Tuesday, September 2, 2014

Candle lite dinner di rumah sendiri.

Hari Sabtu seperti yang aku cakap dalam entry lepas, Ahmad nak datang melawat aku kat Kuantan. Jadinya, pagi-pagi la aku sudah pergi ke pasar untuk membeli bahan mentah untuk masak masakan special buat Ahmad. Aku masak masakan simple je untuk lunch hari tu. Tapinya itu pun dah membuat aku dan Ahmad menambah nasi berpinggan-pinggan. erk! Sebabnya..ada petai dan budu. slurppp!.  

Menu lunch hari tu hanyalah, ikan bakar, sambal udang petai, sayur air labu air, ulam-ulam dan budu. Gambar? tak sempat snap sebabnya Ahmad lapar sangat time tu. Kang aku cakap rileks jap bam, ayang nak amek gambar. mahu kena pelengkung semua makanan. Orang lapar jangan diusik kan kan..huhu. 

Hanya ini yang sempat aku snap. Itu pun sebab eksaited 1st time guna pemanggang ajaib-hadiah kahwin dulu. Ikan bakar balut daun pandan. rasa macam sirap pandan. eh! rasa ke-pandan-an dia..ngeh3. Memang mabeles.! Nanti aku share resepi dia okai?

Malam tu, aku masak grilled chicken lemon dan grilled salmon. Resepi dari buku 101 Resepi Pemanggang Ajaib. Serius sedap sangat! Makan tanpa ada sos lada hitam pun okai. 

  abaikan pisau pemotong bawang itu. Itu je yang ada.....harharhar.   

Ekceli, aku sekarang tinggal bersama 3 orang rakan serumah lain. Kebetulan, minggu lepas semua orang balik kampung. Jadinya rumah tu, kami punya untuk satu malam..hihihi. Boleh la nak makan beromatik di bawah cahaya lilin. kekekeke. 

Aku malas nak sewa sorang-sorang lagi. Sebabnya, aku takut pencuri masuk umah dan untuk jimatkan kos. Ahmad pulak duduk kat Kuala Terengganu. Dia pun dalam perancangan jugak, untuk datang berhijrah ke Kuantan. Doakan moga urusan perpindahan dia berjalan lancar. Boleh la kami tinggal sekali selepas ini. InshaAllah :)



 

7 comments:

uncle gedek said...

apa ajibnya pemanggang ajaib tu...?

(pisau potong bawang tu memang benar2 ajaib! hehe)

Ainim Suju said...

hebat sungguh guna pisau tu. baru epik..nanti bila dah duduk serumah boleh imbau kenangan. tak gitu

qaseh dalia said...

Rare gila pisau tu haha

yana yani said...

tinggal berasingan dengan suami ye, kesian pula mendengarnya
apapun semoga dipermudahkan
hehe...candle light dinner, sweet
tak pandang pisau, janji kenyang =)

apapun, saya membalas kunjungan
Diari Seorang Mama

JR said...

Saya dan isteri juga dulu pernah jadi weekend husband & wife, bukan setahun dua tapi dekat 10 tahun... Tapi akhirnya Allah permudahkan kami kembali tinggal serumah..

Tentang makan guna pisau bawang tu memang stylo habis...

Ezad Skytech said...

ala, janji tu pisau kan...boleh nak potong...apa kisah sangat kan...hee

bpk muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل