Tuesday, May 1, 2012

Tangkal mengubat cacing

 
Ingat tak, hari tu aku ada citer pasal rantai berloket siput yang direka khas oleh ahmad? Ingat tak ingat tak? kalo tak ingat, klik sini. tu pun kalo sudi nak klik la kannn.....

Nah, aku tempek lagi sekali gambar rupa paras rantai tu. 


rantai silver berloketkan kulit siput. 


Untunglaa kan dapat rantai silver? tapi tapi sayangnya kulit aku agak sensitip. Kulit badan aku ni jenis allergik barang-barang metal ni. Jam besi, rantai silver, gelang silver, cincin silver, cincin besi..semua tu aku tak boleh pakai..kecuali barang yang berunsurkan EMAS...auww..nak barang-barang mahal je kan.......

ok, ni bukan demand tau, ini serius. Serius aku ade allergik tuh.=.=' Kalo aku pakai jugak, mulalah berbintik merah sekitar tempat yang pakai barangan tuh. 

Jadi, disebabkan aku gedik nak jugak pakai rantai berloketkan siput tu, aku pun tukarlah rantai silver tu dengan rantai tali hitam biasa. Rantai tali hitam biasa yang boleh didapati di kedai kedai aksesori berdekatan dengan harga...erm terlupa skrip pulak. =.='


berlatarkan fail konbokeseyen aku hari tu. 




*************************************************************


"Ma, ma...comel tak rantai ni.?" 
sambil gerakkan badan ke kiri kanan untuk melancarkan proses pemerhatian mak aku terhadap rantai tu. 


"Sekali tengok, comel jugak. Tapi kali kedua tengok, dah macam tangkal mengubat cacing je"
komeng mak aku sambil lewa. 


dush.


T__________T



tengok! BOBO pun berkenan dengan rantai ni. Siap suruh aku tolong pakaikan lagi. kikikiki




Kata hati Lea:  Lantaklah macam tangkal mengubat cacing ke mengubat sawan gila khinzir ke, janji aku suka nak pakai. Ahmad yang bagi, haruslah suka kan....erm  #sorok muka belakang BOBO.  



 

27 comments:

cik ika said...

ade ea tangkal cm uh..he~~

Lea Isnawi said...

zaman dulu dulu je..
zaman skrg dah takde wabak cacing sgt, sebab budak2 dh diberi ubat cacing siap siap

kura said...

amboi. nak emas je -..- hahha

Hanie Dew said...

dulu dulu mak aku kasi pakai gelang buat dari benang mcm mcm kaler utk tangkal. kononnye la.

cantik la lokt ahmad kasi tu. syg ko takleh pakai brg silver. nak emas je. emas putoh boleh?

pasni ko belil rantai emas ko letak loket tu. bole pakai dgn cantik.

MeeRole said...

Owh..ahmad orngnye..hehe

NIZAM said...

ahmad, yang selalu dihatiku. tetiba nyanyi lagu ahmad kan? hehe.

kalo berlian Lea alergik tak? mesti tak kan. :) tp mama Lea klaka la. tangkal mengubat cacing katanya. boleh tahan kelakar tu. sentap. hee

nana kamarul said...

my friend pun ade sorang yang allergic dgn metal2 ni. Sume nak emas je. HAHAH!

Boni JLL3 said...

wah..lama saya cari rantai hitam tu..

Rara Nasiha said...

cantiknya rantai tu :D

Atiqah Wadiah said...

haaa...siapakah Ahmad? -..-'

dill said...

tangkal mengubat cacing?

kahkahkah!

dill.

Ezad Skytech said...

haha..tangkal mengubat cacing ke lea...hee :D

LaLa mhdnor said...

x suka pakai rantai emas, bukan allergic tp sebab x suka wane emas, hehe :)

Aqim said...

amboii dgan emas tak allergik pulak ye?
ahahahaha

Cikgu Ma said...

tangkal cacing?bleh la cari ni...

Niza Romli said...

senyum je ahmad tengok...terharu kalu

-SUPERGIRL- said...

samelah kitee .. alergic . leher jadi mcm ruam .. kena pakai brg2 mahal jekk . haha

aimie amalina said...

hahahhahaa
ccoool gile jwpn mak lea ye
kekekekeke


bobo pakai pong somei :)

Woofer Storm said...

untunglah jadi ahmad^^

chemay said...

chemay pon ada allergik ngan bahan bukan emas.
dulu time 1st pakai tudung.
habis leher kat tempat pakai brooch tu luka gatal2,
semua tudung kena jahit je tauu.
hehe
:P

*untunglah ahmad kasi rantai. untunglahhhhhh~
(nada jeles)
:P

Lea Isnawi said...

jahit sume tudung? hoho

pakai la brooch yg kain tu
comel je
hehe

Shawn Razaleigh said...

kalau kulit sensitip guna produk ddr. kbai. hak3

justin lover said...

haha...klaka mak ko^^

[sutera kasih] said...

awwwwwwwwwww sweetnya lea..hehe biarla mcm tangkal, jnji dr ahmad ehhh :P

lisa said...

memang cantik!! :)

iema ackles said...

nak jugak boleh??
hihi

Tukang Karut said...

aku setuju dengan mak...