Wednesday, December 14, 2011

.Kembali Bertenaga.



Ni kisah dua tiga minggu lepas. Setiap hari aku mesti akan dapat mesej cenggini dari Ahmad (bukan nama sebenar), mesej wajib. Sampai terkadang agak rimas jugak. =.='

"hari ni jogging tak?"

"hari ni bape kali exercise?"

Terkadang aku jawab jujur, terkadang aku tipu sunat. Tipu sunat sebab tidak mahu dengar dia berleter. Dua tiga minggu lepas aku akui, aku sangat malas nak bersenam, asal nampak makanan pulak, semua nak sumbat. Mungkin sebab senang hati dah lulus ujian kecerdasan bomba 22 november ari tu, atau mungkin jugak nak membalas dendam sebab seminggu sebelum test tu, aku diet dan exercise gile-gile. Hari-hari makan tomyam atau sup je, tanpa mee ataupun nasi. Pagi petang cycling sekeliling bandar Kuala Terengganu. Bayangkan dalam seminggu sebelum test tu, aku berjaya turunkan berat 3 kg. Well, bila dah terdesak, segalanya tak mustahil.

Lepas je lulus test tu, seriusly aku sangat sangat malas. Padahal, aku masih perlu fit-kan dan kuruskan badan untuk tempuhi second assesment yang dijangka akhir bulan ni. Tapi setakat ni, sampai sekarang aku masih belum terima surat dari SPA untuk 2nd asesment,so tarikh dan tempat asesment tu masih belum diketahui. Cuma apa yang aku taw, 2nd asessment ni camping 4 hari, ada public speaking, berkawad, dan mungkin ada aktiviti uji kecergasan jugak.

Disebabkan aku taknak dengar Ahmad terus berleter dan menakut-nakutkan aku, dengan perkatan gemuk, sekarang aku dah kembali bersemangat untuk bersenam balik dan buat persediaan untuk 2nd asessment. Err asyik sebut perkataan 2nd asessment ni buat aku cuak pulak =.='

Apapun, beruntung aku dapat kawan macam Ahmad ni. Ada jugak nak orang nak tulun bakar semangat aku ni haa, nak harapkan aku motivasi diri sendiri, payah jugak. huhuhu. Benarlah kata orang, di sebalik kejayaan seseorang mesti ada seseorang di belakangnya. err. ade ke kata-kata cam gini?

Tadi jumpa Ahmad, dia cakap aku dah makin kurus berbanding 1st time dia jumpa aku dulu. Wahhhh..ni buat aku makin bersemangat nak kuruskan badan lagi ni. Yeah, berusaha!!!

oh ye, terima kasih jugak buat incek Syiroo kiroro sebab sudi kongsi tips-tips menarik untuk kuruskan badan.



Pstttt: Petang ni nak pergi panjat Bukit Besar lagi, harap-harap tak semput macam 1st time naik dulu. Siapa nak join? jom! jom!



43 comments:

Saddila said...

hihii huiyoo ahmad . blogger ? haha
pakwe dila pun setiap hari tanya , kadang2 bagi alasan hujan . tapi dulu laa . sekarang dah rajin :))

Aqiim said...

bagusnya ahmad tu.. hehe
btw, gudluck for ur 2nd asesment ye.. :)

Ezad Skytech said...

hee..mesti makin bersemangat kan kalau ada yang bagi motivasi..hee~

all the best ye untuk 2nd asessment tu...:D

Pendamba Mawar said...

oloh xajak PM.lalala

tikahmodjaika said...

good luck...hopefully dpat ye...sbb tuan azlimin ckp aritue dr 12 students forensic(usm+ukm)..4 je dpt go on f 2nd stage (3 usm+1 ukm) x silap....naek jap lah name kak lea tyme tue..huhuhuu

adwafarahin said...

gud luck taw ngan 2nd asessment! jgn cuak2
adwa tau mst lea bole buat punya!!

missSenget said...

nanti bole up gmbr sebelum dan selepas..

hehehe..

Tukang Karut said...

Alang alang naik bukit besar tu, tolong tengok tengokkan projek aku dekat cerun bukit besar tu ye...

kura said...

kecerdasan bomba? amboi. aktip!

Nurul Iman Rosman said...

kite nak gemok lah.
any tips? heee ;)

Wadi AR said...

hey, kurus macam aku la kak

dill said...

bestnye ade Ahmad sbg kawan.

berusaha lea!

dill.

Jue said...

pergh!!!3kg dlm ms sminggu??pttla ko dah kurus skrg..dah x comei2 mcm dulu..camne ni..br ingat nak ade kwn sama size wuwu

merahitujambu said...

good luck..diet2..hehehe..sy ni plak makan2..sebab nk gemok

merahitujambu said...

good luck..diet2..hehehe..sy ni plak makan2..sebab nk gemok

Lea Isnawi said...

Tikah Modja: yeke? 3 orang usm..sapa lagi eh. taw? akak taw, akak dan che joe je...huhuhu


TK: tak habes dgn projek ko tu
yela,nanti aku tengok dan rajin aku snap gambor

hahahaha

hafiz hafizol said...

bukit besar ??? Tganu ae?

aiEz said...

hebat,seminggu 3 kilo hilang,12 paun tu...grr,jom aie nak join..

*ahmad tu buah hati eh?hihi

abah khalisha said...

adik bomba ya

Tenung Wanita Seksi ini Anda akan Nampak....

♥AienNajwa♥ said...

yup ~ Usehe tangge kejayaan..=)

apik pehe said...

hehe..nak tgk gambar

aimi said...

nak kurus juga =)

Atiqah Wadiah said...

kita pon smangat nk exercise skrg :)

WuMing said...

Maik ada makna tuuu...he..he..he..

miss Fyqa said...

seminggu 3 kg?. hukhukk. nak jugak la!. aha.. fyqa malas giler la nak bersenam.. Lea x mo cam tu okay!. hikhik.. :)

Cikpuan rara said...

hehehe selamat berjoging,.

kim heeruul said...

perhh ini jaga badan or nak jd taf ? keh keh keh..
enjoy ur jogging

Juliet_iRa~" said...

wah lea..cpe ahmad?;p

selamat berjogging!!!

heeeee

LAici KAng Ais said...

jogging jgn xjogging

MeeRole said...

ahmad tipu tu..jangan pecaye die..wahahaha..jaat nye aku..

Ahmad Syuxer said...

harus istiqamah pe yang kita wat hehe..kalau awak kejap je buat exercise, kejap je naik badan kg tuh..

nak turun susah, nak naik senang je..hehe

zati embong said...

jat xberani nk bawak beskal msuk bndr ganu.jem.haha

tp 2la,bgsunya kalau smngat n ada target,insyaAllah kalau usaha mesti dapat.

Teenager Housemaid said...

goodluck!!!
saya pun nak start jogging baliklah..da lama tak jogging ni..:)

afzalsukasuki said...

petang ni aku nak panjat katil kat bilik aku.fuhh penat tak hengat..kompom sampai ke puncak bantak, mesti aku tdo kepenatan

justin lover said...

yeahhh...lia, berusaha ye. i know u can do it...lps ni kene pnggil puan lia,hehe^^

Abu Huzaifah said...

haha... gudluck for 2nd trial... kehkeh.... haaasemmputtT!!! kehkeh...

diana said...

bagusnya bila ada kawan yang sentiasa menaik kan semangat kita..kan??

khaifaiz said...

fuyyoooo... semakin bersemangat tu... respek la

syahirooAhmad said...

bestnye dia.. bersemangt gitu. siap nak panjat bukit besar lagi. waa sgt jeles... dulu lea tanye sya tips.. la ni saya tanye lea pulak.. how? hahaha

Iffah Afeefah said...

bgusla bertenaga n smgt

pst bukan2..die bkn doc

Anak Wak Mail said...

untunglah ada AHmad sumber inspirasi..haha

Rara. said...

woah, seminggu je 3kg? hebat2. nak try gak..

semutsengal said...

weeewwiiittt,

mcmana bomba aritu ?