Tuesday, February 14, 2012

Senior yang Baik Hati

Assalamualaikum wbt.


Ini kisah semalam, tapi baru hari ni terasa nak hapdate.

Semalam aku dapat satu bungkusan daripada senior aku, Muhammad (bukan nama sebenar). Saat aku terima bungkusan tu, teringat perbualan dalam telefon antara aku dengan dia dua tiga minggu yang lepas.



aku: eh ko mesti dapat voucher rm200 tu kan? *teringat dia sedang sambung study.

Muhammad : Aah. Aku belikan untuk adik aku je. Kenapa? Nak ker?

Aku: Ahaaa..boleh jugak. *jawab aku malu-malu. Saat tu aku dah terbayang novel-novel dah.

Muhammad : Boleh je. EH tapi kau bagitahu aku je, kau nak beli apa. Kang ko beli menda mengarut.

Aku: alaaaaaaaa....*terus hancur punah ranap nk dapat novel free. *

Muhammad : haa cepat, bagitahu je kau nak apa, nanti aku belikan

Aku: Hurm kalau macam tu, belikan aku buku Aku Terima Nikahnya..boleh? *secara spontan terkeluar tajuk buku ni, ni gara-gara dengar dia berkhutbah pasal kawen sebelum tu. >.<

Muhammad : Oh bgus jugak tu, bagus buku tu. Nanti aku belikan ye.

Aku: ok! terima kasih senior.




*******************************


Tapi bila bukak bungkusan tu, bukan buku Aku Terima Nikahnya. tapi buku ni....



Kenapa Tentang Cinta.? *org dh bagi pun, nak demand lagi.

Sori tak jumpa pulak buku Aku Terima Nikahnya. Buku ni tak pernah bace, tapi insyaAllah ok. Semoga ia boleh memberikan ilmu yang berguna untuk dibawa sebagai pedoman hidup. =)


T_________________T
* terharu


thanks ye senior!


Tak malu betul kan, ngecek (paw) voucher orang..ahh lantaklah, dah dia sendiri tak tahu nak beli apa, baik belikan untuk aku je kan. At least aku membantu apa haaa.....

Mungkin senior aku nak aku mengetahui lebih mendalam TENTANG CINTA. erkk



pstt: Mungkin akan menghilangkn diri buat seketika. Lappy aku masuk wad..kena tunggu dia sehat dulu...sobs. plis rindu ai taw nanti *wink wink


49 comments:

tikahmodjaika said...

kat umah ada buku nie..akak punye..tapi tak tergerak hati lg nak bace..huhuhu

Lea Isnawi said...

tikahmodjaika




oh yeke? takyh bace la..g study nuuuu
kehkehkeh

Pn. Sheila@CC said...

wow... dpt hadiah ye... jgn x baca lak..

Tea said...

La Tahzan tu agak mahal kot... oklah tu ttg cinta..

mr.syazwan said...

eh wan pun tahu lebih mendalam TENTANGT CINTA kot

hahaha

Lea Isnawi said...

tea:




err bukan buku La Tahzan, tapi buku Aku Terima Nikahnya. beza kan...

Jue said...

wah mcm best je buku tu..kebetulan aku jd antu novel skrg neh!hahaha

aku nak jd kwn muhammad (bkn nama sbnr)! **tetibe haha

Sarah Mohd Saleh said...

wahhh bole jd dr.cinta ini..nt share2 lah sket isi die ;)

Lea Isnawi said...

jue:



terus nak jadi kawan muhammad tu....hahaha

biela bell said...

wahh!! seronok giler senior baik hati bagi..haha...

Lea Isnawi said...

Sarah Mohd Saleh:




InsyaAllah..kalo ada yang menarik untuk dkongsi..akan dikongsi di blog =)

Ezad Skytech said...

takpe la kan...da senior lea tak jumpa buku tu..buku ni pun ok...asalkan boleh dapat ilmu kan...:D

Lea Isnawi said...

Ezad



hehehe. tak kisah pun mana-mana. Orang dh bagi pun dh cukup bernasib baik kan..hihi

mizzkechique said...

ye btl, Aku Terima Nikahnya mmg best.. dia dh compilekan, so dh tebal.. tp blm beli lg.. huhuhu

Ct Aja said...

hihihi, bestnya org banje...tp best kan buku aku trima nikahnya...

Cik TeN10 said...

fatin pn blom bca lg Aku Terima Nikahnya.. tp bku tu ade dlm list buku yg nk dibeli bl balik mesia nt.. ohh laptop masuk wad ye.. kl cmtu tuannye pn berehat la kejap =p

Zakaria's daughter said...

eeeeeii apakahhhhh. hehe.

mesti macam excitedd gle kan kan ble bukak bungkusan tuhh.

teheeee.

ZWAN SABRI said...

Dia nk suruh Lea kenal apa itu cinta supaya Lea tahu yang si senior tu sbenanya cintakan Lea.. Errrkkkkk.. HAHA

missSenget said...

nanti da abes baca, bagi aku pinjam deh..?

barang free kene kongsi2..

baru afdal..

kahkahkah..

Edy Zaidi said...

pergghh...baik giler dia

Eza Boom Boom said...

pasni leh la lea share pasal cinta pulak. hik3.. :)

sweet la senior tu... :)

Niza Romli said...

mcm menarik je..

psstt..dalam hati senior tu ada cinta kot!! hehe

YOUsoF said...

Seronoklah dapat senior baik hati macam tu.. ;D


Penrah jumpa jugak buku Aku Terima Nikahnya tu tapi masa tu tak terfikir nak beli, sekarang baru ada niat. hehe


Bila dah faham betul pasal cinta jangan lupa share ngan kami.. ;D

Hanie Dew said...

baiknya senior ko. kalau aku la dapat baucer tu.huuuuhh..tebayang macam macam buku dah (novel.hahahahah)

Nur Zulaikha said...

dah lame cari buku ni..tp x jmpe..huhuhu

aLyA_syGS said...

untungla dapat free... hihihi...

Aqiim said...

baucer saya ada lagi rm100..
saja nak bagitau..
haha :P

Pendamba Mawar said...

nk pinjam

H.J said...

ratu cinta la tu..haha

Lea Isnawi said...

Aqiim





bak rm50!

yad'z said...

saye ade buku aku terima nikahnya. ^^

Eyeme said...

ouh..bgs dia bg buku ni..kalau nk beli sndr mmg x la kot..haha

bila dh bg, mmg kompem kena baca.. :D

miss Fyqa said...

lps ni jgn lupa share citer psl buku tu dlm blog tau Lea.. ^__^

semutsengal said...

untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.

chemay said...

buku aku terima nikahnya tuh.
ustazah chemay ada jual dulu.
ramai beli.
tapi masa tuh chemay tadek duit.
so mmpu beli buku yang murah sikit dari harga buku tuh.
:)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

best untong best untong!!!huhu nak gakkk :D

xila riston said...

untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.untunglah.


kahkahkah

هانيم إرشاد said...

nak jugak boley? hehe :)

Lia Irdelia said...

saya suka..suka..suka.. :)

Anak Wak Mail said...

mcm best je buku tu..apa kata ko hadiah kan pulak untuk aku??cmne??hihi..:P

suzie rahman said...

wah..sy pon paw adik beli novel.kui3

Eazy Izzuddin said...

baiknya senior...
;D

Gen2Merah said...

wowww.. bestnya dapat hadiah buku dr abang senior.. romantik plak yeww... ehemmm

salam ukhuwah Lea (",)

Hans said...

hehehe
janji dapat juga kan
best2


P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

kim heeruul said...

ehem! ehem!
gua rasa lelaki tu minat kat lu la..
tu yg dia sanggup tunai kan permintaan lu tu. keh keh keh

Woofer Storm said...

mgkn dia nak ngorat la tu..heehhee

#jgn la mcm tu..rindu ai tau^^

~SaL IjOu~ said...

sgt suke baca buku tu!~ ^^

khaifaiz said...

bertuahnya kena belanja

nanad said...

wahh..tgk tajuk je dah rasa excited >.< tapi buku 'jangan bersedih' pun tak habis baca lagi..huhu