Friday, March 28, 2014

Kuih Peneram

 


Semalam pergi pasar malam, ternampak kuih ni. Kecik comel-comel jek.
 RM1 untuk 10 bijik. Not bad. Terus keluarkan duit biru sekeping.
 
 

 kuih feberet ahmad. Nak try makan jugaklah. 

Ranggup. Sedap. Fantastic dan mengenyangkan! hihi. 

aku suka tengok penjual tu duk terap terap kuih peneram ni dan goreng. 


ini kuih zaman nenek kebayan dulu, tapi still ada sampai sekarang. Orang cakap tak hanyut di telan arus kemodenan sekarang. Tadi, google resepi dia. tak guna banyak bahan dan macam senang.erk! senang ke?
  

ada masa nak try buat lah. :)

kalau boleh semua jenis makanan kegemaran ahmad, aku nak try buat. Walaupun skill memasak tak sehebat pah bedah pun. heee  



 ************************************




kata hati: kalo jadikan doorgift untuk kahwin boleh tak, boleh tak? klasik gittew. hihihi




 
 

11 comments:

dill said...

one of my favourite kuihs!

dill.

Hafiz Hafizol said...

kita panggil kueh tayar haha

ct kektus said...

sekali baca macam kuih peneman. bila tengok lagi sekali, ok peneram rupanya. hihii :D

kuih peneram ni macam kuih telinga keling tu ke ? huhuu

Aien Not Alien said...

kegemaranku juga....nak2 beli yang baru lepas goreng. panas2 tu..

Lea IsNawi said...

Ct kektus: haah. Sama la tu..hehe

Eza Boom Boom said...

sedap la kuih ni. hee. Eza pernah makan. kat Sarawak apa ntah nama kuih ni, eza makan aje, nama kuih tak tahu.. Hee.

Hafizin Jamil said...

Nenek kebayan apa bendanya. Zaman nenek kebayan tak ada kuih cam gitu. Haha

anamizu said...

hamboih "kuih zmn nenek kebayan" ! hahaha kemain Lea nih over taw ! haha

Ezwan Amrin said...

ermm...sedapnya... :)

Ezad Skytech said...

da lama tak merasa makan kuih ni...sampai da lupa rasanya macam mana...hee

afzalsukasuki said...

nama lain kuih ni kan..kuih telinga..err takpe la bagitau lain kali la :D