Friday, April 27, 2012

hai nama saya BOBO.


Assalamualaikum wbt. 



Hai. Nama saya Bobo. (rujuk pada yang besar). Saya ada seorang tuan. tuan saya comel. Saya selalu teman  tuan saya tidur hampir setiap malam. Kata tuan saya, dia tak boleh tidur tanpa peluk dan cium saya terlebih dahulu.


tapi kadang kadang, saya sering jugak tercampak ke bawah katil. erm ganas jugak tuan saya tidur.


Saya tak pakai perfume Giorgio Armani, Calvin Klein, mahupun Dior, apatah lagi menyembur deodorant  Axe Man, tapi tuan saya tetap suka hidu bau saya.


Dulu tuan saya selalu jugak, peluk saya sambil nanges-nanges. Walaupun habes lencun badan saya, tapi saya tak kisah. Janji tuan saya selesa.


kadang-kadang tuan saya selalu bercerita itu ini. oh ye! tuan saya memang banyak cakap. Tapi biasanya saya akan diam je bila dia bercoleteh. Bahasa manusia. Saya kurang faham.


oh ye! yang kecik ceneot ni namanya LEA Jr. kata tuan saya, dia sengaja namakan si kecik ceneot tu dengan namanya. Saya jeles dengan LEA Jr sebab dia ada nametag, saya takde. Dia kecik, saya besau. Dia boleh dibawa ke mana saja, saya hanya terperap di dalam bilik. hurm.


tapi kan, sekejap je saya ketemu dengan LEA Jr. Sekarang saya sudah lama tidak nampak batang hidung mata dua bijiknya. Ingin bertanya dengan tuan, khuatir tuan saya terkejut dengar saya berbicara. maka, biarkan saja kehilangannya dalam misteri. Misteri Nusantara.



*************************



"Hai tuan baru, mohon jaga saya dengan baik" 










34 comments:

si robot comel said...

alololo nyomeeeeinyaaa,nak satu boleh :D

Syazwan Che Deraman said...

Hai, nama sya syazwan.

nak kawan dengan bobo dan lea boleh?

laskar pelangi said...

eiiii! geram tengok! comel sangatttt~

Lea Isnawi said...

robot comel:



tak boleh. saya sayang mereka. kehkehkeh

Lea Isnawi said...

syazwan CDM



hai wan :)

kura said...

jab. nak komen pasal tag nama. sains forensik? wawaaa. kos idaman aku tuu. tp sedih. tak lepass. sobs. tetiba sedih.

Lea Isnawi said...

kura



takyah sedih sedih. tak untung sgt pun amek kos ni..susah cari keje...
sobs

iema ackles said...

meh sini bagi iema plk jadi tuan die..
hihi

Asrul "iLham" Sany said...

nama teddy bears sy Jeremy & Jeffrey hohohoho

blogtilldrop said...

hai bobo....

MeeRole said...

Comel aje entri ni..haha

Rtp Farra Arisha said...

hehe arisha kurang minat dengan bear, exluding hello kity. anyway, hi lovely bobo! :D

[sutera kasih] said...

alololo comelnya bobo..eh mcm nama blogger bobo :P

Lea Isnawi said...

sutera kasih


blogger ImBOBO eh?

hehe

Aien Alien said...

LEA Jr.dah ada penjaga baru ye :D



kesian BOBO.

farah hanim said...

bobo
remind me to my teddy also
nama dia bobo jugak
tp,hmm da xderr

justin lover said...

ehemmm...encik ahmad bagi ye lea junior tu?? hehe^^

kayna said...

kenpa tak tag nama tu tulis Bobo? Tempah 1... kihkihkih

kayna said...

kenpa tak tag nama tu tulis Bobo? Tempah 1... kihkihkih

Ezad Skytech said...

hai BOBO...nak kawan boleh...? hee~

lisa said...

lisa ada yang sama besar dengan budak darjah 1..muehehehehehe *gelak jahat* maybe bobo boleh kawan dengan my teddy? :D

Umie Artoqiemie said...

opong, patrick & puyols (bantal busuk osmet aku), kirim salam =)

NIZAM said...

fuyoh. comelnye kata2 n gambar tu skali. tiap kali baca blog Lea ni mesti ingat kat Horatio Caine dalam CSI Miami tu.

:)

Saddila said...

hahaa comelnya kak!! bukan akak. bear2 tu :))

awesome. hehee

xila riston said...

hai nama sy gegel, sy single. eh??? ;p

Aqim said...

bobo, jgn sedih2 ye :D

ZWAN SABRI said...

Bobo, boleh x saya nkkongsi tuan awak yang comey tuu? HAHA

Tukang Karut said...

kantoi selalu menangis...

aimie amalina said...

alolololo
dulu renab kite name bobo pong comei gak :)

Eza Boom Boom said...

bobo comel!!! :D owner dia pun comel :)

Eera Shera said...

bobo, jom kita kawin nak haha :p

ஜ miss klanika ஜ said...

sweet tau entry nie. cumei je dak teddy.

ABU said...

hi bobo..hehe.. meh sini aku campak2 lgi....

Hanie Dew said...

alolo..bobo sweet & chubby = comel
Lea Jr hilang letew tu. ish ish ish..