Saturday, March 3, 2012

I'm Back But......

Assalamualaikum wbt.


Yeah aku dah kembali setelah hampir dua minggu bercuti. Lappy aku masih tak sehat tapi kakak aku yang baik hati bagi aku guna lappy dia. Kesian tengok adik dia mati kutu, hidup tanpa lappy. Terima kasih kaklong!

Bila dah ada lappy ni, terasa sangat excited nak hapdate itu ini kat dalam blog. Nak share cerita-cerita yang banyak aku pendam sepanjang aku berehat hari tu. Tapi kan, rasanya macam tak kesampaian jugak sebabnya mulai esok aku akan busy.

Makcik kedai nasi lemak yang pernah aku kerja dulu ajak aku kerja balik. Dia tak cukup tenaga pekerja dan suruh aku datang tolong. Ikutkan aku macam malas nak tolong sebabnya sekarang ni aku sibuk nak buat nak preparation untuk Pusat Penilaian Individu Bomba (PPIB) Penguasa Bomba pada 17hb hingga 19hb mac ni. Lagi 2 minggu. Tapi nak tolak, rasa kesian pulak kat makcik tu. Tadi pun masa aku pergi makan kat sana, kelam kabut nampak dia kat kedai. Lagipun kalo aku tolak, maknanya aku tolak rezeki la kan kan..heee...

So, bermula esok, rutin harian aku akan berubah.....

Pagi-pagi dah kena pergi jogging untuk tingkatkan stamina. *harap-harap dapat bangun pagi dengan jayanya. Biasanya aku jogging petang-petang tapi kalau dah kerja takleh la nak joging petang dah. Then, kena study mana yang patut untuk persediaan PPIB tu.

Petang hingga malam, tolong jual nasi lemak. Pstt..Jue, kau nak beli nasi lemak tak?

Diharap korang akan terima alasan aku ini. Tapi insyaAllah, aku akan cuba juga mencuri masa untuk menaip sepatah dua patah sepuluh patah kata di sini dan juga akan cuba meninggalkan jejak ke blog korang tapi mungkin tak serancak dan seaktif dulu la...

Teringat pesanan abam tuff, Syahiroo Ahmad.


"kerjaya 1st, blog & gathering kemudian."


By the way, frust jugak tak boleh nak pergi Gathering Geng Blogger Sengal pada 17hb mac ni gara-gara ada PPIB Bomba tu. Sobs. Orang kampung, maap tak dapat nak join gathering kali ni. Mungkin next time.




Pstt: tak sangka ramai yang merindui aku, segan lak ai bace komen-komen uolls.. hehe. Btw, thanks ye sebab sudi merindui aku, keh keh keh.


44 comments:

Aien Not Alien said...

betul betul betul kata syahiroo tu...



*lea nak nasi lemak tak nak paru satu...heheee

♪ cik katak ♪ said...

mmmppphhh x de rezki kan...
good luck weh.. :)

xila riston said...

nk nasi lemak 50sen kuikui

Zakaria's daughter said...

jual nasi lemak.
yeay.
ahaha.pas neh buleh lah p tganu semata mata cri nasi lemak yg sis tulun jual.

lalallaa.

ps : terubat rindu. lalala

Lea Isnawi said...

amboi semangat tu. haha

mai mai...akak bg free je

Zakaria's daughter said...

hehe.
tiket flight free takk nak p tganu?
lalala

Lea Isnawi said...

tiket flight takde, tiket bot free ada

ngeh3

Zakaria's daughter said...

fine fineeeee.

Cik tikah said...

metilah rindu lea. 2 minggu kot. hehe

cik kiwi's said...

lama betul tak dengarq khabaq lea.

syahirooAhmad said...

ah sudah.. ni semua penangan jue n haniew la ni.. tetibe dapat title abm taff. padahal tak taff mana POn. :D

lea tak datang,kene hantar wakil.. syarat2 aweks jugak. ihihi

~SaL IjOu~ said...

awek cun mcm Lea ni sape yg x rindu..wiwink~ ;p

tikahmodjaika said...

good luck kak lea.....

biela bell said...

betul tu kak..utamakan kerja dlu,blog then gathering ;)

op kos la rindu kat kak lea..;)

Cik TeN10 said...

Betul la tu.. Kerja tu first skali..ganbatte !!

Bru smlm je fatin msk nasik lemak.. =p

Naji Mahat said...

I wish you all the best, Lea

lisa said...

nak nasi lemak free satu.. hehehe ;D rajinnya kerja =)

kura said...

rajinnya nak pg gathering wo. aktip. hehhe

justin lover said...

lia...haha. kne jual nasi lemak balik ye...xpe2. nway...concentrate btol2 kat bomba tu ye. pntgkan yg itu n gucluck nnti^^

onie said...

kau rindu aku tak? berbalik pada soalan aku....lalalalalala :P

Iffah Afeefah said...

bile terpakse memilih mmg sedihkan?

sabar eh

zati embong said...

packnya jadual dia.apepun good luck k

kim heeruul said...

gua pon xdpt pi gath tu..=(

Abg Stalker said...

LEA, i love nasi lemak.lg2 yg 2.50 pny.haha

Siti Aziz said...

Gud luck lea!!

si robot comel said...

nak nasi lemak boleh?hehe, tape tape,lain kali boleh pi gath tu

cik najihah said...

welcome back

Cik Lia Lomi said...

betul kata abam tuff tu..heeeeeeee..

Juliet_iRa~" said...

btol2...take care lea..:)

utamakan y penting dl k..hee

good luck utk last exam bomba tu..wat y tbaik!

pss : hee..alhamdulillah ada rezeki dpt beli kereta..:)

Tukang Karut said...

tetiba ingat "nasi lemak" lain...

Lea Isnawi said...

sengal la ko TK


hahaha

Noraim said...

wahh nak jadi bomba ke ni? jrg2 perempaun nak amik exam bomba ni. hebat awk! :)

miss Fyqa said...

nasi lemak special ada x?

^___^

CekbOlat-bOlat said...

nk jgk nasi lemak lea ! 2bgkus taw.. ehihihi

Ezad Skytech said...

nak kirim dua nasi lemak ye lea..kirim guna pos laju...hee~

ramai yg rindu tu...ahaaakk..:D

Diana @ bilakukatacinta said...

nasik lemak satu! Lea yg buat..taknak org lain..hehe

Edy Zaidi said...

nasi lemak 2 bungkus...hehe

anif abdullah| AA said...

akhirnye jiran update juga..
ouh,next time boleh join lagi kan :)

*nak nasi lemak leh?hehe

Mohd Norafzal said...

aku cancel je la gath tu sbb ko tak dtg.baru nak gmbar berdua ngn ko kahkahkah

ILA HonEyBuNNy said...

hai org kampung....selamat kembali...hehehhe

ila pun rindu lea...muahhhmuhahha..heheh:)

Hanie Dew said...

jadi aweks nasi lemak lagi. weeeewittt.. boel la banjer nasi lemak sebakul. tee-hee!

ko offer jue je. xpe laaa....sob sob

dill said...

haluuuu lea!!!!

saje jenguk sini

dill.

chemay said...

oloo takpe2.
gath tuh boleh pergi lain kali.
fokus pada yang penting dulu.
tauuu.
:)

cik Kartun said...

alaa.. tak dpt jumpe cik LEA :(