Wednesday, November 23, 2011

Keajaiban telah berlaku.

Assalamualaikum wbt & hai hai

Kalo ada yang bace entri aku semalam semalam, mesti ada yang nak taw keputusan ujian aku tu kan. err ada ker? ah gasaklah. aku still nak cerita jugak, walaupun mungkin dah sedikit basi. Lagipun, aku dh pun isytiharkan keputusannya secara tak langsung kat fb aku semalam. hehe.

Semalam, dengan izin Allah swt, dengan usaha aku yang tidak mudah mengaku kalah, dengan sokongan & doa keluarga, rakan-rakan kosmate, pensyarah, junior dan rakan-rakan blogger sekalian. oh ye! dengan semangat abang abang dan kakak kakak bomba, akhirnya aku LULUS ujian fizikal & kecergasan penguasa bomba gred 41. Syukur sesangat. Terima kasih taw untuk kalian yang mendoakan aku. =)

Ikutkan semalam aku dah hampir nak give up. Tapi abang abang dan kakak kakak bomba kat sana sangat supportive! Berkerumum datang bagi semangat kat aku dan seorang lagi teman seperjuangan aku.

"Awak, jangan mudah mengaku kalah. Ingat, bukan senang nak dapat kerja sekarang. Ini peluang awak,"

"Tapi saya tak buleh nak buat"

"Awak jangan cakap tak buleh! Set dalam minda awak, awak boleh. InsyaAllah boleh!"

"ok, saya akan cuba lagi"

"haaa..macam tu. Ok! berusaha!"

Kesungguhan diorang buat aku terharu. Bomba bomba Kuala Terengganu memang awesome! dan hensem jugak. erk.?

Tapi aku baru je lepas 1st stage, ada satu lagi ujian sebelum dapat pergi interbiu. Sekiranya lulus interbiu, kena training lagi dalam 6 bulan kot. Lepas tu baru buleh dapat title Penguasa Bomba. Ahhh masih jauh lagi perjalanan aku.

Apa-apa pun, aku akan cuba buat yang terbaik untuk capai cita-cita aku --> Fire Investigator. Teruskan mendoakan aku taw taw.





kata hati Lea: Terharu. bila ramai yang sayang & sokong aku. dan lagi terharu bila Allah makbulkan doa aku. T.T



34 comments:

dill said...

yay! saye tumpang gembira! alhamdulillah.

teruskan usaha!

dill.

MiR said...

salah sorangya aku..ha3x :P

sara pedrosa said...

wahh tahniah lea!
gud luck utk ujian akan datang ;)

Hanie_Dew said...

waaahh..bagus//ko seorg yg susah nak putus asa.aku suke.abg bomba hensem2 ke. alaaaa....nyesal tak ambik course sama dgn ko.

nak lagi gambar kawen..eee tak nak la..malu.nak tgk dtg cini jumpe aku.

Iffah Afeefah said...

xsgke nk jd pgawai bomba

tabik

budak penjara said...

hebat ko..leh jd penyelamat banjir nnti..hehe

Rtp Farra Arisha said...

ALHAMDULILLAH! moga2 terus sukses!!

Paris Lipton said...

awklah kembar harapan bngsa!! gudjob!

Anak Wak Mail said...

Alhamdulillah..tahniah!kalau dapat nanti,,jangan lupa belanja kfc!haha

oranglidi said...

kan aku dah kata. hehe..

bomba ganung? wah.

syafiqakarim said...

jangan penah putus asa.jangan penah set kan negatif.

berusaha!yeay.hah

sleeping_maniac90 said...

tahniah!!! hehehehe..

Ezad Skytech said...

teruskan usaha...jangan pernah give up ye...:)

SoLy SoLicious said...

waaahh..tahniah la ye..heee

Acik said...

fire investigator! wow .. semoga tercapai. Amin!

ILA HonEyBuNNy said...

alhamdulillah..

terharu jugak baca entry neh...

kami semua doakan y terbaik tok kamu dear...amin..;)

Tukang Karut said...

alamak... aku tertinggal keretapi la... hoho... apa pun tahniah la... boleh la mulakan training untuk stage2...

onie said...

wahhhh! tahniah! good luck for next stage beb :)

Cik Syafiqah said...

Goodluck Lea!!
aku doakan hg berjaya...
chaiyok2!!!
doakan aku dpt keja cepat jugak...:)

Lia Irdelia said...

taniah2..

ada member gurl dri ganu gak yg wat ujian tu smlm..

katanya 2 org jer yg layak dr 9 org..

tah2 kamulah orgnya..

heheheh..

diana said...

tahniah..
jangan putus asa ye..
teruskan berusaha..:)

niesasukasuki said...

gud luck dear !

Abu Huzaifah said...

wow!!! alhamdulillah... :) jgn give up ye... gudluck the next test.. hehe

Saiazuan said...

teruskn berusaha!!! congrats :D

rebellion said...

pergh, ader bomba perempuan ke sekarang? kat dungun ni aku tak pernah jumpa, serius

Juliet_iRa~" said...

wahh sangat hebat!!

teruskan usaha!

buktikan ppuan pon blh keje jdi penguasa bomba..

lagi2 yang cute mcm awk..heee

PinQib said...

;P

khaifaiz said...

tahniah dan teruskan usaha

YOUsoF said...

Alhamdulillah. Tahniah Lea. Kami tumpang gembira..;)

Bukan calang² boleh lulus ujian tu, takpe lepas ni boleh mantapkan lagi persediaan fizikal ok. Ada dua orang kawan dah berjaya jadi anggota bomba pun sekarang..

Abg Stalker said...

ye ke?alhamdulillah..:) tahniah lea.semoga tercapai cita2 awk tu.

Naji Mahat said...

tahniah girl!

Juliet_iRa~" said...

yeayyyyyy..tahniah lya!

ira terlepas la entri ni..

ahhaa..sorry..

tahniahhhh...bila interview?

bpk muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


bpk muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل