Thursday, June 6, 2013

Satu Kemusykilan


Minggu lepas, tetiba aku terfikir...


Islam menyuruh wanita agar menutup aurat dan melabuhkan tudung sehingga melebihi paras dada.


Habis tu, wanita-wanita yang menjawat jawatan dalam unit beruniform seperti bomba, polis, kastam, jururawat? Mereka (termasuk aku) kan memakai tudung ke dalam dan terkadang sehingga ada yang menampakkan bonjolan-bonjolan.

Hurm, apa hukum dia eh?


Just curious. 

Hari tu, aku ada ajukan soklan ni kat pages Ustaz Azhar Idrus, tapi tak terjawab pulak. huhuhuhu. 

So, apa pendapat korang?



****************************************************



#Terkadang aku pun tak selesa dengan pemakaian aku dalam rekrut bomba ni.  Tudung ke dalam, baju tight-in. Tapi apa boleh buat, ini kerjaya yang aku pilih. Terima jela kan.

Aku ni dahlah jenis feminin, kurang gemar berseluar. But lastly, pakaian berseluarlah yang akan menjadi pakaian harian kerja aku nanti. 








9 comments:

aamalinaazman said...

hye akak bomba!
heeeee

lame x dgr cite dieee

heee
sy pon menunggu jawapan tu dr org yg lepas2 brtanyakan hal yg sama

pon tade jwpn..huhuhu

dill said...

lea, ce tanye orlando

dill.

Mek Onie said...

takpe lea,yang penting baju besar sikit,tak terlalu ketat :)




usha sini lea http://ustazlove.com/blog/2011/03/soal-jawab-tudung-masuk-dalam-baju/#axzz2VPwOaWzI

the malay male said...

susah gak nak jawab ni

Tukang Karut said...

mesti seksi!!! awwww...

Sarah Mohd Saleh said...

Aahh kan, tak sure lahh tu awk. Nant wat entry eh kaalau bjaya dpt jawapan,nak gak tau tu.

bintang hati said...

oooo sombong ye...

xnak kawan la ceni....

Arra Ahmad said...

kan kita jahit sendiri baju tu..pada akak as nurse memang ada pilihan.longgarkan sedikit pakaian agar tak menampakkan tubuh badan.:)

boni kacak said...

saya nak bagi nasihat pun ilmu saya ni cetek.. awak nak kena tanya orang-orang yang pakar tau..