Thursday, September 4, 2014

Giliran.



aku: Minggu ni, abang datang Kuantan eh. Saya kena standby. Minggu depan baru balik kemaman. 

ahmad: eh minggu depan balik manir la pulak. 

aku: eh taklah, minggu ni kan patutnya kita balik kemaman, tapi saya kena standby. Jadi tukar la..minggu ni standby. minggu depan balik kemaman. Minggu satu lagi baru balik umah abang. 

ahmad: oo..hurm ikutlah. 


***************************

Inilah suami isteri yang tidak ada rumah tetap dan mengamalkan konsep PJJ ni. Hehehe. Tapi kadang rasa macam lawak jugak. Sebabnya biasa suami isteri bergadoh pasal giliran balik kampung time nak raya. kami lak, tak raya lagi dah gadoh. heee. tapi takdelah gadoh sangat cuma berbeza pendapat..kekekeke

Apa boleh buat, kerja aku memerlukan aku untuk standby selang seminggu. Dua minggu sekali baru boleh kampung atau keluar daerah. tapi alhamdulillah, Ahmad memahami. 

Jadual datim kami suami isteri,

Minggu Pertama: Dating di Kuantan
Minggu Kedua: Dating di Kemaman
Minggu Ketiga: Dating di Kuantan
Minggu Keempat: Dating di Kuala Terengganu


Tapi kadang jadual ni boleh berubah-ubah jugak. contohnya bermula minggu depan, 3 minggu berturut-turut akan balik kampung Ahmad. Kebetulan minggu depan kena pergi berkursus di Wakaf Tapai, alang-alang balik umah Ahmad terus. ok! suka suka. Suka sebab masa kursus tu boleh selit selit kuar datim dengan Ahmad. ngeh3. Ok, Mohon lepas ni, banyakkan lagi berkursus di Wakaf Tapai. ngeh3. 



2 comments:

iAmCekbolat said...

wahhh gaduh gaduh manje takpe .
hmm bilalah nak rase ungkap ayat ni

'abg hantar saye balik umah mak' majuk manje hahaha

Aien Not Alien said...

hehehehe. letihkan PJJ ni, tapi seronok la...jarang jumpa, bila jumpa tu berbunga-bunga je hati.