Friday, December 5, 2014

Allah sentiasa beri yang terbaik untuk hamba-Nya.

 

 Hari tu, ada member aku tanya sama ada aku kena alahan teruk tak masa mengandung ni. Aku cakap la aku masih under-control lagi. Tak teruk sangat. Masih boleh telan makanan. Muntah pun tak pernah lagi setakat ni. Cuma badan letih jela bila mengandung ni je.  

Kemudian dia bagitahu aku, 

"Mungkin Allah permudahkan urusan aku semasa mengandung ni sebabnya suami jauh dari sisi."

Dan aku terfikir, mungkin betul juga apa yang dia cakap. Mungkin Allah sayang sangat kat aku, taknak aku susah tanggung derita alahan seorang-orang.  Mungkin juga, Allah nak kurangkan kerisauan suami, tinggal isteri dia ni yang sedang membuyut seorang-seorang. 

Ya! Allah SWT sentiasa tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya kannn. Alhamdulillah syukur Ya Allah dengan nikmat yang Kau berikan ini. *lap air mata*

Tapi kadang kesian jugak kat rakan-rakan yang seusia kandungan dengan aku. Ada yang tu sampai terpaksa masuk air sebab tak boleh nak makan langsung. Asal makan je muntah. Aku ni, asal nampak makanan je nak melahap. Asyik lapar sokmo! Cuma malam je tak boleh makan sangat, nanti rasa loya sampai ke pagi.

"Takpela dila, time mengandung ni la kita kan buli hasben kita kaw-kaw. Kita boleh tengok tahap kesungguhan dan kesabaran dia menjaga kita macam mana"

Untunglaaa Abang Ahmad tak menjadi mangsa 'buli' untuk kehamilan pertama ini...kekekeke...