Sunday, October 30, 2011

Aku tolak kerja tu, sebab aku lagi suka menganggur

Assalamualaikum wbt & hai hai

Err korang percaya ke dengan tajuk kat atas tu? Kalo korang percaya, memang korang..erm memang korang...lu kena beb!! :P

Sapa suka nak menganggur lama-lama, nak ternak lemak lama-lama. Bosan gila weh. Kalo aku sehebat Steve Jobs boleh la jugak aku mereka henpon canggih sementara nak tunggu dapat kerja. Tapi otak aku tak segeliga beliau.

Hari tu, aku dah dapat kerja dan mungkin akan start kerja tu next week. Tapi rasanya aku terpaksa tolak. Bukan sebab terlalu memilih atau tak reti nak bersyukur. Tapi aku terpaksa menolaknya sebab bulan november ni aku agak busy. Ko ingat Pasa Sandha je ke busy? aku pun busy jugak taw taw.

Yelah, rasa macam kurang manis pulak, baru kerja tak sampai sebulan dah nak apply cuti. So, baek takyah kerja langsung. Senang. Oh ye! aku pun dah berhenti kerja kat kedai nasi lemak tu. Sekarang jadi bibik kat umah kakak aku lak.

Bulan november neh, aku ade dua event yang WAJIB aku pergi.

11 november 2011
Presentation thesis di Jabatan Bomba & Penyelamat Malaysia, Cyberjaya.

22 november 2011
Ujian fizikal & kecergasan untuk jawatan penguasa bomba KB41

* dua-dua tarikh cumel je kan*


# Presentation ni dah hampir setengah tahun kot asyik tunda je. Harap-harap tak tunda lagi pasnie. Kalo tunda jugak memang ^@^!%@&#*#*&^%$<3*&%$!

er korang faham ke kod rahsia aku tuh? aku sendiri tak faham sebab aku maen taip je. muahahaha

Harap-harap pengorbanan aku ni membuahkan hasil. Ahh..tapi aku tak kisah sangat pun kerja yang dah dapat tu. Kerja yang takde kaitan dengan bidang aku pun. Designer di kedai pengiklanan. So, tak kisah sangat. sebab bomba vs designer. opkos aku akan pilih BOMBA! hihi.

Doakan aku lulus ujian fizikal & kecergasan tu. Doakan aku berjaya masuk bomba. Doakan aku boleh capai cita-cita aku, menjadi Pegawai Penyiasat Kebakaran (Fire investigator). Doakan aku taw taw taw.


Oh! ye Syahiroo, cik lea mahu capai cita-cita yang satu ni dulu sebab tu takmo sambung study lagi. hihi.



Kata Hati Lea: dah menganggur balik ni, boleh aktif main blog balik. hihi.

35 comments:

munGe سلواني said...

fuiyoooooooooooo..penguasa bomba tuh..haha btw, gd luck lea :)

si robot comel said...

goodluck tau,moga dapat kecapi impian awak tu :)

good luck!

anamizu said...

wahhh bestnye lea!
gud luck tau!!
eh blog lea cik ana
adela tempek kat
geng budak bucuk =P





luv,
cik ana

Umie Artoqiemie said...

naik pangkat bibik pulak dah.. haha.. xpe, kau suke budak2..memang sesuai :D

BOMBA!!! goodluck..

dill said...

bomba lea! help! help!

dill.

aimi said...

hihihihi... nk jdi bomba upe nye.... best ny biler dh nk msk alam pekerjaan =)

ILA HonEyBuNNy said...

ohhh egtkan bz nak tawin tadi..ehhehhe

all the best yunk....;-)

Bidadari Syurga said...

1st akak suka keyakinan adik pada cita2 dan masa depan...

2nd... comel aja... rasa mcm nak bakar aja sampah... pastu call bomba... minta adik dtg boleh....? heeeeeeee...

p/s: lepas jadi bomba... badan sure ketaq2 adik... seksi tahu.... note last tu tak boleh blah... ada ke bagus penganggur sebab boleh berblog... hahahahahahaha... akak rasa lucu di situ... nakallah entry kali nie

Lea Isnawi said...

adeehh nakal ke kak? haha

realiti ni kak
ari tu keje kejap, blog terus terabai
ni menganggur bleh la update blog sokmo

qasehraihan said...

kita kalah bola lea..huhuhu

eh bomba???hehehe
tajuk entry dasyat tu..haha
nt ada a tu dtg rasa keje sesuai ngn jiwa..huhu

~SaL IjOu~ said...

wuyyo..bunyi mcm macho gitu~ ;)

Hafzan Sarah said...

woww!! fire investigator..mantap ah..hehe
mudah-mudahan berjaya lah ye.
Semoga Allah permudahkan segala urusan Lea ;)

Abg Stalker said...

uish..pegawai bomba tu.mantap2..haha.gud luck lea. ;)

tikahmodjaika said...

good luck kak.....kaminye praktikal bomba postpone ke bulan 12 ptutnye tgh bulan 11 g....tapi ok lah....jgn peluk baby tue smpai lemas sudah...huhuhuu

Lea Isnawi said...

bulan 11 ade ujian kecergasan tu
tu yg kena pospon kot
gud luck utk practical tu

kim salam kat abg2 bomba yang kacak2 deh

hihihi

DoodleLicious said...

wahh, semangat waja nak jadi bomba, moga lulus dan tabah hadapi training bila terpilih nanti yer =D

Atiqah Wadiah said...

gudlux 4 ur presentation akk..
n gud lux jgk utk ujian fizikal utk bomba tuh..moga2 impian akk t'capai :)

SoLy SoLicious said...

gud luck presentation..smoga byk lagi peluang kerja next time kay

Lia Irdelia said...

rumah terbako panggil bomba..
bomba dtg belumba3..

hehe..

gud luck k.. :)

Daddylicious said...

bomba ni keje relex kan..

aimie amalina said...

lahhh
yekee

huuu
tapi tak pe..insyaAllah bomba
nenonenoneno
menunggu kamu syg

weee
mimi doakan ye!
insyaAlah mest kamu okeh punye
tabik hormat skit
hehehehe

haip2
hehehhe=]


jage baby molek2 ye
kekeke

ORLANDO AHMAD said...

mantap3.. gud luck

muhamad hanif said...

waaa,


nak buat benda yang kita suka memang susah, try lah. InsyaAllah semua ok =)

syahirooAhmad said...

hahahahah.. nak tips? boleh.. nnti org kasi tahu...

ujian tu kat putrajaya ke?
wah good luck geng..

khairul akmal bin azman said...

caiyok2..
mesti boleh nye beb.

ctk said...

kamu memang berminat jd bOmba ae...bagus!

Ya tuhan, semoga kawanku Lea Iznawi ini lulus ujian fizikal & kecergasan dan emoga dia berjaya mencapai cita-citanya untuk menjadi Pegawai Penyiasat Kebakaran . semoga termakbul semuanya.amin amin amin :)

Wanie said...

hehe..insyaallah lea..klu ade rezeki lea dengan keje tu, insyaallah dapat (:

welcome back, ari2 update ye..hehe

budak penjara said...

ak menganggur 2 bulan ai tu pn bosan giler ase..huhu

HEROICzero said...

hahahaha siapa yg nak menganggur ! tapi kalau kau yakin dengan pilihan kau , all the best !

gud luck =)

Rara. said...

gudluck tau! hehe! semuga dapat jadi bomba. nanti senang nak call 999 :)

Fara E's said...

gud luck kak lea ! ;D

yusuflaili said...

Salam;
Moga lulus ujian..dalam salam berkenalan.

khaifaiz said...

kalu semangat yg sebegini ditunjukkan.. pasti akan dapat apa yang dicita-citakan.

bella luna said...

wah,bestnya,.fire investigator tu, good luck lea and all the best,semoga lea dapat lakukan yang terbaik yea,.chayok2;)

Anonymous said...

(technician recruiter)Rhino service sdn,bhd di sungai besi,kuala lumpur..Memerlukan pekerja bermotivasi sebagai technician enviroment untk membuang minyak@ sisa2 pepejal paip2 trsumbat dengn advance machine...setelah BERPENGALAMAN anda bpeluang buka kontrak sendiri dengn hotel2 seluruh malaysia.. sekitAR tmpat kerja high class hotel,kfc&restaurant,,,,,tiada kelulusan+umur 17 tahun ke ats.......bimbingan diberi oleh pakar technician....first gaji 800 sebulan kerja dlm sehari kadang2 2,3 jam sahaja...ada overtime,triple gaji& bnyk elaun2..outstation smpai kt luar negeri&oversea=high pay...free air-cond house disediakan brdekatan tmpat kerja.....=)....berminat sila hubungi opis mrs liza= 0122206389 or call me syahir@black(chief technician)=0135895944