Tuesday, January 31, 2012

Antara orang yang mencintai kita dengan orang yang kita cintai




Antara orang yang mencintai kita atau orang yang kita cintai mana jadi pilihan?

kata kawan aku,

"Lebih baik menerima orang yang mencintai kita kerana lebih baik kita berusaha mengajar hati kita untuk mencintai orang daripada mengejar orang yang kita cintai dan berusaha untuk membuatkan mereka menyintai kita kembali"

pesan kakak aku,

"Lebih baik menerima orang yang mencintai kita, kerana orang yang betul mencintai kita takkan sesekali menyakitkan hati orang yang mereka cintai"

kata hati aku pula

"Mana-mana tak kisah, janji kita tahu apa yang hati kita nak dan kita yakin dengan keputusan yang kita buat dan tidak akan menyesal kemudian. Seandainya kita menerima orang yang mencintai kita, terimalah dengan hati yang ikhlas bukan kerana terdesak, ingin menunjuk atau membalas dendam atau juga bukan atas dasar simpati. Seandainya kita masih nekad mendapatkan orang yang cintai, beusahalah dengan cara yang betul jangan guna taktik kotor,menggunakan sihir contohnya. Dan yang paling, mohonlah dengan Allah swt supaya memberi petunjuk sesungguhnya Allah lebih Mengetahui siapa yang terbaik untuk kita dan siapa yang diciptakan untuk kita. Apa-apa pun, kalau dah jodoh, tak ke mana kan?"




Apa kata korang pulak?


43 comments:

Miss Nadia said...

kata aku:

'jodoh itu rahsia Allah. If kita sayang gila kat org tu, xsmestinya dia yg akan kita nikahi, tapi orang yang kita nikahi pasti kita akan syg~ ^^'

pelik dok ayat aku? hahaha^^

Lea Isnawi said...

nice. aku setuju komen ko!
yang pasti kita kena sayang & cinta suami/isteri kita kan.

Akim Iqbal said...

mane mane lah

farizon said...

same2 mencintai lg best.. hehe

missSenget said...

kata aku pulak :

untung laa kalo saling mencintai..


eh..terkeluar topik ke..? =P

Hanie Dew said...

saling cinta mencintai. tapi biarla bukan atas pandangan luaran dan nafsu semata mata.

Paris Lipton said...

kata aku :

cintailah keranaNya...
tgh tggu pilihan mak pak. mak ok jeee kahkahkah

cik najihah said...

kate sy..lbh2 baik terima org yg mencintai kite sebab dia menghargai kite..dri menerima org yg kite cintai sebab belum tentu hati die untuk kite..itu lebih menyakit kan :)

akuamir said...

tapi kalau hati dah suke kat orang lain,, susah.. :'(

Aiman Isa said...

tak terima.. tapi mintak tempoh percubaan.. kalau hati kata oke.. oke.. kalau tak,, tak la jawabnya..

takut terima orang yg cinta kita,, ajar2 hati cinta balik,, tapi tak dapat... tak baik.. tak baik..

Aien Not Alien said...

kata :


sama2 mencintai... ^_^"


*jodoh kita rahsia ALLAH S.W.T

Tea said...

kadang2 kita tersalah sangka apabila org memberikan harapan cinta itu rupa2nya sekadar mainan kata... sukar untuk percaya sepenuhnya pada cinta pada zaman ini... sobsss sobss... eh emo pulak den..

Cikpuan rara said...

jodoh pertemuan ditangan Allah.berusaha dan berdoalah.

Zakaria's daughter said...

kata saya . saya kiree setuju laaa dengan kata-kata dalam entry nih.
eheh

nuyui a.k.a miss YUI said...

kata sy,mana2 xkisah..yg ptg kt tau apa yg jd.. InsyaALLAH..

Hanie Dew said...

ooo..jauh eh. hahaha..aku suke giler makan losong. perghh kalau la pegi sana lagi. bekfes, lunch dinner aku makan losong. pastu gemuk jugak macm losong tu kan.

miss Fyqa said...

doa pada Allah untuk memohon petunjuk dari NYA.

O CIKTEDDY said...

cinta slalu bersama dgn jodoh..huhu

ZWAN SABRI said...

Tula, lebih baek pilih orang yang mmg sayang kt kita drpd kita kejar org yg x sayang kt kita.. HUHU

MeeRole said...

Ahh xksah la mane2 pn..jnji buleh syang2..xgtu?haha

H.J said...

prefer kata kakak tu..haha..terima yang mencintai kita..haaa

Cik TeN10 said...

syg tak semestinya memiliki.. tak ke gitu ?.. kita usaha setakat yg boleh yang selebihnya tu berserah pada yg Esa.. kdg2 apa yg kita suka tu tak semestinya Allah suka kan..

Cik tikah said...

lebih prefer org yg sayang kita :)

Farhan Yusuf said...

asalkan bahagia hati..tenang jiwa..gembira buah pinggang...
oraittt ajerrr hahahhaa...

Nurul ain said...

kalau boleh mmg nak cari org yang cintakan kita... **bukan kita yg duk syg dia lebih2, last2 habuk pun takda -.-

naiemah_ramli said...

kata saya..err..emm ..entah la..bingung..bnyk sngt kata2 :( hihihi *mcm plik je kn?

syahirooAhmad said...

kalau boleh nak dua2.. dicintai dan mencintai.. :)

Nelly The Strange said...

apa pun , semua bergantung pada niat ^^

Teenager Housemaid said...

tak reti nak bagi pendapat mengenai perkara ini..
huhu..
-_-'

akuamir said...

singgah lagi skali,, :)
jodoh dah ditetapkan mase dalam rahim ibu lagi,, ;)

teha said...

mohon bnyk2 kat Allah supaya kita ditemukan dgn jodoh yg baik2 :)

sharamli said...

Tak terkata...he3

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

haha saling cinta mencintai.. ;p

cik Kartun said...

0wh cinta.. entah la pglman bnyk.. tpi xreti nk bgi pndgn huhuhu

semutsengal said...

aku,

tak percaya cinta.


LALALALALALLALALAL

lisa said...

kalau lisa, baik terima org yang mencintai kita. sebab dia akan buat ape je supaya kita boleh cintakan dia balik. I have no experience and this was just my opinion =)

Woofer Storm said...

no komen,coz sy fail bab ni..diri sndiri tak leh jaga,segan nak bagi pendapat pasal cinta..

#cuma nak kata cinta itu buta..boleh juga mbuat kita jadi gila kalau tak mahir dalam mengadunnya...

Edy Zaidi said...

"bila cinta ini tak lagi bermakna..."... T_T

Saddila said...

agaga apa cite pasal cinta ni??? tak mahu la. kahkahkah

Abu Huzaifah said...

kalau dah ade ikatan... cnfirm syg gilerrr... errr...

هانيم إرشاد said...

sume boley laa :)

chanz said...

"if a couple has nothing but love, when the love fades, nothing will be left..."

biela bell said...

Aikk..tiba2 keluar entri macam nie kak lea..ada pape ke..ehem..ehem..hahaha ;p

 
Images by Freepik