Saturday, January 21, 2012

Kagum Dengan Farah Lee


Terlebih dahulu, aku nak ucapkan tahniah buat Ally Iskandar kerna sudah selamat bergelar suami kepada Farah Lee semalam. Walaupun hati aku hancus berkecai bagai gelas kaca jatuh ke lantai, tetapi aku merelakan perkahwinan mereka. Yelah, Farah Lee tu cantik, pandai, muda lak tu dari aku. Siapalah aku berbanding dia. sobs. *ini merapu, sila abaikan.

Aku sebenarnya kagum dengan Farah Lee sebabnya.....

#1 Kuat berpegang pada prinsip "Bercinta selepas Kahwin". Ikutkan tak ramai yang masih berpegang pada prinsip ni. Ada yang menganggapnya kolot, yelah tu kan sering diamalkan mak ayah nenek moyang kita. Kahwin pilihan keluarga, kenal masa kahwin, bercinta selepas kahwin. Tapi hakikatnya itulah yang dituntut oleh Islam. Dulu, aku pun pernah berpegang dengan prinsip ni, tapi sekarang macam dah goyah je. erk?

"Kami tidak akan ucapkan perkataan 'cinta' kepada mana-mana lelaki ajnabi kerana..kami simpan perkataan itu untuk diucapkan kepada bakal suami kami" - slogan dari Farah Lee.


Macam sweet je kan slogan ni.


#2 Farah Lee seorang yang berani. Bayangkan dia berani pergi umrah sorang sorang tanpa ditemani oleh keluarga mahupun sahabat handai. Hanya dengan berbekalkan keyakinan, Allah SWT sentiasa ada disisinya dan akan membantunya. Dahlah guna biasiswa sendiri. oh! sungguh aku kagum dengan dia. Rasanya aku tak seberani dia. Nak pergi Sabah sorang sorang pun tak berani, apatah lagi nak pergi Madinah. Korang berani macam dia jugak tak?


Mana aku tau semua ni? aku pergi godek godek blog dia -> KunfayakuN. Aku suka gaya penulisan dia, nampak sangat matang.


So, kesimpulannya *err macam karangan upsr la pulak* bertuah Ally Iskandar dapat isteri secantik, sebaik, sesopan, sepandai Farah Lee. Ally jaga si Farah tu elok elok, jangan nakal nakal..

To Ally & wife -moga berbahagia sokmo dan hubungan perkahwinan tu kekal sehingga ke akhir hayat! :)



Kata Hati Lea: tengok orang kawen rasa nak kawen. tapi sebenarnya aku takut nak kawen. huhu.


46 comments:

si ngokngek said...

untung jgk dapat dia,sbb kak nie cantik kan..HEEE


moga diaorang berkekalan=)AMIN

Azzah said...

bertuahnya ally dapat isteri cam tu..tapi cian kat Lea..:)he..he

Lea Isnawi said...

azzah: eh main2 jela..tak kisah pun

hahaha

Pocket said...

apa nak takutkan,
se pengantin lelaki yg nak menjawab ngan tok kadinye pon.

tp bab g madinah sndiri tu memang agak brani. kalau la jadi apa apa.

Saddila said...

dila dpt rasakan yang bercinta after kahwin , lagi indah . tapi dila dah terlanjur mencintai sebelum kahwin laa :))

Aien Not Alien said...

tumpang bahagia dari jauh...


*hari ni je dah jumpa beberapa blog yang entri macam frustttt je ally dah kawen...hehe

Cik TeN10 said...

tahniah jugak buat diorg berdua.. sama cantik sama padan..

takut nk kawin ? kenapa pulak ?

Tea said...

Setiap insan ada kelebihan dan kekurangan.. Pasti yg tertampak kelebihan... Dan kita akan merasa kita kurang... Lea pun solehah dan cantik...

ekabukanmakcikkau. said...

ohhh ni rupanya farah lee . semua orang cakap kiut tapi tak bg gambar utk aku memuji kecomelan beliau . apa dei machaaaa

S H I T E Q said...

tak pernah bace pun pasal farah ni. whoaa. dh bace jadi kagum. untungla ally iskandar 2

Abg Stalker said...

sygnya farah lee x jmp abg la..klu x mst dgn abg ;P toink3 >..< hahah



p/s: yup,segmen tu bole suke2 hati bt apa pun,asal ada 'tagline' tu. :)

MeeRole said...

Xsbar rasenye nk kawen..hehe

MeeRole said...

Xsbar rasenye nk kawen..hehe

Umie Artoqiemie said...

gilelah slogan diaaaa.. perghhh!!! ;DD sabaq leaaa, melepas la ekau.

Paris Lipton said...

ehh bagusnya farah ni....xtau pon..semoga depa kekal naaa :)

rafiq said...

ade g tk awek cm die ni.. leh wt calon..hehe

biela bell said...

semoga kak lea pulak yg cepat menikah .hehe ;p

Gua said...

lelaki yang baik, akan dapat perempuan yang baik. macam tu jugak sebaliknya. :)

Pendamba Mawar said...

nak ajak diorang lunch kat umah la.ahaha

Mohammad Salehudin said...

mane nak cari gadis mcm farah lee ni?? ade lg tak?? :P

Cik tikah said...

untung ALLY :)

yad'z said...

sama cantik sama padan.. hope dieorang boleh membimbing dengan baik antara satu sama lain.. =)

Cikgu Ma said...

yaa...suka dengan penulisan farah...

salam kenal =)

Nurul Iman Rosman said...

suke sangat tengok dorang.
iman sndiri pon rase nak becinta lepas kawen lah. hihihi ;)

Ezad Skytech said...

semoga mereka berkekalan...:D

CikMai said...

wahh baru tahu pasal farah lee harini...

ABU said...

ramai pulak wanita2 di luarsana yg makan hati sebb ally dah kahwin haha

Far8 budak baik said...

pi umrah sorang2...
waaaaaaaa...
seyes berani..
=) baru tahu...
yg dyorg dah kawen ni pun aku baru tahu..haha

~SaL IjOu~ said...

bertuah amat encek Ally Iskandar~ ^^
teringin nak g umrah lam usia muda..tp g sorang2 x berani la kot..(--")

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

dua2 bertuah...
memang sama padan

justin lover said...

lia...lia...
kawen...kawen..kawen
kau kawenlah cepat2 aku
senang aku nak tolong kau nanti..haha^^

Iffah Afeefah said...

untungla kan

nk juga jd cm die

Jue said...

Best kan. Aku respek juga prinsip dia tu. Dan kbetulan dia dpt org mcm ally *bebas gosip hihi

Lia Irdelia said...

untung nasib org...
huuhu..

kita?..
belum tau lagi..
hehehe

Teenager Housemaid said...

wahh..farah lee ni ade blog rupenya..nak terjah la..:D

Juliet_iRa~" said...

lea!hancuss luluh ke hati tu lagi?hee

dia ada blog ke..laa..nak g terjah la..hee..

pss : tahniah buat mereka..sepadan kan..:)

L said...

L ingat dia dah kawin lama dah. upenyer baru kawin.. huuu

jom renung2 sebentar..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/kenapa-ilmu-itu-penting.html

mie said...

fuh untung ally iskandar...
farah lee memang terbaik..
eheheee

HeNRieTTa JoSe said...

Wow...rietta pown kagum ngn dia...sebelum nieh xpenah tahu pown...thanks for da info dari blog ini...salam perkenalan....

Muna rahimah said...

nak kawen jugak :D

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

klu perasan, prkahwinan ally ni je tak brapa grand sgt kan, tau2 diorng dah kawin.. brbeza ngan artis lain yg kecoh2 psl perkahwinan diorng.. congrats ally! :)

Anif Abdullah| AA said...

hope diorang kekal sampai akhir hayat kan?aminn..

#jiran dah hapdet :P

kim heeruul said...

bercinta selepas kahwin ?
errr,entah lah.. tak berapa nak suka.

Tukang Karut said...

jom kita kawen...

Hanie Dew said...

sweet kan couple ni. tenang je tgk diorang. takde kontroversi belanja kawen juta juta. memang kehidupan yg dirahmati.

aku nak berani maam Farah lee jugak..

Cik Lia Lomi said...

kawen jangan tak kawen, ayu betul Lia tengok farah lee tu..heeeeeee