Monday, October 20, 2014

Berat Badan.

 

Zaman belajar dulu, aku jarang mengambil berat mengenai berat badan. Cumanya bila terasa badan dah naik sedikit, pipi dah jadi macam ikan buntal, baru aku terhegeh-hegeh nak berdiet dan jogging bagai. Pastu dua tiga minggu, lupa balik misi menurunkan berat badan. Makan banyak-banyak balik. Memang dasar semangat hangat hangat tahik ayam. 

Tapi sekarang bila dah jadi anggota unit beruniform, nak tak nak aku kena amek berat tentang berat badan aku. Tambah tambah bmi akan dikira untuk kenaikkan pangkat >.<.

Zaman rekrut dulu pun, badan tak berapa nak kecut sangat. Walaupun, setiap hari kena lari hampir 4.8 km. Kena perah keringat peluh. Tapi tak turun banyak pun. Tiap kali balik kampung, melantak semua jenis fast food. Tu yang tak berhasil tu...=.='

Sekarang dengan nekad dan azam, aku rasa perlu untuk membuang 10 20 kilo lemak tepu kat badan. Erm ada sesiapa nak tak? kang best kalo boleh donate lemak kannn...

Ni gara-gara jeles tengok kerampingan pinggang cik epal. jeles seyh! Aku kenal dia dulu time badan dia gebu gebu apam. Bulan lepas, terlintas blog dia..pergggh! Slim siot cik epal sekarang..jeles jeles! 

Aku ingat lepas ni, aku pun nak amalkan clean diet. Bagus diet ni. Selain dapat kurangkan berat, dapat juga kurangkan risiko untuk mendapat penyakit yang berbahaya. Kegemukkan boleh mengundang kepada penyakit...

Jadi...jom mulakan gaya hidup sihat.krikkrikkrik.


 

2 comments:

Myra Jay said...

Jom2 sama2 kita berjuang untuk kurus..hehee

farra fajima said...

Lea uniform jgk ke?
Polis ke tentera ke bomba?
:P