Saturday, April 7, 2012

SAYANG & SUKA


assalamualaikum wbt.






Jangan tinggalkan orang yang kita SAYANG untuk orang yang kita SUKA,
kerana orang yang kita SUKA akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka SAYANG..

Jangan cuba dapatkan apa yang kita SAYANG,
tapi SAYANGlah dengan apa yang kita ada sebelum kita kehilangan apa yang kita SAYANG, kerana orang yang SAYANGkan kita mungkin orang yang sebenarnya kita SAYANG..

Lebih baik bersama dengan orang yang SAYANGkan kita daripada orang yang kita SAYANG, kerana orang yang kita SAYANG mungkin hanya SUKAkan kita tanpa rasa SAYANG.




pstt:


fuhhh~ pening kan ayat dia. harus bace duapulohempat kali untuk mendapatkan lebih penghayatan dan pemahaman..kekekeke~







Kata Hati LEA: Terjumpa dalam DRAFT, terus publish. Tengah takde mood nak mengarang entri tapi gedik nak update blog jugak. heee



55 comments:

MaYa MustWany said...

fuhh sayang n suka..

itu kegunaan draft..bila tak mood nak menaip or urgent leh guna kan.

Saddila said...

hewhewhew berulang kali gua baca. poning.

Muhamad Azam said...

kalau Sayang... EKEKE

zaza iman said...

yeah..betul tu =)

syakey said...

agreed. (:

O CIKTEDDY said...

kalo tinggalkan org yg kita syg utk org yg kita cinta utk suka2?haha

mohdhazlan Dreadlock said...

sayangi diri sendiri juga :)

onie said...

sayang dan suka.....dua2 ni payah bagi aku,haha

Anonymous said...

senang senang tak payah sayang


*Wadi AR - aku mls nk sign in kang melarat

si robot comel said...

pening baca ni,hehe,
tapi betul,kita sokong.

Teenager Housemaid said...

betul2..kite pun sokong walau tak faham sangat..
err..hehehe

Rara Nasiha said...

pening jugak baca. banyak sangat perkataan sayang. hehe tapi paham :)

Cik Lia Lomi said...

Lia suka ayat tu dan taklah pening sangat pun...heeeee

♪ cik katak ♪ said...

aku agak pening ngan ayat tu ahahahhaha

Syazwan Che Deraman said...

sayang menayayng, cinta dikenang.
moga kasih berpanjangan..

heheheh.

so true entry ni :)

Uncle Jonni said...

owh mmg berbelit tu...
huhuhu

sara pedrosa said...

bermakna sgt ayat ko

ABU said...

entry wink wink pulak kali ni ya.. :P

Cik TeN10 said...

Lea xde mood nk menulis fatin lak xde masa nak menaip.. Sjak pindah ni aktiviti mmg pack sgt.. Xsmpat nk blogwalking kencang2 pn..blog sdri pn dh tenggelam timbul..hahahh

ZaroL said...

Yeahh Yeahh~! Its rite ~ Smpai ulang2 ayt gua baca..

nanad said...

nanad pun tengah kepeningan sedikit nih >.< huhu..but nice words ^_^

justin lover said...

xpham...haha^^

xila riston said...

xsukeeeeeeeeeeeeeeeeayat nihhh!!
*siyes

aShaBuLz said...

kena tambah lagi satu lea, kalau sayang orang yang kita sayang jgn sampai gila bayang sampai tak nampak siapa yang lebih sayang kita berbanding si dia. hahaha

aimie amalina said...

eheeeeeemmmmmmmmmm
awakkk, awaaakkkk
awak syg dan suka sy x?
kekkekeke :p

Ezad Skytech said...

kena betul2 pahamkan ayat ni...:D

Lea Isnawi said...

ashalbuz


erkk..ayat abang pun macam pening je...hehehe

Tukang Karut said...

ayat pusing pusing macam ke&*^%$%

Woofer Storm said...

masalahnya orang yg sy syg tu tinggalkan sy..ermmmm

miss Fyqa said...

pusing2..hehe.. tp tulah beza antara suka dan sayang kan... :)

Aien Alien said...

sayang dan suka berbeza pengertiannya...



antara suka dan sayang harus memilih~

ir yien 9897 said...

ang penting memerlukan kedua2 makna tersebut dalam diri :)

kim heeruul said...

kita tak tahu siapa yang suka/sayang kita. macam mana tu ?

cik ika said...

ayat terbaik taw~~

Boni JLL3 said...

ayat ni memang benar.. selalunya kt akan kejar orang yang kita suka daripada mengejar orang yang sayangkan kita..

Zakaria's daughter said...

baca empat belas kaliiiiii .
errr.

NIZAM said...

syg2 syg kau sudah berpunya
tertutup sudah bagiku kesempatan.

wah! siap nyanyi bagai. haha.

tp siyes la Lea. baca doplohempat kali pun rasa cam pening2 je dgn ayat tu. bole summarize kan tak? hikhik.

:))

CekbOlat-bOlat said...

i lechiuuu lea.. muahh.. ekekkeke

zulhilmi tempoyak said...

Nama saya mohamad zulhilmi zulkefli. Berusia 22 tahun. Lahir di lenggong perak tetapi dibesarkan di pulau pinang kedah dan perak. Sekarang menetap di bangi untuk terus mencari dan menggali ilmu. Mengikuti program kewangan dan perbankan. Berat badan saya terpaksa dirahsiakan. Tinggi saya pon begitu. Hobi saya ialah membaca buku dan mengumpul setem. Saya suka Menunggang motosikal kriss100. Berwarna biru.


Cuba terangkan pasal diri anda pulak. Saya Nampak anda mempunyi ciri-ciri yang best. Anda agak kiut. Tampan. Cun. Cantik. Menarik.


Ehhhhh…. xtau la nk tulis ape dah...;p

Shawn Razaleigh said...

sayang lagi ats dari suka

cinta?

Hanie Dew said...

ko memang gedik nak buat aku pening nak baca kan. nasib aku baca sekali je dapt dah penghayatan.

satu lagi aku terpana baca komen zulhilmi. ada peminat si lea ni. hikhiks.

aiNa yaZiD said...

like..like..like.. hargai la mereka yang berada di sisi kita. :)

afzalsukasuki said...

kalau cinta jgn kacau.. kalau sayang tak perlu marah..kalau ikhlas cinta tak balas..serahkan cintamu pada yang punya cinta...

suka sangat lagu Latip Ibrahum ni :)

delarocha said...

ahhhhhhhhhh...pening2

Juliet_iRa~" said...

heee

pening tp fhm..heee

sayangilah org y menyayangi kita..:D

IxoR@ said...

Aishiteru.... dulu tercari2 apa la makna aishiteru ni... rupa2nya... sayang & suka eh?

hehehe...

cik kiwi's said...

sayang suka. benda yang berbeza. nak cari org yang kita suka. banyak. sayang? hummm....pikir banyak kali `

Jue said...

aku plg suka yg;

Lebih baik bersama dengan orang yang SAYANGkan kita daripada orang yang kita SAYANG, kerana orang yang kita SAYANG mungkin hanya SUKAkan kita tanpa rasa SAYANG.


sgt betul. dulu aku slalu kapel ngan org yg aku syg
skrg aku kapel ngan org yg syg aku lbh dr aku syg dia
lama2 rs sayang tu sama cewah #muka malu2 waktu tulis neh

Fara E's said...

susah jugak nak faham tu . ekeke

Sarah Mohd Saleh said...

ecehhh..bmadah syg dieeeee ;))

Cik FaRiZaM said...

salam kenal n follow sini

dr
http://afasz.blosgpot.com

hani said...

aku baca duapulohlima kali pun paham siket siket je. hehe..
ok, baca kali yang ke duapulohnam la plak..

chemay said...

jangan senang2 suka pada orang.
sebab suka tuh boleh mendatangkan sayang.
then sangat tak awesome bila orang yang kita suka tuh tak mampu nak suka kita balik
:'(

biela bell said...

nak sayang orang..xnak suka orang..boleh tak?? heheehe

Boni JLL3 said...

HAMBOIH..LAMANYA TAK UPDATE ENTRI..KEMANA MENGHILANG?