie nak tahu apa reaksi aku.

1. Kalo aku jumpa sejuta ringgit di jalan, aku agak ni mesti duit Tomok. aish cuai jugak mamat.
2. Kalo Selena Gomez datang umah aku, aku wat derk jerk sebab dah bosan nak dengar die bercerita pasal si Bieber tu...dahlah rampas Bieber aku...!!!!
3. Kalo aku ada doraemon, aku pasti bukan si Nobita, budak kurang matang tu
4. Kalo Bruno Mars kata aku adik die, aku tak ngaku! bila masa pulak aku ade abang omputih macam dia..muahahaha
5. Kalo aku bijak, aku tak terkejut pun. dah memang hakikat. lalalalala~
6. Kalo aku seekor semut, aku hepi gile gile sebab pinggang aku sangat ramping.
7. Kalo aku budak kecik, aku mesti comel. Pastu mesti ramai nak peluk cium aku..ahhh
8. Kalo aku cuma ade seposen, aku cari keje. aku masih kuat, buat apa nak mitak sedekah.
9. Kalo aku ade time machine, aku mesti dapat Noble prize. sebab hebat dapat reka mesin tu. Pastu mesti Majalah 3 datang cari aku nak buat liputan. Pastu mesti nama aku termasuk dalam Malaysia's book of Record.
10. Kalo aku dapat baucar KFC setahun, aku agak mesti manager KFC tu syok kat aku.
11. Kalo aku seekor burung, aku harap pemilik aku adalah Botak Juvana! ehem!


Aku malas nak reka 11 soklan, jadi tiadalah mangsa seterusnya dan tamat sini jela aktiviti tagged kita pada kali ini..hehe.




Kata hati Lea: masih tak dapat bonus bday dari celcom...grrr


45 comments:

khaifaiz said...

memang fakta dan bukannya auta.. huhuhuh

Hanie_Dew said...

dapat jugak ko jawab dengan berbau kesengalan. jue yang reka soalan tu. hahahaha..dia sakit sakit pun sempat fikir soalan cenggitu.

Tukang Karut said...

soalan yang mengarut tapi dijawab dengan bijaksanasini... tahniah... hoho...

mungkin kau lupa nak accept masa celcom hantar mesej masa mula2 dulu tak?

Lea Isnawi said...

celcom tgh upgrade, so bermasalah sikit

sume yg besday 24-27hb still xdpt lagi

katanya hari ni dapat. tgu jela dapat ke tak..huuu

tikahmodjaika said...

botak....nak gak..huhuhuhu

Lea Isnawi said...

tak boleh! tak boleh!

Botak Juvana, kak lea punye! hahaha

Naji Mahat said...

Apsal yg obses ngan si botak tu? Hensem sy lagi. Huhu

Lea Isnawi said...

dr dah kawen, sebab tu xbuleh nak obses dgn dr...

hahahaha

MIA said...

Fakta last skali mmg tipu giler!! Ahaha

Fara E's said...

laaa , minat JB rupenye , haha

tikahmodjaika said...

kak lea kan umpama burung...so owner dy org n botak ar...huhuhuhuu....

Lea Isnawi said...

tikah:

grrr! sempat je eh. kak lea kena sumpah jd burung. kena cari cinta sejati. so, botak tu cinta sejati akak. dan sekarang, akak dh kembali jd manusia...hahahahaha

Lea Isnawi said...

MIA:

setia ok, lalalalala~

tikahmodjaika said...

huhuhuu....lawaklah.....release skit tension bace bio evidence(tension ke??)..yelah amek lah...tp cinta sejati dri phak akak je kan..botak kan suke fasha...teeett.. '_______-

Lea Isnawi said...

bio evidence, subjek feveret akak.!! hahaha. percaya tak?

ala..tu dalam cerita cinta elysa..
dalam cerita Sumpahan Burung Merak
kak lea la cinta hati si botak tu...hihihi

tikahmodjaika said...

wah....terbaeklah...leh lah tolong jwpkan ca mgu nie...hahahha...ad ke cite sumpahan burung merak????

ctk said...

biaq betul xdapat lg celcom besday..nti claim ye...

uit...ske aty je peluk cium ank tu smpai sesak nafas...hahaha..terbaik lah jawapan2 kamu..hihi

IxoR@ said...

Kalo aku.... dapat komen semua entri Lea... kan bagus!

hehehehehe....

Lea Isnawi said...

tikah:

CA? apa tu? lalalalala~ :P

patutnya ade citer sumpahan burung merak, tapi akak dh tolak offer berlakon citer tu..so, tataw la jadi ke x...hahahaha

dh2 g study bio evidence tu

gud luck deh :)

Lea Isnawi said...

ctk: sesak nafas je, tapi tak sampai ke tahap membunuh..hihihi

ixora: bagus2...:)

Prince Halilintar said...

prince la manager KFC tu..wakakakkaka...klakar bace jawapan lea ni..

p/s: mesti la xlupe solat jumaat..thanks ingatkan

aimie amalina said...

kekekekekeke
oohhh
pencinta sejati ye
awwww

alo..nape si bibir tu
cri org lain cpat
hahahahaha

asenye mimi pon kene tag, x buat lagi
kekekeke

bighagenjo said...

haha! menarik.. menarik.., kuat menjawab ni..

Wadi AR said...

hepi belated akak yg gemokk. sori lmbt gile wish. kihkihkih

suzyana naim said...

hahaha .... jawapan yg best :)

ILA HonEyBuNNy said...

ngeh3...peminat pink purple jugak neh...ehhehheh

chewahhh aku memang pencinta y setia..hehehhe

tiefazatie said...

wahahahha..adui la...kreatif2

qasehraihan said...

oooo bsdy 4 ari lepas ek??
epi belated bsday la..hehehe

merahitujambu said...

kalau awk jumpa sy apa awk buat..=p

Lea Isnawi said...

err...buat-buat mcm kenal tak kenal

adehh..x cam kot..hahaha

Umie Artoqiemie said...

hahaha.. ade gak eh malas reka? hahahahahaha.. ehemm botak juvana ngan pasa sandar..

Zul Fattah said...

ni mesti kaki dvd ni.. haha

YOUsoF said...

Bukan perokok : Seronok la besday sama dengan anak buah baru.. Tahun depan makan kek sama² ye..


Duit Tomok dah tinggal separuh kot, buat kahwin lagi.. ;D

khairul akmal bin azman said...

kreatif gak..
wish luck ek..

peewitt..

dill said...

ok. sape2 nak berkenalan ngan lea, sila baca sume ni

dill.

Hanie_Dew said...

ohoho..byk cakap tu jue. aku ni pendiam je.. hhahaahahha..pecaya la...

Rtp Farra Arisha said...

those are facts, so boleh dipercayai..hehe. i've been tagging too ;)

Syuxer said...

sian bebudak kena peluk hingga sesak nafas hehe..

sungguh kreatif jawapan yang awk bagi hehe..peminat justin biebier??hehe..

Lea Isnawi said...

tak pun! saja je...hahahahaha

Gadis said...

aikkk..nape lmbt dpt hadiah dri celcom..

akk hari tu dpt hadiah present celcom 1 minggu call percuma...=)

Wanie said...

hahha..virus tag ni semakin merebak kot..dah banyak kena tag jenuh nak buat..kui3

khairul akmal bin azman said...

n9 juara sok.
hehehe..

onie said...

tudia jawapan,sungguh sempoi nampaknya :)

Abg Stalker said...

tomok kata tu duit abg.sbb dia da guna duit dia bt kwin ritu. :D

Bell said...

hahahha...fakta terbaikk!!