Thursday, October 6, 2011

Spontaneous Thursday # 5

Nasihat yang aku terima dari bekas isteri orang...



Kalo nak kawen, carilah orang yang sayang kita
bukan orang yang kita sayang
sebab orang yang kita sayang akan buat suka hati je kat kita
tapi orang yang sayang kita akan betul-betul sayang kita





Tapi macam mana, kalo kita pulak yang buat suka hati kat orang yang sayang kita?
errr






Kata Hati Lea: Hati aku diam pulak kali neh.


34 comments:

budakijaupendek said...

hehe
emmmm entah la.
takde pengalaman.

Tukang Karut said...

errrr... errr... garu garu dagu...

aimie amalina said...

errrrrrr
tetibe terjadi speechless..hehehe
org yg syg kite tu mesti geleng2 pale smbil usap pale "jgn wat sesuke hati lagi yeeee.."
die kn syg kite
kekekekeke =]

dill said...

err.

dill blum jumpe orang tu lagi.

blum lagi. ^^

dill.

Din_diet said...

kalau tu mcm mana pulak? hmm

Zul Fattah said...

lol. tp aku tak sayang dia.. xkan la aku nk tinggal dgan org yg aku tak sayang?

Lea Isnawi said...

mimie: auuuwwww...so sweeet...hihi

dill: nanti ade lettew :)

din: errr..no komen

zul: kan? soal hati ni susah sikit...

Hanie_Dew said...

sblum aku baca soalan ko aku pun terfikir jugak. tp agak2 la kan. what u give, u will get it back. jadi jangan baut benda tak baik akt org. nanti dtg kat kite balik.

aku tak jangkit ngan Jue pun. tak jumpe pun sepanjg dia tak sihat. nant kalau jumpe borak pnjg, gelak pun byk. kang tekak dia jadi lag teruk.

Abu Huzaifah said...

pilihan kehendak Allah... kita merancang... :) sesungguhkah bernikah adalah satu ibadah... kasih dan sayang adalah suatu perasaan, maka sayanglah dia demi agama... :)

Lea Isnawi said...

hanie: betul2..rasanya aku dh terkena balik kot. =.='

abu: betul tu, sayangi die demi agama bukan kerana nafsu =)

GaRy™ said...

cari la orang yang kita sayang dan orang yang sayang kita... ^^

ILA HonEyBuNNy said...

cari yang betul2 syg kita....sebab mmg dia akan jaga kita betul2....hehe...;)

KaK LimAh Si SupiR said...

untung laaa ad org syg ^_^

Qaseh dalia adelia said...

hehe meh nak lempang sikit erk

missSenget said...

tak kenang budi...!!!


errr...

Addin said...

um yang addin tau, addin masih belum jumpa lagi . mungkin belum tiba masanya.

tapi apa yang akak tu kata ada betulnya , lebih secure if kita memilih orang yang sayang kita dari kita yang sayang lebih . tapi jodoh kat tangan Tuhan, kita hanya mampu berdoa. ameen :)

DuniakuAbstrak said...

cepat sayang aku

zati embong said...

jat rasa bila kita betul2 da syg kat org 2,kita xkan buat cm2 kat org yg kita syg.

smpai masa,kita akan risaukan dia mcm dia budak kecik lg tau.mgkin pd dia mengongkong, tp 2la perempuan.

[sutera kasih] said...

mcm mana nak pastikan org yg sayang kita tu betul2 dan selamanya akan sayang kita? fobia dgn sweet talker..tkt banana fruit twice time hahaha

Ungu Violet said...

sayang tak boleh dinilai dgn kata-kata saja...mesti diiringi dgn bukti & perbuatan..

lelaki mmg cepat sayang & cepat bosan...senang juga brkata sayang...ari nih sayang kt kita..besok sayang kt org len plak..xmcm kita pompuan..sayang smpai mati..huhu

Jue said...

aku slalu xde luck ngan org yg aku suka
tp kalau kapel ngan org yg suka aku lebih dr aku suka dia, hubungan tu mesti lama

ttibe tringat knangan lama lak =(

iMBobo said...

a'ah ek! klau semua org nk disyg, spe yg patut disayang?hehe

Syuxer said...

nasihat dari orang yang ada pengalaman so nasihat ini amat berguna dijadikan panduan..memang betul pun pe akak tuh cakap

ABU said...

dan siapa pulak yang paling disayang anatar semua yg tersayang :P

alif haris said...

so dua2 kene la saling menyayangi :)

Bidadari Syurga said...

heeeeeeeeeeeee... tul-tul-tul... layanannya sama mcm memula kenal kita...

Atiqah Wadiah said...

betolll...ibu sy pon penah ckp jgk..klu org yg syg kita tuh slalu buat hati kita suka,IAllah kita akan syg dia jgk :)

btw,toomeyyy header..cmner buat?

Jue said...

Hahaha hanie mmg strict bab2 camtu. Kwn yg bgs kan. Maka aku hrslah dgr nasihat.

A'ah dia dah kawen. Sila pcaya =)

Anif Abdullah| AA said...

dua-dua pihak kene saling sayang2 ..sambil makan, ucap syg..eh apa ni.. hehek

~SaL IjOu~ said...

hmm..sudah 'penat' dlm pencarian~

H.J said...

tak leh pakai kata2 ni

Lia Irdelia said...

jum sayang menyayang.... heheheh

ctk said...

mesti ade slh sorg yang mengalah..lau dua2 ego...cinta ntah kemana la jawabnyer..

bighagenjo said...

marilah sayang saye... nak kawin nih.. haha