Thursday, March 22, 2012

Pendek pun pendek laa...

Assalamualaikum wbt.

Kejadian satu malam, di kedai makan.

#Diba - Pekerja baru, berumur 15 tahun.

Diba: Akak, muka akak ni macam anak cikgu hashimah la.

Aku: Cikgu hashimah? cikgu mana, tak kenal pun.

Diba: Alaa cikgu baru ...

Aku: Eh, akak dah lama tinggal sekolah la. Umur pun dah 24 tahun dah.

Diba: Eh betul ke kak? tak nampak macam umur 24 pun. Akak pendek kot. Nampak kecik, muka pun macam budak-budak.

Aku: Eleh macam dia tinggi sangat. hahaha. *padahal dia pun takde la tinggi sangat*


***********************

ok, nanges kejap hati kecik aku bila dengar dia cakap aku pendek. sobs.

Yelaaaaa, tinggi aku 153.2 cm je.

Ahh tapi lantak lah, pendek pun pendek la...janji aku boleh berdiri, berjalan, berlari.

Dan yang paling penting, layak untuk memohon jadi bomba.

Syarat nak masuk bomba, WAJIB tinggi melebih 153cm. kiranya aku lebih 0.2 cm..kira ok la tu kan. Syukur syukur. hihihi.


35 comments:

Teenager Housemaid said...

wah kak lea sangat comel..:D

takpe, awet muda..:DD

Arra Ahmad said...

bukan pendek..tapi kurang tinggi.haha

Lea Isnawi said...

ok, kurang tinggi best sikit dgr kan

hehe

Zakaria's daughter said...

hehe.
kireee wa lagi tgii leeee niii :P
beza kite 13cm.
jyeahh

si robot comel said...

kita ni 152,pendek,sobsobsob

Saddila said...

hehee pendek tapi comel tak pe :) hahaa

Ezad Skytech said...

hee.menusuk kalbu je adik tu ckp kat lea mcm tu...hee~

mohdhazlan Dreadlock said...

xpe ..sy pun pendek jgk ...sama la kita ...hik hik ...

sharamli said...

nak cakap dia c0mel la tu

Eera Shera said...

sy pun rendah jugak..yg lg muda panggil sy adik..yg junior igt sy junior gak..waaa sy senior die la :(

Lea Isnawi said...

HAHAH! mesti junior tak takut

cik ika said...

hahaha..untunglah jd kecik ni kn..org ingt ika ni daq sekolah rendah lg..huu

Wadi AR said...

hai akak rendah

CekbOlat-bOlat said...

wakakkaa.. akak RELA dik..

oranglidi said...

amboi. nk cakap dia muda la tu. hahahahaaha. xpe2, aku approve sbab nmpk mcm drjah 6.hehe

kura said...

hahhah. lepas 0.2, janji boleh membombaaa :0

missSenget said...

reban terbakar panggil bomba..
bombanya adalah cik lea..

wohohoho..

lepas ni bole nyamar jadi budak lepas upsr..

delarocha said...

pakai high heel 4 inci

syahirooAhmad said...

uit.. tinggi lea dah oke per.. orang pompuan lagi elok rendah2.. :D

roq said...

hai pendek....kahkah...
pendek pon pendek la....
janji cantik...ye dop? :P

singgah2 la sini :)

~SaL IjOu~ said...

hehe..comel betul kamu~ ^^
akak lagi pendek ok..146cm aje~ ;p

Boni JLL3 said...

153 tu kira tinggi apa untuk wanita asia..haha

Lea Isnawi said...

saljou


wahhh..mesti akak lagi comel. kiut miut gittew..aummmm

merahitujambu said...

nak jadi bomba..layak ni..XD

nanad said...

xpe..kecil2 cili padi ;D

budakijaupendek said...

sama la kite :)

Iffah Afeefah said...

Lbih kurg je tggi kite hehe

kate umo 15 pon org caye wakaka

cik najihah said...

sy pun selalu begitu kak

Hanie Dew said...

budak tu darjah berapa..haiipp..nakal betul cakap ko tak tinggi kan pendek la maknanye.ko leh kawan ngan jue..hahaha..

nasib aku lagi tinggi. muahahahahaha..

NOOR FATIN said...

saya 155.pendek jugakkkkkk. hehehe

dok kemaman area mana? saya bukit mentok ^^

cik Kartun said...

nasib baik lepas utk jadi bomba kn :D

xila riston said...

ahhh pesetankan...bru la kecil molek yg tomey2~

semutsengal said...

muka budak budak ? booo !


tipu tipu. kahkahkahkah

aimaniman said...

jarang akak dengar pompuan nak jd ahli bomba.. kerjaya yg mencabar dan menarik.. hanya jauhari mengenal manikam kan...

dill said...

eh! mane komen ai sblm ni? tak muncul!

*nak kabo kan die mude le ye?

dill.