Sunday, October 9, 2011

Rawaknesssss

1. Presentation thesis aku di Bahagian Siasatan Kebakaran, Cyberjaya di hadapan pegawai bomba yang sepatutnya berlangsung 11 oktober 2011 ditunda lagi. Masuk ni dah 5 kali postpone. Mula-mula, bulan 5, pastu bulan 7, kemudian bawak ke bulan 9 dan ingatkan tarikh muktamad 11 oktober neh. Tapi khamis ari tu, baru dapat berita ditunda lagi. Dan aku sangat stress plus geram bila fikir pasal ni. grrr! Stress weh, selagi mende ni tak setel, tak tenteram aku nak mencari kerja. Tak pergi kang, takut merosakkan nama baik Kursus Sains Forensik USM pulak..aishhhh...sabo sabo.

2. Masuk bulan neh, dah hampir 5 bulan aku menganggur. Tiada siapa berkenan dengan aku, nak amek aku jadi pekerja diorang. sobs. Ok! think positive. Ekceli aku tak kisah pun sebab aku yakin, Allah dah tetapkan rezeki untuk aku, cuma mungkin belum sampai masanya kan. =) Bila lama-lama duk kat umah, rasa macam malas nak pergi pulak. Heaven je duduk kat umah, nanti kerja mesti penat. Kena bangun awal, kerja banyak. huuu. Tapi no job, no money.

3. Aku sekarang sibuk berniaga nasi lemak jiran sebelah malam-malam, itu pasal sekarang aku liat sikit nak berblogging. Aku akan tunggu hari Rabu dan Khamis untuk update blog. Yelah hari paling mudah nak hasilkan entri..gagagaga

4. Aku bakal dapat anak buah dalam masa terdekat neh. Aku harap dapat anak buah pompuan, sebab baju baby gurl lagi comel dari baby boy. Kakak aku tak scan pun, saja nak bagi surprise. Moga segalanya berjalan dengan lancar nanti. amin. Tapi kan nanti, aku nak bahasakan diri apa eh. aku anak ketiga..Mak cik Lea? macam x howt je. Auntie Lea? Takut terbelit pulak lidah baby tu...cer bagi idea..




Tengah kering idea nak update blog. sobs.



kata hati Lea: 9.10.11 - cantik kan tarikh hari neh.


26 comments:

Lia Irdelia said...

wah,,, nak dpt anak buah?.. bila nak dpt ank seniri pulok.. wakakakkakaa..

Wadi AR said...

laaaaaaaaaaaaa, lea isnawi akak ke? jd gua adik la. kehkehkeh. kak, nasi lemak satu

Addin said...

hehe insha Allah rezeki ada kat mana mana :) err, mama lea boleh ? :p

Fara E's said...

mama leaaa , comel jep , ahaks ;p

Lea Isnawi said...

lia: anak sendiri eh? tgu kawen dulu..kih3

wadi: errr nasi lemak dah habes la, adik wadi...gagaga

addin & fara: mama lea dah macam Mamalia je....xmo2...haha

Tukang Karut said...

alasan sebenarnya di sebalik tak update entry akibat kesibukan itu adalah "tak ada idea" kan kan kan?

♥ eyka elisha ♥ said...

waaa so bz ler die.hihi.xpe2..crik duit wt duit poket gk. =D

p/s : wow nk dpt anak buah da.besh2 XD

ABU said...

sampai lima kali kena tunda..wah gila ta best...
tak pe la ok la tu sambil2 jual nasi lemak..nak jugak rasa nasi lemak jiran awk tu :D
*makan sajoh!!

dill said...

(mak)cik lea ^^

dill.

aimie amalina said...

heheheheh
okeh..mimi roger
semua keadaan lea dh diketahui dgn baiknye
hehhe
ayoo..ciannye.. napelah ditunda je aih..bz beno abg bomba gamaknye...

hayoo..x pe..insyaAllah pasti ada rezeki utk kite an lea(sedg positifkan diri gak..hahaha)



alolo..jadi auntie dah ye...ciklea ah..comei nyela..arap semua selamt belaka


oohh..sile blanje mimi nasi lemak ye..nk sedap2...hehehe

syafiqakarim said...

yeay!tak sabar nak dpt anak buah.
err..mcm aku lak.haha

ok.cepat perah idea.

delarocha said...

klu dah baby.. comel sokmo

ILA HonEyBuNNy said...

waduhhh...sibuk sakan tu..hehe..

ila pun nak beli nasi lemak neh...ehhehe

mr.syazwan said...

nak nasi lemak lauk paru ada??

mesti sedap ni

awk..

pelan2 la ye

insyAllah...

tc ye

=_=

chiLleD...!! said...

wow2..dh nk jd aunty dh dia..hehe

H.J said...

owh...peniaga nasik lemak ni..mesti berlemak macam tuan dia..haha

dah tua..mana boleh masuk list calon..ps....haha

budakijaupendek said...

maa lea.
hehe.
best dop ?
ke gane... hehek!

Hanie_Dew said...

eee...aku fobia kalau sebut perkataan presentation. siyes le beb.

oh. ko nak dpr anak buah. ko soh dia panggil mama Lea.

teha said...

syok nyee dpt ank buah.. kite bli laa lg nk dpt.. hehe

Bidadari Syurga said...

heeeeeeeeeeeee... anak buah ya....? heeeeeeeeeee sonoknya.... akak seronok beli barang anak buah skang nie... boboy tak byk pilihan... heeeeeeeeeeeeee...

siti kektus said...

panggil mama lea pon nampak hot jugak apa. hehehhe :p

Bella Bell said...

mai sini keje ngan saya mai.. keje tido.. hehehehe!!~



ewwww... suka nye dapat anak buah.. teringin nak pegang baby! serius! ^^

apik pehe said...

hehehe..try la kerja kat syarikat kecik2 dulu...

syahirooAhmad said...

Hahahhaha.. macam2 ragam... wehh nasilemak waktu malam? cam bestje.. lagi2 time lapar...

babe.. pasal keje tu hang jgn risau.. teruskan usaha.. dulu gua pun gitu.. try usha kat
www.malaysia.gov.my atau www.gov.my

Jue said...

Bape kali tunda bole buat aku ilang mood nak present hahaha

5 bln mganggur. Kalau aku mgelupur hahahaha sminggu pun dah x keruan beb

Wah mniaga ns lomak. Nak!!!

missSenget said...

jadi org xkeje dan duk kt umah mak ayah mmg best..

heaven..makan pakai bil api air duit umah semua setel...


hahaha..

suh baby pggil ko makcik lea je..

howt kot..