Saturday, January 14, 2012

Seyes tak Sedar weh!



Hari ni dah pun 14hb di tahun 2012. Tahun baru, tapi aku tak sedar langsung akan sesuatu sampailah kawan aku tersebut hal ni semalam.

“tak matured betul, umur bape la ni” – Tie

“baru 23 tahun..eh eh 24 tahun” - Aina

“eh betul la 24 tahun dah...maknanya tahun depan aku dah kena kawen!!” – aku

Seyes aku tak sedar, umur aku dah nak masuk 24 tahun. Umur dah 24 tahun, tapi perangai masih budak-budak. Tak matang. Aish. Rasa masih 20 tahun je. Sweet 20 gittew.

Ikut target asal masa aku study dulu,

23 tahun, abes belajar cari keje.

2 tahun keje, umur 25 tahun : KAHWIN!!

Sampai sekarang aku menganggur lagi, nampaknya kena postpone la target asal aku nak kawen tahun depan. Alaaaaa.....

Ok dah! Jangan kata aku gatal nak kawen. Entri ni sekadar nak menyatakan rasa ketidaksedaran aku, umur aku dah masuk 24 tahun. Seyes tak sedar beb!

Zirah, Nadia, Fatin, Mir, Quzie, Fadh, Nisah, Wanie bunny, Wanie, Mimito, ParisLipton, Ira, Jue, Dil, dan rakan rakan blogger yang umur lebih kurang aku. Sedar tak korang umur korang dah makin bertambah.??? Kalo sedar, cepat-cepatlah kawen, tak sabar aku nak g makan nasi minyak free kat umah korang ni! hihi




Kata hati Lea: tapi kan, sebut sal KAHWIN ni...rasa seram sejuk jerr..errr...



45 comments:

Bluewendy said...

wehee...pat2 dapat kerja..pat2 kawin..smoga tercapai cita2..=)

Paris Lipton said...

umur kite dh le same,hari pun..xmention pun...huhu

Quzie Fathihah said...

eh, 23 lg la tp 23 thn 9 bulan kot...haha...ko punya target sama mcm aku tp nampak gayanya memang kena pospon kot...if jodoh smpai awal, t aku jemput ko ye...huhu

Bella Bell said...

pehhhh. nasib baik umur aku 19 tahun. hahaha. :P


woit. cepat la kahwin. sementara aku duk kat terengganu lagi ni. hehe :D

Juliet_iRa~" said...

xsedarrr wehhh..ahahaha ;p..

rs mcm br awal 20an..ekeke...nak kahwin!;p..ngee..tp blom ada seru lagi..ahaha..mcm xcye kan lia kita dah 24..isk2..tuo da..ahahah.:)

pss : eh jue sebaya kita ke?xtahu pon!heee..eh bkn ke dill lagi tua dr kita..dr tua la dearr...lbh kurang baya kak sal ijou..x caya tnye dia..;p

Lea Isnawi said...

ira: memang pun. DIl ngan JUE lebih tua dr kita

saja je mention nama diorg,sebab diorg pun dah buleh kawen tu.keh3

Lea Isnawi said...

bella: hahaha. taun depan aku kawen.datang taw taw taw.

paris: dah masukkan dh..hihi

Cik TeN10 said...

hahaha.. sedar tak sedar usia makin meningkat.. xpe.. jodoh tak kemana.. sampai masanya lambat atau cepat kawin jugak.. ;p

Pendamba Mawar said...

haha kawen..:) ngah mencari ni

Paris Lipton said...

kekeke xdela gurau haa...eh dh add kt fb, yg page fb tu dh xguna...nk removed dh...
thx! ;p

Aien Not Alien said...

umur patut2 kahwin ni...hihihi..


umur kita lebih kurang...target kahwen kena up lagi sebab kerja masih so so lagi...haha

Lia Irdelia said...

nak kawin tahun depan jugak..
hahahah..
x kira..
=)

missSenget said...

bagi aku kawen dulu boleh tak...??

hahahah...

adwafarahin said...

kasi banyak duit bru kawen, ok?
hehe :P

Hanie Dew said...

Lea lea.ko sama ngan jue.nak kawen tp bila sebut seram sejuk plak.aku kawin dulu umur 24tahun

Zila Jaclyn said...

a'a lah kan? masih cam budak kcik je.

tapi, semoga tercapai la. n semoga dapat pendamping hidup yg baik, care, dan sayang kat akak.. hehe

biela bell said...

ehem..ehem..ye la tu kak liaa..
nanti nak kawen..jgn lupa jemput bell...bell nak pegiiii...hehehe
betul tu.kdg2 kita tak sedar pun usia dah meningkat sebab perangai sama je..
p/s: org kata..kawen tu best!! yihahahaa ;p

Iffah Afeefah said...

haha 23 br

mude skit

Siti Aziz said...

kawin lea...lea kena kawin....memang lumrah kan...bila dah masuk usia 20an nie, wajib fikir pasal kawin.. lec ada bagitahu.. awak pelajar puan, kena kawin umor 23..xleh lambat2...wpun belajar lagi, kena kawin...hehehehehehe


semoga lea sentiasa sihat... :)

miss Fyqa said...

muda lg tue Lea.. hehe.. kawen nnti jemput ok.. hikk:)

Ezad Skytech said...

hee...masih diawal 20-an....awal lagi nak kawen...nak kerja dulu..cari duit..baru la fikir pasal kawen ni...hee~

aimie amalina said...

kakakaak
walaweii..ramai yg sebaya kite ni eh..
nak makan nasi minyak umah diorang la
cek lea
nmpaknye matlamat kita same,kekeke sebab mnjadi penanam anggur berjaya lagi, wuwuwu =.=

Anak Wak Mail said...

dah 24 dah???haha,,mesti tak bestkan nak sebut umur 24..haha

yes,,tahun depan dapat makan nasi minyak lea!

~SaL IjOu~ said...

akak target kawen umo 26..tp skrg 28 masih blom jumpa mr.right..sob*

kim heeruul said...

gua harap bulan depan ada org masuk minang lu..dpt la gua makan nasi minyak ..hahahahhaa

ABU said...

perempuan kalau dah 28 kira andartu tau...ops.. sib baik 24 lagi..larikkk!!!!

amir aizat said...

kumpul duit kawen, hehe

siti kektus said...

aku masih umur 20 tahun weh. tak mau rasa diri dah tua. :D

ahsfantasy24 said...

nanti2 adalah rezeki tu,
kalau dah nak langsung tu jangan lupa
pos kad :D

dill said...

nak nasik free? skarang pun boleh kasi. ahaks

dill.

KaK LimAh Si SupiR said...

hew2..kaklimah p0n nk kawen jgk..tp tgu laa 3 4 thn lg :P

Tukang Karut said...

kenapa nama aku tak ada??? aku pun nak kawen LAGI jugak!

si robot comel said...

apa lagi,cepat kahwin,tak sabo ni :D

Lifesaver Hamzah said...

eh!nak kawin ke?akak kawin pun umur 25

syafiqakarim said...

naseb iqa baru 22.ala kakakkkk.
ahaha.stand ok kawen skng 28.
janji aset cukupx la tkontang nanti,
hewhew

justin lover said...

adehhh....lia. baru je nadiah tnya ak nk kawen umur brape. ni baca pulak post ko...adehh. xterjwb ak ni...haha^^

Hanie Dew said...

uhuk uhuk. aku tebatuk bagi pihak jue. korang gossip apa ni.

Fara E's said...

ya , bila nak kawen nieyh ? ;D

Tea said...

Woit mcm senang jer nak kawen... Zaman ni sgtlaaaaaa....

Hanie Dew said...

"Kata Kau" punya rancangan ke...huhuhuhu..

ko tak cakap pa pe. aku tak masuk kan la.

Saddila said...

hahhh ??? haha . kahwin nnt ajak tau :)
nak makan banyak2 . no diet that day !! :)

khairul akmal bin azman said...

kay:kalau kahwin awal x bahagia nak watper kan?

Bidadari Syurga said...

adikkkkkkkkkkkkkkkkkk... windu. blog akak http://nukilanbidadari.blogspot.com/ jgn lupa dtg... sory tak sempat singgah. otak serabut dan beberapa hal.... amboi amboi amboi... nak kahwin tahun depan? ok semoga dipermudahkan. heeeeeeeeeeeeeee

Naji Mahat said...

Alah kalau nak makan nasi minyak tu, gi je kedai mamak! hahashahha. sy doakan yg terbaik utk lea ae!!

Jue said...

ko punya target yg aku xthn tu hahaha
aku sndri lupe umo aku bape..kekdg org slalu ingat aku msh dlm baya2 ko..aku ni dah tua gilos kan haha
aku pun err GULP! cite psl kawen haha