Thursday, October 9, 2014

Oktober.

 
Oktober datang lagi! Walaupun agak lambat untuk ucapkan Hai! Hai! Oktober. Tapi rasanya tidak mengapa..heee. 

Bulan Oktober mengingatkan aku pada detik perkenalan kami. Aku dan Ahmad mula berkenalan pada Oktober 2011. Kebetulan besday kami hanya beza dua hari. Aku 24.10, manakala Ahmad 26.10. Jadinya Oktober 2011, kami sambut besday sama-sama dan masa itu masih atas tiket KAWAN.....BARU. ngeh3. Aku masih ingat, pada masa itu. NO BIRTHDAY CAKE. NO MAKANAN SEDAP2. Hanya sambut di kedai makan biasa. Sebabnya, masa itu aku ON DIET. Dalam proses nak kurangkan berat untuk ujian fizikal bomba bulan November 2011. Dan alhamdulillah, aku berjaya ujian itu. Maka, Oktober Oktober tahun seterusnya, adalah BIRTHDAY CAKE pada hari lahir kami..hihihi. 

Kini sudah Oktober 2014, bermakna genap 3 tahun perkenalan kami. Sepanjang tiga tahun bersama, terlalu banyak kenangan pahit manis bersama. Ahmad adalah penyokong tegar aku sehingga aku berjaya menjawat jawatan hari ini.  Dan yang paling penting, alhamdulillah aku dan Ahmad pun sudah sah menjadi yang halal pada 9 Ogos 2014. Ikutkan nak menikah pada 25 Oktober 2014, kiranya sekali harunglah - potong kek kahwen dan kek besday sekali. Tapi tapi benda baik buat apa nak dilewat-lewatkan. Boleh kurangkan dosa dan tambah pahala banyak-banyak kannnnn..hiks!



 ilapu my hubby muchie muchie!


 

1 comment:

Tukang Karut said...

manis je pengantin ni