Tuesday, January 15, 2013

Sedia Menyelamat



Hola! Sejak akhir ni, aku memang jarang sikit boleh nak hapdate blog. Nafsu untuk menghapdate tu sangat sangat membuak, tapi takleh nak buat apa, laptop kesayangan aku dah lama jadi arwah. Nak beli baru, masih tak mampu lagi, tunggu la dapat gaji nanti..huuuu. Oh ye! ni pun curik curik hapdate di PC bilik komputer sekolah. ngeh3. 

I got a good news! Semalam, abam posmen datang umah aku dan surat yang aku tunggu tunggu dah pun sampai. Ada dua surat sampai semalam, satu kad jemputan kawen senior aku dan satu lagi jeng jeng jeng..surat lapor diri di Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia. Mengikut surat tu, tarikh lapor diri adalah 15 Februari 2013 di Akademi Bomba dan Penyelamat, Kuala Kubu Bharu, Selangor selama 6 bulan.

At first, agak kecewa jugak sebab dekat Selangor bukan Terengganu, tapi last last agak happy jugak sebabnya bila aku bagitau senior aku yang sudah pun bergelar Penguasa Bomba, dia cakap...

"Ooo..untunglah dapat KKB. Training ringan sikit..."

Ok, harap harap betullah cakap abam senior tu. Senior aku ni tempat rujukan aku sebelum pergi ujian kemasukan bomba sehinggalah aku dah dapat kerja bomba ni. Kena belanja makan nanti ni..kikikiki. 

6 bulan training. means no handphone, no outing, no balik umah watsoever, no internet, no MCD, KFC, PIZZA. huuu~! no ahmad jugak. sobs. 

Harapnya aku dapat hadapi dengan gigih, cekal, tabah, kuat. 

Yeah I CAN DO IT!  


For those yang sama nasib dengan aku, see u di Kuala Kubu Bharu next month.! oh ye, abam senior aku pesan, bawak kasut putih banyak sikit, kalo boleh more than 2 sebabnya nak kena pakai hari-hari, pastu kena sentiasa putih bersih...




nota hati kecil LEA: Disebabkan aku dah takde laptop, jadinya aku tidak dapat blogwalking kat blog korang buat masa sekarang. Jangan kecik hati tau. Rindu sangat nak g jejalan baca citer korang, tapi tapi apakan daya kan...sobss...tunggulah kemunculan aku nanti ye kawan-kawan blogger yang aku sayangi. 



23 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

ok..take care yea....selamat berkursus...dan later...selamat berkhidmat....

combi said...

wahhhh..comgrtz dear :)

chiLleD...!! said...

selamat berkursus..moga enjoy dengan kerjaya baru...good luck..hehe

ZWAN SABRI said...

nanti bolehla selamatkan saya.. HEHE... btw, good luck! ;)

tikahmodjaika said...

all the best senior..

Khai faiz said...

wah... selamat menjalankan tugas

boni kacak said...

tahniah awak... tapi kan, dalam masa 6 bulan tu, saya rasa ramai sahabat2 blogger yang akan merindukan awak.. ;)

Pengetua Speaker Sekolah said...

merindui cik lea lah lpas ni...tercapai jugak cita2 kau yekk

Lia Irdelia said...

wahh. thaniah2... semoga terus bejaya yerk// :)

Tukang Karut said...

lepas ni hari2 makan api je la ek...

Anonymous said...

Hairan la kenapa diorang cakap 6 bulan ja, kalau tak silap 9 bulan. Harap boleh la balik kejab2 lepas rindu kat anak time kursus.

Fataf

Anonymous said...

Hairan la kenapa diorang cakap 6 bulan ja, kalau tak silap 9 bulan. Harap boleh la balik kejab2 lepas rindu kat anak time kursus.

Fataf

lea isnawi said...

my senior cakap, dia dulu pun on paper cakap 6 bulan, tapi last-last terlajak sampai 10 bulan..huhuhu

Anonymous said...

dalam duk kursus bila boleh balik cuti dan agak2 bila start dapat gaji lia?

Fataf

Anonymous said...

berape org ye perempuan yang awk tahu ye...takot jugak

Permata Biru said...

Dear Lea,
Ok la,kita satu batch la...
selamat berjuang di Kuala Kubu Baru nanti.....


Anonymous said...

samela satu batch..see u at kkb..huhu

Naji Mahat said...

Salam tahniah daripada saya untuk Lea. Semoga berjaya...amin

lea isnawi said...

fataf

dengan citer untuk 2 atau 3 bulan pertama, kita takleh balik umah, xleh bwk phone..lepas tu boleh laa..tapi my senior ckp depends on our attitude, kalo kita baik, leh dpt pelepasan awal..

gaji xtau. tapi dgr2 pasal 3 bulan baru dpt gaji tu, dah dimansuhkan..tapi xtau la
tungguu jela...

lea isnawi said...

yang saya tau..yang dapat ni, 4 org pompuan termasuk saya, kalo simpanan dua orang

Ezad Skytech said...

wahhh..congrats Lea...all the best...:D

NIZAM said...

ha, saya ada cadangan. apakata bawak kapur kasut skali. hee. kalo ala2 taksempat basuh kasut putih tu, bole kapurkan je kan. hee

Hanie Dew said...

wahh...dekat la dgn umah aku.. err..takdela dekat mana. tp area selangor jugak.. hehehhee..