Friday, August 29, 2014

Persediaan Meraikan Kedatangan Ahmad Esok.

 

Esok pagi Ahmad datang Kuantan. Uish hati dah berbunga-bunga je tauu. ngehngehngeh. Maklumlah dah hampir dua minggu tak bersua muka, rindu pun dah berguni guni guni ni. Tapi takpe, rindu pada suami dapat pahala kan...hihihi. alhamdulillah. 

Memandangkan Ahmad nak datang esok, aku duk pening ni memikirkan menu apa nak masak esok. Kalo boleh biarlah spesel sikit..hehe. Aku ni takdelah reti masak sangat tapi aku suka nak masak bagi orang makan. Ustaz Idrus cakap, tak pandai masak takpe, janji rajin. ehem ehem. 

Plan untuk lunch esok, aku nak masak masakan kampung je. Lagipun aku memang jenis suka makan ulam-ulaman. Ahmad pulak tak kesah. So, ON. Cuma menunya jela masih dalam kira-kira. Setakat ni, ingat nak buat 

* ikan bakar dan air asam (1st time nak mencuba membakar menggunakan pemanggang ajaib hadiah kahwen hari tu..hihi)

*ulam ulaman dan budu (wajib untuk penambah selera..ohmai! abes diet aku nanti. T_T, takpe takpe minggu depan start diet balik..ngehngehngeh),  

*sayur lemak nangka (feberet Ahmad, sebelum ni pernah buat tapi tak menjadi sebab tersalah resepi. =.=' harap esok menjadi sehingga menjilat mangkuk! fuhfuhfuh). 

Apa lagi menu best untuk diselit eh...ke dah cukup dah? heeee. 

Untuk dinner, hari tu aku tanya Ahmad, nak steambot atau western. Dia request western, dia cakap steambot dah selalu makan. Then, selepas bagi beberapa pilihan, dia memilih grilled salmoon blackpeper. Aku tak pernah masak, makan pun tak pernah. Takpe takpe esok kita tengok menjadi ke tak..

Nanti aku update dan tunjuk gambar masakan aku. Tapi kalo takde entri pasal makanan tu, faham faham lah, tak menjadi lah tu..harharhar. 


 

4 comments:

MizzTina said...

waaa..byknya idea.. hrp jgn idea je la ye.. hehehe.. selamat memasak n berdating dgn yg halal..

Jari Manis said...

hai Lea..akak JM singgah sini...akak ingatkan siapa lah si Ahmad tu tadi heheheh...kiranya suami tinggal jauh ke ni atau mcm mana?

Kalau resipi mcm tu akak pun boleh mkn bertambah2 :-)

Aien Not Alien said...

selamat pengantin baru buat Lea dan Ahmad...masih tak terlambat lagikan, korang pun tengah bunga-bunga cinta. hihihi.

PJJ memang buat rindu menggunung...nak jumpa je macam2 kita ingat nak masak, nak buat kan...hehe.

Lea IsNawi said...

JAri Manis: haah...suami duk jauh...kira PJJ gitu...sobs.


aien: tau xpe..tapi best gak PJJ ni..rasa cm pengantin baru sokmo..hee